ישנן שיטות פרסום לא מעטות על מנת לקדם את העסק בזירה הכלכלית. השיטות השכיחות הן פלאיירים, מגנטים, ברושורים וכרטיסי ביקור. קיימות גם שיטות נוספות יקרות יותר כמו פרסום בעיתון, לרוב מקומי, או באמצעי התקשורת, ואולם השיטה הזו שמורה לחברות גדולות היכולות להרשות לעצמן את האופציה הזו מבחינת העלויות הכרוכות בכך. בשנים האחרונות נכנסה לזירה הזו דרך פרסום נוספת: מוצרי פרסום ומתנות עסקיות. רבים שמעו את המושג הזה אך אינם מודעים ממש מעבר להקשר של אותה חולצה עם הלוגו אותה לבש השיפוצניק שבא לתקן לאחרונה. קרוב לוודאי שאינם מודעים למסתתר מאחורי שיטה זו. קיימים אין ספור יתרונות בשיטת הפרסום החדשה הזו ואנו נציין אחדות מהם. המשותף לשיטות הפלאיירים, המגנטים וכרטיסי ביקור הוא בעלות ההוצאה הנמוכה יחסית עבור הפרסום. בנוסף, יש להוסיף את עלות ההפצה של המוצרים הללו כמו גם הזמן שהושקע עבור שיטות הפרסום הנ"ל. מהבחינה הזו, גם עלות ההשקעה בהם אינה חייבת להיות גבוהה. תלוי כמובן באילו מוצרי פרסום ומתנות מדובר ולאילו נסיבות.
היתרונות בשיטת מוצרי פרסום ומתנות לקידום מכירות
השיטות המיסיונריות של הפלאיירים והמגנטים, עלותן לרוב נמוכה, על אף העלות הנוספת הכרוכה בהפצתם של הפריטים, ואולם במרבית המקרים ישנה נטייה של הלקוח הפוטנציאלי לזרוק את הפלאייר או המגנט שמצא בתיבת הדואר שלו מבלי לעלעל בו תחילה, כך שהאפקטיביות של השיטות הללו נמוכה מאוד, ולפרק זמן קצר בלבד. כאשר מדובר במוצרים אלו לא זו בלבד שהלקוח אינו זורק את המתנה אותה קיבל, אלא ישתמש בה, ובכל עת בה ישתמש במוצר, הוא יהיה חשוף לפרסומת שעל גב המוצר, כאשר מוצר הפרום עשוי להיות כל פריט, החל מעט ממותג וכלה בשעון קיר ממותג אף הוא, שהלקוח תלה בביתו או במשרדו. מיותר לציין כי נחסכת עלות הפצתם. אם נשווה את השיטה של מוצרי פרסום ומתנות לשיטות הפרסום של החברות הגדולות במדיה התקשורתית, אז אין להשוות כמובן בין העלויות. בנוסף, השיטה של המדיה יש לה השפעה גבוהה מאוד, ואולם ההשפעה היא לטווח קצרצר בלבד. כפי שציינו עד כה שיטת מוצרי פרסום ומתנות הינה אישית, בעלת אפקט השפעתי כל משך הזמן שהמוצר נמצא בבעלות הלקוח, עלותה זולה, והיתרון המשמעותי ביותר הוא באפקטיביות של ההשקעה בהם בהיבט הכולל.
מוצרי פרסום ומתנות - "קרוב לעין, קרוב ללב..."
מוצרי פרסום ומתנות הינם כל אותם המוצרים והמתנות שעליהם מתנוססים הלוגו והפרסום של החברה המעניקה אותם שי שיווקי ללקוחותיה. הם מורכבים ממגוון אינסופי של מוצרים פרסומיים, החל מעטים ממותגים, שעוני קיר או שולחן, מחזיקי מפתחות עם לוגו, חולצות וכובעים עם הדפס של החברה המספקת אותם, כוסות מאג ועוד כאלו בעלי גימיקים למיניהם כמו מוצרים לשימוש כפול וכדומה, כשעל כול הפריטים הללו מתנוסס לו הסמל של החברה המעניקה אותם.
נכון להיום, מחלקות שיווק של חברות גדולות כמו גם בעלי עסקים לא מעטים הגיעו להבנה בפוטנציאל העצום שבחלוקת מוצרי פרסום ומתנות עליהם מופיע של החברה, כאשר מלבד החשיפה עם האפקט המצטבר, הם תורמים גם לא מעט לחיזוק היחסים עם הספקים והלקוחות למיניהם מביאים למינוף משמעותי בקידום המכירות. במשפט אחד ניתן להגדיר מוצרים אלו: "קרוב לעין- קרוב ללב".