"מוצרי פרסום" הינו מושג האוצר בתוכו את כל המוצרים אשר מתנוסס מעליהם לוגו של חברה מסוימת. מטרתם הינה לחדור לתת מהמודע של האנשים שישתמשו במוצרים הללו, הלוגו שמעליהם יסב את תשומת ליבם של אותם הלקוחות, יגרום לתת המודע שלהם לעשות הקשר חיובי בכל הקשור לחברה שבמוצריה הוא משתמש, ובבוא היום, כשיעלה בו הצורך לרכוש מוצרים או שירותים שגם החברה הספציפית הזו מספקת, הוא יעדיף את אותה החברה שבמוצרי הפרסום שלה השתמש, על פני כל מתחריה, וזאת אף מבלי לדעת שתת מודע שלו כיוון אותו לכך. מוצרי פרסום כוללים בתוכם מגוון רחב היקף של מוצרים כמו: חולצות, כובעים, שעוני קיר, עטים ממותגים, משטחים לעכבר במשרד ועוד אינסוף מוצרים כיד הדמיון. על פניו, נראה כי הם, לכאורה, עניין זניח, ואולם בפועל מהותם גבוהה מאוד עבור בעלי עסקים לא מעטים, המעוניינים למנף את החברה שלהם בהיבט הפרסומי מכירתי ובמקביל להעלות את הצורך של אותם הלקוחות לרכוש את המוצרים או השירותים, אשר השתמש במוצרי הפרסום שלהם פעם אחר פעם.
אפקטיביות שיטת מוצרי הפרסום
מוצרי פרסום אמנם מצטיירים כפריטים זניחים, ואולם הניסיון מלמד כי דווקא הפריטים הבלתי חשובים הללו, מצליחים להזניק את המכירות. קיימות שיטות פרסום לא מעטות, כאשר השכיחות שבהן הן הפלאיירים, כרטיסי הביקור והמגנטים למיניהם. ואולם קיים פרמטר חשוב המכונה "נצילות הפרסום". לא תמיד, שיטת פרסום זולה, לכאורה, היא הכדאית ביותר. אם ניקח כמשל את הפלאיירים או המגנטים, במרבית המקרים, הלקוח הפוטנציאלי זורק אף מבלי שנחשף אליהם, וזאת מבלי לקחת בחשבון את העלויות והזמן הנדרשים על מנת להפיצם. זוהי דוגמה קלאסית לנצילות פרסום נמוכה. מנגד קיימות שיטות פרסום יוקרתיות, שאין להן דריסת רגל אל בעל החברה מן השורה, כדוגמת הפרסום במדיה התקשורתית, בשל העלויות המרקיעות שחקים מול אפקט לפרק זמן קצרצר. ואולם, קיימת דרך נוספת בדמות מוצרי פרסום, שנצילותה מקסימאלית מבחינת מינוף וקידום המכירות, ועלותה נמוכה בהתייחס לתועלת שבה. יש לציין כי היתרון המשמעותי ביותר בשימוש בהם מלבד עלותם הנמוכה וחיסכון עלויות הפצתם היא אפקט ההשפעה הממושכת שלהם.
מוצרי פרסום: טיפים שימושיים
ישנם כאמור מוצרי פרסום רבים ומגוונים כיד הדמיון, חלקם זולים מאוד וחלקם עלותם גבוהה יותר. קיימים מוצרים המיועדים לחלוקה המונית, ואחרים המיועדים לחלוקה בכנסי מנהלים. אחדים מאלו בעלי שימוש יחיד לעומת אחרים בעלי ייעוד כפול כמו עט ממותג המהווה גם פנס תאורה, מחזיק מפתחות שהוא גם "תפילת הדרך" וכדומה. על מנת לספק את האפקטיביות המרבית ממוצרים אלו, יש לקחת בחשבון מספר נתונים: כאשר עולה הצורך בהזמנת כמויות גדולות של מוצרים יש לספק זמן התרעה סביר מראש. כמו כן מומלץ לבחור מוצרי פרסום זולים כאשר היעד הוא הפצה המונית בירידים או במסעי פרסום גדולים, ומנגד להעדיף מוצרים יקרים יותר לחלוקה סולידית ואישית. בנוסף, יש לתאים כל מוצר ומוצר לקהל היעד שלו, כמו לדוגמה עצים ריחניים ממותגים לרכב המוענקים כשי מבעלי מוסכים. המלצה אחרונה היא להעדיף את חלוקת המוצר בתקופות של בין החגים, על מנת שמהות המוצר לא תיטמע בין שאר המתנות.