חיפוש בגדי מעצבים ברשת מאפשר אינסוף תוצאות, רבות מהן בהחלט מעניינות. שכן האינטרנט הוא כלי מסחר אדיר המאפשר קניה ומכירה בהיקפי ענק, תוך הסרה כמעט מוחלטת של מגבלת המרחק והגבולות המדיניים.
עם זאת, מנקודת הראות של לקוחות פוטנציאליים של בגדי מעצבים, עיקר העניין ברשת הוא בכניסה ל"כפר הגלובלי", בהיבט של מפגש עם מגוון סגנונות וטרנדים, אוסף עצום של רעיונות וביצועים, ולעיתים שילובים מאוד מעניינים של דברים מרחבי הגלובוס שיכולים לבוא לידי ביטוי אצל מעצב אחד, קולקציה אחת ואולי אף ברמת העיצוב של הפריט הבודד.
גם מהצד המוכר, תרומתו של האינטרנט לעולם העיצוב ולתחום של בגדי המעצבים, היא רבה. שכן הוא אפשר למעצבים צעירים רבים לפרוץ את דרכם ולפרוס את מרכולתם בצורה רחבה. אותו מעקף של אזור גאוגרפי וקרבה פיזית, איפשר לרבים וחדשים בתחום להימנע מתחרות צפופה שעלולה הייתה לבלוע ולהעלים אותם. הרשת פתחה בפניהם את האפשרות לחשיפה עצומה, הביאה אותם לבעלי העניין, והביאה את הלקוחות אליהם.
האפשרות להגיע עם חלון הראווה של מרכולת המעצב לצג המחשב בביתו של כל מתעניין העצימה עוד את העניין והגדילה מאוד את נפח המסחר בענף בגדי המעצבים. המגמה הזו השפיעה לא רק על כמות ההיצע ועל המגוון הרעיוני, אלא גם על כלכלתו של השוק הזה. היא הפכה אותה לשוויונית יותר והנגישה בגדי מעצבים גם למי שלא שייכים למעמד סוציו – אקונומי גבוה. זה בעצם גלגל שמגדיל את ההיצע ויוצר תנאים של הצעות מתאימות כמעט לכל כיס.
בשעה שיש ביקוש רב, בתהליך טבעי - גובר גם ההיצע. המעצבים ובעלי עסקי האופנה רוצים להגיע לכמה שיותר לקוחות, ולפיכך, כאמור, יתאימו עצמם לרמות ההכנסה השונות. ובהיבט האומנותי, התופעה מביאה בהכרח להרחבה של סגנונות וטרנדים, כשהקו המנחה הוא בגד מתאים לכל אירוע ולכל טעם.
הגלובליזציה שיוצרת רשת האינטרנט יצרה, אם כן, חוקי שוק ומסחר חדשים. בגדי מעצבים בהחלט הרוויחו מזה. השימוש בהם הפך נפוץ ומגוון יותר, הן בהיבט של מספר מוחלט של אנשים, והן בהיבט של חציית שכבות חברתיות. ניתן לומר שזוהי תרומתו הצנועה של בגד המעצבים למוביליות החברתית ולצמצום פערים.