בעולם קידום אתרים בגוגל, יש להבין ולעצב מטרות בכדי לדעת לאן מכוונים את ה קידום עצמו, לקדם אתר זה הרבה יותר מקישורים, יש לדעת לאן לכווןו, לאילו ביטויים היינו רוצים להגיע בעמודים הראשונים של גוגל.
מחקר מילות מפתח נכון יכול להוביל אותנו לדרך של הצלחה אמיתית בעולם תחום הענף שלנו, קידום אתרים בגוגל מכוון מטרות במצב טבעי לתחומינו, מחקר מילות מפתח נכון אמור להיות בנוי מכמה שלבים בסיסיים מאוד.
- לבדוק מה כיוון העסק, האם אנחנו רוצים להגיע לנישת התחום או לנצחבביטויים קשים יותר עם סבלנות ממושכת, ביטויים קשים בעולם מנועי החיפושיכולים לקחת המון עבודה ותעדוף של אתרים וותיקים וחזקים מאיתנו מבחינת תוכן,ואלידציה ורלוונטיות לתחום, ביטויים הנקראים "זנב ארוך" בעצםמפעילים את גוגל פחות, ניתן לבדוק בעזרת מחקר מילות מפתח שישנם פחות חיפושיםאבל בזנב ארוך שכזה יש פתות מתחרים ופחות זמן לחכות עד שנגיע לעמוד הראשוןולא נצטרך לחכות יותר מידי.
- כלי מילות המפתח של גוגל, הכלי אשר בודק לנו בדיוק כמה חיפושים ישאחר כל ביטוי, ביטויים קשורים, וכמובן עלויות של פרסום במכונות המשומנות שלגוגל. תמיד צריך להגדיר את שפת החיפוש לעברית, וארץ החיפוש, ולבצע חיפוש"מדויק" בכדי לדעת בדיוק מי כתב מה ואיך הקליד את זה,.
- בדיקת התחרות שבעמוד הראשון, האם ישנם אתרים גדולים ומחוזקים בעמודהנ"ל? מחקר מילות מפתח מגלה לנו האם האתרים שנמצאים שם הינם אתרים בעלידומיין ראשי, כלומר נמצאים שם עם עמוד הבית או עמוד פנימי באתר, עמוד פנימיתמיד מקבל עדיפות בגוגל למען רלוונטיות לגולש.
- שלב האחרון והחשוב ביותר, הינו התוכן של האתר, ככל שניהיה יותררלוונטיים וכמובן, יותר מלאי תוכן, ככה גוגל יחשב אותנו כאתר בעל יותר עוצמהמכוונת לגולש הממוצע אשר ביצע חיפוש אחר ביטוי כזה או אחר, יש לדעת איך לכווןאת התוכן שלנו מתוך מחקר מילות מפתח מדויק אשר יעביר את המסר בצורה הטובהביותר לגולש וכמובן למנועי החיפוש.