חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

האם המותג חי ונושם, מה זה מיתוג,

מאת: דורון עמיתמיתוג20/10/2012840 צפיות שתף בטוויטר |   שתף בפייסבוק

האם היום המותג מנצח

האם בתחרות מסוכנת כמו שעסקים נמצאים למותג עדיין יש כוח

האם ההשקעה במיתוג "מיתוס" קדום אכן נותן פריון גם בתקופה העכשווית.

האם IBM הוא מותג בזיכרון או גם מותג במכירות?

האם קוקה קולה הוא מותג מכירתי או מותג תודעתי?

האם במרכול יוצע למכירה שישיית בקבוקי קולה ב-39 ₪ ומולו יעמוד (לדוגמא) שישייה של פפסי קולה ב-29 ₪ מה יבחר הצרכן?

או מה הקשר בין "מותג" ל"בידול" יכול להיות שזה אותו דבר?

השאלות האלה בכללותן לגבי "מותג" מאד מעניינות את העסקים בארץ ובעולם עם התפתחות תופעת השפע, ה-הכול יש בו? התחרות במחיר ולא באיכות המוצר או במיתוגו. שאלות אלה מעניינות בדיוק כמו השאלה איזה סוג של פרסום או חשיפה מביאה לקוחות לרכוש מוצרים מסוימים.

כ-יועץ עסקי נראה כי מתחילה התפתחות של נסיגת צרכנים מהמותג ומעבר לקונספט שונה של רכישת מוצרים. לא. לא שהמותג נעלם, אם "שטראוס" מפרסמת מילקי, אזי אנשים הולכים לרכוש "מילקי" רק הבעיה שמחיר המילקי הוא נמוך לא בגלל שהיצרן רוצה למכור אותו נמוך אלה בגלל שהמתחרה מפרסם ומוכר מוצר דומה במחיר יותר נמוך מה שממשיך להפוך ולבלבל בין הצורך להשקיע במותג, וגם להוריד מחיר בכדי להתחרות. אז בשביל מה להשקיע הון כסף במיתוג המוצר? ההשקעה לא מחזירה את עצמה.

כ-יועץ עסקי אם עסקים כמו "שטראוס" שלקחתי בדוגמא הקודמת משקיעים בפרסום של מוצר קטליזטור אחד שימשוך אחריו רכישה של מוצרים רווחיים אחרים שיש לאותו מותג. במצב של היום כאשר יש זליגת צרכנים לכוון המחיר שום דבר לא מבטיח ל"שטראוס" כי הצרכן אחר ירכוש את שאר מוצריה הנמצאים במרכול ושאמורים להוות השלמת הכנסה למוצר הממותג המוביל.

יותר מזה, כ-יועץ עסקי אני ער לעובדה כי שיטת "הסופרמרקט" בסופרמרקט עצמו כבר לא עובדת. עם בעבר רשת סופרמרקטים פרסמה מחיר נמוך למוצר מוביל מתוך תקווה כי הלקוחות ירכשו באותו מעמד מוצרים אחרים עם רווחיות יותר גבוהה הרי שהיום זה לא כך. לצרכן המודרני יש את כול האפשרויות  לדעת היכן נמכר מוצר זה במחיר כזה ומוצר אחר במחיר אחר והוא עושה את המסע הזה בין המרכולים ורשתות הסופרמרקטים.

נוסיף לזה את היצרנים אשר עדיין נאחזים במותגים שלהם, ועדיין מכירות המותגים גבוהות, כאשר הם מגיעים לרשתות השיווק ומכתיבות להם מהלכים של מבצעים, שטחי מדף גדולים יותר, תנאי רכישה קשים יותר, והתנהלות שרלטנית במידת מה מול המרכולים ורשתות השיווק.

מנגד התפתחה לה תופעה חדשה ישנה של ה-PRIVET LABEL . הווה אומר כול המוצרים המוכרים לנו כמותגים עולמיים ואנו למדנו לצרוך אותם כתוצאה מחינוך המותג את הצרכנים, קמים להם בעלי רשתות השיווק והופכים קטגוריות שלמות למותג הבית של הרשת לדוגמא: קצף גילוח מבית סופר-פארם, יומנים מבית אופיס דיפו, קפה מבית שופרסל ועוד מאות מוצרים ממותגים בשם רשת השיווק המוכרת.

למעשה פעולות אלה הם מסוכנות למותגים מאחר וכמעט כול המותגים המשויכים לרשת נמכרים בהרבה יותר בזול מהמוצרים המותגים הבסיסיים.

למעשה ניתן לומר שכבר לא כול כך בטוח מצד המותגים המובילים להשקיע הון בשיווק מוצריהם ולהתמקד יותר במחיר טוב על גבי מדפי המרכולים, מחירים שיניעו לפעולת קנייה ורכישה כאן ועכשיו. שהרי זה מה שרוצים המותגים להשיג.

לפיכך, הדבר היחיד שנותר לנו להתחרות בו בשוק הישראלי הוא נושא ה"בידול" במה המוצר שלנו מבודל ממוצר דומה אחר ולא המחיר. כאן נצטרך לתת את הדעת בכול אותם עסקים המתחרים היום על מחיר ולא על איכות או ערך.

אם נדע כאנשי יעוץ ושיווק מקצועיים לבדל את המוצרים או השירותים שלנו. ונחכים ללחוץ על הכפתורים הנכונים שיפעילו את הצרכן הישראלי להנעה לפעולה לרכישת המוצר או השירות, כן תהיה הצלחתנו או הכישלון שלנו. ומכאן השמיים הם הגבול והכול פתוח ליעד הדמיון.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

דורון עמית יועץ שיווק..

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת דורון עמית

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית08/06/141540 צפיות
האם אפשר לפתוח עסק בלי כסף? אולי? מה שבטוח שעסק הנפתח ללא הון עצמי של היזם או הבעלים לא יכול להחזיק לאורך זמן, עסקים לא שורדים בגלל שלא מתכננים אותם נכון והרצון לפתוח את העסק גובר על ההגיון לעשות את העסק בבטחון המקסימלי שלו.

מאת: דורון עמיתהלוואות20/05/141225 צפיות
הבנקים בישראל שינו מגמה, היום הם תומכים ב לתת אשראי לעסקים קטנים ובינוניים, האמת שההחלטה והמדיניות נכונה, הסיכון בפיזור אשראי לעסקים קטנים ובינוניים הוא נמוך שלא כמו בתאגידים הגדולים, היכן נכנסת הסוכנות היהודית לכול הסיפור הזה

מאת: דורון עמיתשיווק20/04/143368 צפיות
איך צריך לעשות שיווק לעסקים קטנים, האם שיווק בעסקים קטנים ובינוניים דומים לשיווק בעסקים וחברות גדולות

מאת: דורון עמיתיזמות עסקית14/04/141183 צפיות
עולם העבודה משנה כוון, הרבה מאד שכירים חייבים לקחת מגמה זאת ברצינות ולא להשען על התאוריה של שכיר, קבוע, בטוח וכ"ד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי11/04/141203 צפיות
חשיבות העובד בעסק או בארגון אין לה אח ורע, השאלה כיצד אנו מקשרים בין הצורך והיכולת האנושית לבין הטרדות המרובות הפוקדות כול עובד ועובד

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי04/04/141121 צפיות
אם כמנהלים או בעלי עסקים נצליח לדעת להתמודד מול גחמות העובדים אזי נוכל ליצור סביבת עבודה נכונה אשר לשמה הוקמה החברה או העסק.

מאת: דורון עמיתייעוץ עסקי03/04/141225 צפיות
למעשה, לא צריך לפתוח עסק, להשקיע, לעבור את כול התלאות היום יומיות, מספיק להיות עובד ציבור או לעבוד בחברה ציבורית

מאמרים נוספים בנושא מיתוג

מאת: שלום כהןמיתוג27/09/192798 צפיות
רוצים להדפיס מדבקות למשרדים? מחפשים בית דפוס בו תוכלו להדפיס את המדבקות המתאימות לכם באיכות גבוהה מאוד, ובמחיר משתלם ונוח? אם כן, הגעתם אל המקום הנכון.

מאת: ויקטוריה פיינרמןמיתוג09/08/176262 צפיות
נניח שאתה מפיק סרט תדמית או סרטון הדרכה עם קריינות בשביל לקוח, ואתה מחפש קריין. אתה מקבל כמה הצעות מחיר מכמה קריינים שמקליטים מאולפן ביתי, אבל התעריפים והשירותים בהצעות השונות לגמרי שונים אלה מאלה. איך תחליט במי לבחור? כדאי ללכת על ההצעה הכי זולה? כדאי ללכת עם מי שנותן הקלטה מחדש בחינם? אולי כדאי ללכת עם מי שנותן תנאי תשלום נוחים?

מאת: amirdadon90מיתוג27/12/162663 צפיות
את דודי מליץ כמעט כולנו מכירים, וזאת לאחר שבשנת 2009 השתתף בתוכנית הריאליטי הפופולרית "האח הגדול" ואף זכה בה - אבל מליץ, וזאת כבר לא רבים יודעים, הוא גם אחד מאנשי המקצוע המוכשרים ביותר בתחום האסטרטגיה התקשורתית ובעליו של משרד יחסי ציבור מצליח הנושא את שמו.

מאת: שלום כהןמיתוג15/08/162783 צפיות
בשנים האחרונות אפשר לראות לא מעט אנשים שהחליטו לעשות שינוי בחיים, לעזוב את העבודה בתור שכירים ולהקים עסקים עצמאיים.

מאת: דרורמיתוג04/07/162263 צפיות
לפני נתונים של חברת טיוטה, בשנים האחרונות נמכרו למעלה מ-5 מיליון מכוניות היברידיות אשר החברה ייצרה. בישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף מכוניות שכאלה. מכוניות אלו הפכו פופולאריות מאוד בעולם ובישראל, בזכות העוצמה שלהן, בזכות היכולות המרשימות, אך בעיקר בזכות העובדה שמדובר בכלי רכב ידידותי לסביבה.

מאת: דרורמיתוג04/07/162180 צפיות
אחד הויכוחים שנשמעים בשנים האחרונות בעולם הרכב הוא, האם משתלם לרכוש רכב היברידי או שמא מדובר בכלי רכב שהפרסום החיובי אודותיו עולה על הביצועים שלו בשטח? ויכוח זה נשמע לאור העובדה שבישראל נמכרו למעלה מ-10 אלף כלי רכב היברידיים של חברת טיוטה, החברה המובילה בייצור מכוניות היברידיות בעולם. הרכב מכרה עד היום למעלה מ-5 מיליון כלי רכב מסוג זה בכל רחבי העולם.

מאת: SEOMANמיתוג22/03/162075 צפיות
בעולם המודרני לא פשוט להפוך את העסק למותג בקרב הציבור ובקרב קהל הלקוחות. אנשי מקצוע רבים מתקשים לפרסם את העסק שלהם ולמתג אותו בקרב קהלי היעד שלהם. להלן מספר טיפים שיוכלו לסייע לכם למתג את העסק שלכם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica