עיצוב לוגו הוא משימה לאנשי מקצוע המתמחים בעיצוב גרפי. מדובר ביצירה של סמל החברה או הארגון, אשר ישפיע רבות על קלות הזיהוי של מוצרי החברה על ידי הלקוחות, ועל הצלחתו הכללית של תהליך המיתוג. קידום המכירות תלוי גם הוא באופן ניכר בלוגו איכותי, שיודע למשוך את העין, לבנות רושם חיובי על המוצר ותחושה טובה לגבי החברה. בהעדר לוגו מעולה אף פרויקט, מבטיח ככל שיהיה, לא יוכל להפוך לריווחי.
לשם עיצוב לוגו מצויין חשוב להכיר את עקרונות העיצוב הבסיסיים ביותר, ולהקדיש תשומת לב מיוחדת לנושא הצבעים, לאופן תפיסתם ולהעברת מסרים באמצעותם. בנוסף, נדרש לבצע עבודת מחקר רצינית בנוגע לקהל היעד, ללמוד את הנורמות המקובלות בחברת האנשים להם מיועד המוצר. עבודה זאת נדרשת על מנת לדבר עם הקהל היעד בשפה שלו, במערכת ערכים שלו ובסגנון הקרוב לו.
הגדרה מדויקת וקולעת של קהל היעד היא הבסיס לעיצוב לוגו. מי יצרוך את המוצר או את השירות, עקרות בית, אנשי עסקים או בני טיפש עשרה? מה רוצים האנשים האלה באופן כללי, ללא קשר למוצר הספציפי? האם הם מחפשים הרפתקאות או בטחון, שינוי או קביעות, דינמיקה או סולידיות? תשובות לשאלות מהסוג הזה יגדירו את המסרים אותם נרצה להעביר, את סוג הקומפוזיציה ואת המטען הרגשי של הלוגו העתידי.
בשלב הזה של תהליך עיצוב לוגו ניתן לגשת להכנת סקיצות ידניות. חשוב לזכור שלוגו מוצלח חייב להיות ייחודי ושונה מאחרים; אסור שיזכיר לוגו אחר או כל דימוי ויזואלי שיכול להתקשר למתחרים או למוצרים אחרים. הלוגו שלכם חייב לשאת ערכים רגשיים הקשורים לחברה, למוצר או לתחום העיסוק. לבסוף, הלוגו חייב להיות פשוט, ניתן להדפסה על כל חומר. אסור שפרטים יעלמו בגלל הקטנת הסמל למימדים המתאימים לכרטיס ביקור. לאחר הכנת מספר סקיצות, ניתן לבחור 2-3 ולעבד אותן בתוכנות מחשב המיועדות לכך.
לסיכום, עיצוב לוגו הוא תהליך לא פשוט, אשר כולל שלבים של עבודת מחקר, ודורש מחשבה מעמיקה והכרות עם נושא המוצר או השירות הממותגים. המטרה העיקרית היא לקשור ערכים רגשיים חיוביים למוצר על ידי יצירת תמצית גרפית פשוטה ולאקונית של ערכים אלה. סמל כזה, אשר נושא ערכים חיוביים ומכיל את שם המוצר או החברה יוצר את התמהיל הנדרש, המהווה בסיס איתן לכל תהליך המיתוג.