מוצרי קידום מכירות הינם אמצעי אפקטיבי חדשני המהווה כלי להגדלת פוטנציאל החשיפה של החברה המשתמשת בכלי זה על מנת להגדיל את מעגל הלקוחות שלה. נהוג להשתמש בהם במסגרת כנסים או תערוכות, במבצעי קידום המוניים או לחלופין כחלק מאסטרטגית השיווק הממוקד מול הלקוח הבודד, כאמצעי לטיפוח מערכת היחסים אתו. ייעודם הוא להזכיר לאותו הלקוח בכל פעם שהוא משתמש באחד מן מוצרים הללו את החברה שטרחו להעניק לו מוצר במתנה. על מנת שחברה תוכל להעביר את המסר בכנס או בתערוכה באופן אפקטיבי, יש להקפיד לבחור מוצרים שיזהו את המוצר עם החברה, בנוסף, על המוצרים הללו חייב להיות הלוגו של החברה, על מנת להזכיר בכל פעם שהלקוח עושה שימוש במוצר, מי החברה אשר סיפקה מוצר זה. טבעו של האדם הוא לחוש סיפוק שהוא מוערך וחשוב עד למידה שמעניקים לו שי, ולו הקטן ביותר, ואין זה משנה מהו המוצר מבין כל מוצרי קידום מכירות האפשריים, עצם תשומת לב ולו הקטנה ביותר, תגרום לו, ללקוח לזכור כי מעניק השי מודע לקיומו.
מוצרי קידום מכירות: עצות לבחירת המוצר האופטימאלי
מוצרי קידום מכירות הם כאמור כלי פסיכולוגי ראשון במעלה להידוק הקשר של הלקוח עם החברה המעניקה לו אותם, ויתרה מכך, הם מהווים אמצעי גם להרחבת מעגל הלקוחות הקיים. האפקט השיווקי שלהם עצום ולכן מומלץ להקדיש מחשבה בטרם ניגשים לבחור אילו מבינם ישמשו למינוף השיווק. העצה הראשונה היא בחירת מוצרים שאכן נחוצים לאנשים. במקביל, לאור התחרות קשה בזירת העסקים, עולה הצורך למצוא מוצרים מקוריים שיסייעו למשוך את תשומת הלב של הלקוחות אליהם, ולא אל המתחרים. עליהם להיות מעוררי סקרנות, באמצעות חשיבה מחוץ לקופסה, ויעוררו תשומת לב בקרב הלקוחות הפוטנציאליים. השיטה בבחירת המוצרים היא לנסות ולחשוב מה הייתם אתם שמחים לקבל כשי. טיפ נוסף היא התאמת המוצרים הללו למוצרים או לשירותים שאתם מספקים, כמו עץ ריחני להפצת ריח ברכב, עם הלוגו שלכם, או מצילון ממותג במידה ואתם בעלי מוסך, מראה ממותגת במידה ואתם מספקים מוצרי איפור וכדומה.
אפקט החשיפה של מוצרי קידום המכירות
פרט מהותי נוסף הוא התאמת מוצרי קידום מכירות לקהל היעד. עט ממותג יוקרתי עם הטבעה אישית בתוך קופסה אלגנטית יהווה, לדוגמה, מתנה נפלאה בכנס מנהלים, בעוד שעט פשוט מודפס או כובע מצחייה עם הלוגו מעל יתאימו לחלוקה ביריד המוני. פרט נוסף עליו ראוי לשים את הדעת תדירות השימוש במוצר ומיקומו. ברור מאיליו כי ככל שהלקוח ירבה להשתמש בהם בתדירות גבוהה יותר, כך הוא ייזכר באותה התדירות במעניק השי. כמו כן, מוצרים כדוגמת שעוני קיר עם הלוגו שלכם מעל על מנת לשמר לקוחות, לדוגמה, יוצבו במרבית המקרים על הקיר במשרד הלקוח אשר קיבל את שעון הקיר. לכאורה עניין בנאלי ופשוט, ואולם קיים כאן אפקט משמעותי מצטבר, כאשר כל הלקוחות כמו גם שאר הסובבים של הלקוח לו הוענק השעון ייחשפו אף הם אל המוצר, וגם אצלם תהייה השפעה מחלחלת אל תת המודע שלהם מבלי משים. אלו הם רעיונות בודדים. במידה ואתם זקוקים לסיוע בכל הקשור לנושא, אנא צרו קשר או השאירו כאן את הודעתכם, ואנו נשמח לסייע לכם.