לכל חנות משרד או עסק - שלט משלו
מדובר בעולם ומלואו של עצובים, סגנונות, צבעים, וטכנולוגיות. ניתן לראות למשל, לשלטים בחנויות צעצועים, תראו מיד שהם מעוצבים בצורה צבעונית ותוססת אשר תמשוך את הילדים מרחוק. מנגד, אם נביט על חנויות של מותגים יוקרתיים, נראה שילוט בעל קו מינימליסטי ונקי - מתוך רצון לשמור על מיתוג יוקרתי.
השלט התעודת זהות של כל בית העסק
אם בעבר התפקיד של השלט היה העברת מסר בסיסי בלבד, הרי שהיום מדובר בחלק אינטגרלי וחשוב ביותר בכל מערך השיווק של החברה או החנות. במקרים רבים, השלטים הם הדבר הראשון שכל לקוח, צרכן פוטנציאלי רואה בהקשר של בית העסק, מכאן גם חשיבותם המכרעת לבעלי העסקים. כמובן, יש הבדלים בין שילוט פנים, לבין שלטי חוצות שהם פרסומיים בעיקרם.
כמה זה יעלה
לפני הכל, צריך לדעת מה התקציב שלכם. כל נושא השילוט עבור בית העסק הינו חלק מתקציב הפרסום השנתי שלכם. בנוסף צריך לקחת בחשבון את האגרה לרשות המקומית על שלט שהוצב במקום ציבורי. אם בית העסק שלכם חדש, ואין עדיין תזרים קבוע, לא כדאי להיכנס להרפתקה כלכלית רק בגלל שלט. מומלץ לבחור משהו פרופורציונאלי לגודל העסק ולתקציב שלכם, כמובן עם תכניות עתידיות אשר מתאימות למה שכבר בחרתם (סוג עיצוב, פונטים וכד').
חשוב להדגיש: שלטים הם לא בהכרח הוצאה גדולה. יש פתרון לכל כיס וכמעט בכל תקציב, לכן חשוב לקבל הצעות מחיר ממספר חברות לפני קבלת ההחלטה. ולבחון את היכולות והיתרונות של כל חברה.
סוגי שילוט קיימים
שלט לכל מטרה
אלו סוגי שלטים קיימים ומה מיוחד בכל אחד מהם?
עם כל הקדמה והטכנולוגייה המתקדמת קיימות טכניקות ייצור חדשניות למגוון רחב של סוגי שילוט, ביניהם שלטי פח, שלטים מוארים על ידי נאון או תאורת לדים חסכוניים, שלטי תיבה, שלטים באותיות תלת-ממד ועוד. יכולות חיתוך בלייזר ומערכות ממוחשבות מדוייקות מאוד יכולות ליצור פסל סביבתי לכל חברה או עסק
כמובן שהכל בהתאם לצרכים ולתקציב שלכם.
מיקום השלט: הגודל כן קובע
לאחר שכבר החלטתם ליצור שלט חדש, יש צורך להחליט על מיקומו. אם מדובר בשלט שהמיקום המיועד לו נמצא בסביבת שלטים אחרים, צריך ליצור איזושהי ייחודיות אשר תציג אותו בצורה בולטת יותר, ניתן להאיר אותו בתאורה חזקה יותר כדי שתהיה לו נוכחות גם בלילה. אם נציב את השלט במקום פנימי מעל החנות או המשרד, ניתן להסתפק באותיות תלת-ממד.
פרמטר חשוב נוסף הוא גודלו של השלט שמושפע ממיקומו. מן הסתם, שלט פרסומי התלוי לראווה מעל נתיבי איילון יהיה גדול מאוד, לפעמים אפילו גדול מדי יותר מתאים לחברות גדולות. שלט בתוך חנות בגודל ממוצע יהיה קטן יותר משלט שיוצב על אחד מקירות הקניון.
תוכן השלט
אחרי שיודעים מה הגודל של השלט, יש צורך להוסיף את אחד המרכיבים החשובים ביותר התוכן. לכל שלט יש את המגבלות שלו, לכן התוכן נגזר מהגודל. יש מספר תכנים בסיסיים שכמעט תמיד מוצאים את דרכם לכל שלט. כמו שם החברה או בית העסק, לוגו או עיטור גרפי אחר המאפיין ומזוהה עם בית העסק, סלוגן שיווקי פרסומי, מספר טלפון, ופרטי קשר אחרים. שלטים המכונים "שלטי תיבה", שממוקמים לרוב מעל חנויות ברחוב, הם על פי רוב מפורטים יותר, לעומת שלטים על חזיתות קניונים שמכילים מידע מועט יותר.
מיותר לציין ש"החיים והמוות ביד הלשון" לכן יש צורך לחשוב בקפידה על כל אות ומילה בגוף השלט.
עיצוב לכל שלט
אחרי התוכן, צריך לקחת בחשבון גם את העיצוב של השלט עצמו. אם מדובר בחברה גדולה ומוכרת עם קו שיווקי ופרסומי מתוכנן וקבוע, העיצוב יהיה אחיד וזהה בכל סוגי השלטים (פונטים גודל וסוג, צבעים וכד').
ההמלצה היא פשוט להתאים את השלט לרוח ולאופי העסק, ולתדמית שאתם מעוניינים ליצור עבור בית העסק שלכם.
אם אתם בשלב הבנייה והשיפוץ מומלץ לחבר בין המעצב פנים או הדריכל, המעצב הגרפי של חברת השילוט וכמובן אתם ולהגות ביחד את העיצוב של השילוט.
לסיום, חשוב לזכור: איכות וסוג הבחירה של השלט תלויים בשיקול הדעת שהפעלתם לגבי כל אחד מהסעיפים שהועלו במדריך זה.
שתהיה בחירה מוצלחת.