מוצרי קידום מכירות ופרסום מהווים מעל לכל ספק אחד מהכלים השיווקיים היעילים והאפקטיביים ביותר למינוף העסק בכל עת. בזירה כלכלית ותחרותית מאוד כשלנו, הצורך להשקיע זמן ומשאבים במינוף המכירות ופרסום, הם כורח, במיוחד לאור העובדה שהיעד הוא התפתחות ושמירה על מעגל הלקוחות הקיים, ואף הרחבתו, ולקדם את העסק לעתיד אופטימי יותר. בכול הקשור למינוף עסקים וחברות, נמצא כי מוצרים אלו מהווים אפיק האפקטיבי ביותר למימוש היעד. המונח "פרסום" מעלה לרוב בדעתנו תמונות של פרסומות במדיה התקשורתית שלטי החוצות, ופרסום באמצעות באינטרנט, ואולם בפועל האפשרויות הללו יקרות ביותר ובעלות אפקטיביות גבוהה ביותר, אמנם, אך לטווח קצר מאוד, ומתאימות לחברות גדולות מאוד בלבד. אמצעי לא פחות יעיל הוא ההשקעה בחלוקת מוצרי קידום מכירות, שלטווח הממושך, אפקטיבי הרבה יותר מעל לכל עוררין. ואומנם, מחקרים צרכניים אשר נערכו בארצות הברית גילו, כי מוצרים פרסומיים הם אמצעי אפקטיבי ביותר. מעבר לשמונים אחוזים מהלקוחות זכרו היטב את החברה אשר העניקה להם מוצרים אטרקטיביים, כאשר מעל לארבעים אחוזים מהם הביעו דעה חיובית מאוד על החברה אשר סיפקה להם את מוצרי פרסום הללו, ומעבר לעשרים וחמישה אחוזים ציינו נכונות פעילה לבצע עסקאות דרך החברה שהעניקה להם מוצרים כאלו בעתיד.
מוצרי קידום מכירות: בחירת המוצר האופטימאלי למטרה
מחקרים אלו מהווים עדות ליעילות שיטת השימוש במוצרים לצרכי קידום מכירות ופרסום. הם אמנם דרך שיווקית אפקטיבית מאוד, אך יחד עם זאת לא כל מוצר מתאים למטרה, ולא כל מוצר פרסומי יהיה אפקטיבי. עוד בטרם ניגשים למשימת הבחירה, המיתוג והחלוקה שלהם, יש להשקיע מחשבה ולקחת בחשבון שיקולים מהותיים. אחד השיקולים הוא התאמת המוצרים לקהל היעד הפוטנציאלי. את קהל היעד הפוטנציאלי ניתן לסווג בהתאם למדדים שונים כמו תחום עיסוק, מגדר, גילאים ותחביבים. בנוסף, יש להתאים את המוצר למסר העקיף שלהם לקהל היעד, ושהמסר העקיף יהיה ברור ומובן. מדד נוסף היא שימושיות המוצר. על המוצר להיות שימושי מאוד, שיעורר סקרנות בקרב הלקוחות הפוטנציאליים, ותעורר הערכה כלפי החברה המעניקה אותו.
מוצרי קידום מכירות בהיבט הוויזואלי
במידה ובחרתם מוצרי קידום מכירות "מנצחים", אתם תבחינו לאחר פרק זמן לא ארוך, בעובדה שמעגל הלוחות שלכם התרחב במקביל להתרחבות המכירות. מדובר במוצרים שמאוד אפקטיביים בכל מועד ובכל זמן: בתערוכות ובכנסים, אירועים חד פעמיים, ניתן להעניקם כשי לעובדים מצטיינים ובכל הזדמנות אחרת. יש לציין כי לפני חגים, האפקטיביות שלהם תהיה פחותה, וזאת בשל היעדר בולטות של המוצר, בהנחה שמקבל השי קיבל לרגל החג מתנות נוספות. לצד השימושיות שלהם, עליהם להיות אף מרשימים מבחינה ויזואלית. מוצרים מרשימים יעודדו את המקבלים אותם להשתמש בהם באופן אינטנסיבי ויגדילו את ההיחשפות בפני קהלי יעד רבים נוספים. בנוסף, מוצרי פרסום איכותיים יעניקו רושם טוב כלפי בית העסק המעניק אותם בהיבט האסוציאטיבי. ולבסוף, יש למקם את לוגו של החברה במקום בולט לעין על פני המוצר, על מנת להרחיב את החשיפה בפני כמות גדולה יותר של לקוחות פוטנציאליים אחרים.