עם חדש-
לקוחות הם עם.
כל לקוח והסיפור שלו. לכל לקוח האופי שלו.
יש לקוחות שרק מחכים שתפתח להם פתח לשיחת נפש, ויש לקוחות המעדיפים להתכתב במייל, התכתבות של לא יותר משורה וחצי.
תפקיד המוכר הינו כלל לא פשוט. המוכר כאן הוא מעין יוצר, הצריך להתאים את קצב העסקה לציפיות הלקוח. אם יישמע רק לשניה אחת כמאוכזב או כחסר סבלנות , העסקה תתחיל להתנדנד.
הססנות קלה מצד המוכר תגרום להטלת ספקות ולבטים רבים אצל הלקוח.
הלקוח רוצה ביטחון. הוא רוצה שלווה.
הוא פונה אליך, המוכר, כדי שתעזור לו בהתאמת השירות או המוצר. כל מה שהוא עושה זה רק לחפש מקום מבטחים שייתן מענה לדרישות שלו. לקוח בטוח הוא לקוח שמשלם.
לך, המוכר, יש הרבה כוח בידיים. יש לך כוח להרגיע או לעצבן, לתת מענה או "להקטין" ראש ולענות תשובות של בערך.
מתוך השיחה הכי קצרה שאתה מנהל עם הצד השני, יכולה להתפתח ידידות נפלאה או עוינות מחריבת עולמות.
לקוחות הם עם, ועם די מפונק.
יודע מה...גם אתה הרי לקוח של מישהו.
האם כיף לך כשמתייחסים אליך רק כארנק ההולך על שתיים?
האם אתה נרגש להזמין חופשות כשנציג השירות נותן לך הרגשה של "אתה מבזבז לי את הזמן"?
האם אתה נלהב לעשות קניות בחנות בה המוכרים מתעצבנים מהשאלות שלך?
האם תשקיע את כספך, עליו עמלת כל כך קשה, במשהו שאינך בטוח בו ?
כנראה שלא.
מסתבר שגם אתה כלקוח יכול להיות די מפונק ורוצה שירות.
איפה הגבול?
הגבול בין לפנק את הלקוח בגדר הסביר לבין לאפשר לו לקפוץ לך , המוכר, על הראש - מאוד דק וכמעט בלתי מורגש.
לקוח שרוצה להזמין שירותי תרגום, מהר ומיד, אבל טיפה מתלבט ומהסס- יקבל מענה ושירות הכי מפנקים שיש. הלקוח הזה צריך סבלנות וזמן. הזמן הזה יכול להיות רק 5 דקות שיחה , אם רק תתן לו הרגשה שהוא לגיטימי, ואל תלחיץ אותו ב"נו, אז איך אתה משלם?"
לקוח שרוצה להזמין שרותי תרגום אבל קודם רוצה לראות את תעודת הלידה שלך, לבדוק את כל המתורגמנים בארץ, ולבסוף להתלבט על ההזמנה עם סבתא שלו, הוא לקוח שעלול לקפוץ לך על הראש ולבזבז לך המון זמן יקר מבלי לקנות/ להזמין ממך כלום.
היזהר ממנו. אל תתן לו להוביל אותך. תוביל אותו אתה. תשאל אותו "איך אתה מעדיף לשלם?"
תוביל אותו לשלב הסופי. הוא לא צריך זמן לעיכובים, הוא כבר ידאג לזה בעצמו.
לקוח שנשמע כלקוח מחושב ומסודר יכול להתגלות יותר מאוחר כפרפקציוניסט חסר גבולות שיציק לך על כל דבר קטן.
לקוח שנשמע כקפדן, אחרי שיגלה שהוא בידיים טובות, יכול להיות הכי פזיז ופזרן.
לקוחות הם עם.
והתפקיד שלך, כמוכר, לתת להם את השירות הטוב והבטוח ביותר.
והתפקיד שלך כלקוח, להתפנק ולדרוש שירות של 100%
אבל זכור, גם מוכרים הם בני אדם.
-------------------------------------------------------
הקישרים שלי הם:
www.p4qw.com
www.p4qw.com/hakladot.jsp
www.p4qw.com/translator.jsp