לדבר על קידום אתרים זה קל, להוכיח תוצאות זה קשה מקשה על המכירה, חברות קידום רבות צצות בכל יום ולעולם לא נכפיש, העניין הוא שיש לדעת להבדיל בין חברות קידום ולבין חברות שרוצות ללמוד קידום על גבם של לקוחות חדשים.
קידום אתרים בגוגל מבוסס המון על השערות והרבה מעבר לעובדות, חברות רציניות בתחום הקידום עברו המון שלבים בחיי המקצעויות שלהם למען ניסוי וטעיה, לבדוק את הנושאים הרבים שיש בקידום, באם זה מה קורה כאשר ביטויים פחות מקודמים או מה עושים עם ביטויים ארוכים יותר לקידום וכד', לבדוק תוצאות של קידום אתרים בגוגל - חייב לעשות זאת הרבה לפני שפותחים חברה וקוראים לעצמינו חברת קידום, כי אחרי הכול - לקוחות מצפים לתנועה, לשיווק אמיתי, לשיפור מיקומים ובאם הניסוי והטעייה החדשה שלנו תיהיה על גבם של לקוחות, לא רק שלא נביא תוצאות בסופו של דבר אלא גם נגרום לנזק רב בתחומם.
קידום אתרים בגוגל מצריך המון ידע והתעדכנות בעולם הקידום, בדיוק כמו בעולם עיצוב אתרים כאשר תמיד מתקדמים לעיצובים חדשים ומשופרים, כך גם נעשה בעולם הקידום, לדעת מה מתקדם, מה עובד ומה לא, להיות רשומים בבלוגים של אנשי קידום המשמשים כאוטוריטה בעולם הקידום, מאנשי מקצוענים בארץ ועד בלוגים של אנשי גוגל למען התעדכנות בדברים שקורים במנועי החיפוש כיום. קידום אתרים בגוגל זה הרבה מעבר לכמה קישורים מחוץ לאתר ולחכות לתוצאות, קידום אתרים מקצועי מחייב עבודה מקצוענית, לא בכדי לא לגרום נזקים אלא גם לגרום לתוצאות יפות באתר, לדעת לתת ללקוחות שלנו לצאת בחיוך ולא רק לחתום לתקופה נוספת אלא גם להביא לקוחות חדשים בעזרת המלצות אמיתיות ושוות ערך רב בעולם הקידום.
עולם הקידום משתנה וגדל מיום ליום, מביא תוצאות אשר מביאות אותנו למצב בו אנחנו מבינים את עולם מנועי החיפוש יותר טוב, כי אחרי הכול מנועי החיפוש מקדמים אתרים לא על פי היופי, אלא בסך הכל בדיוק כמו שגולש ממוצע היה עושה לגבי האתר שלנו, באם יש לנו תוכן רלוונטי ומלא עניין בתחום שלנו, הגולש היה נהנה וחושב שאנחנו "מבינים עניין" בתחומנו, כך בדיוק גוגל רואה אותנו, לראות שאנחנו אכן אתר מלא תוכן ולא רק תמונות, וגם אם יש תמונות שלפחות ייקראו בשם בקוד התכנות למען אותם קשיי ראייה שנעזרים בתוכנות מיוחדות לקריאה מהאינטרנט, ככל שניהיה יותר רלוונטיים וענייניים לגולשים שלנו, כך גוגל יאמין בנו יותר.
מן הסתם כך גם קורה מול אתרים חיצוניים, כאשר אנחנו מעניינים מספיק את עולם התוכן שלנו, אתרים רלוונטיים לתחומינו ימליצו עלינו ונקבל קישור מהם בצורה זו או אחרת, מה שגורם לגוגל להבין שאנחנו הופכים לאט לסוג של אוטוריטה בתחום, קידום אתרים בגוגל מביא את עניין ההמלצות צעד אחד קדימה. להבין שאנחנו אכן רלוונטיים ומקצועיים בענף שלנו, מה שגורם לגולש ממוצע בכל מקרה להיכנס ולהישאר, כך גם גוגל מעריך את האתר שלנו, קידום אתרים בגוגל לא חייב לקרות כפעולה, אלא גם כדרך טבעית, לא סתם קוראים לזה קידום אורגני.