יש מי שמתמחה בהכנת אוכל לאירועים גדולים. אלה ערוכים למשמעות האופרטיבית של אירוע גדול, עם כמות כלים, שולחנות, כיסאות, פריטי סידור השולחנות, כלי רכב לשינוע, כוח אדם וכדומה. קייטרינג לאירועים קטנים, לעומת זאת, היא התמחות בפני עצמה. לכאורה אין הבדל: הערכות כמו לאירועים גדולים, רק במספרים אחרים...
כמו שניתן להבין מההקדמה, קביעת ההבדל במספרים אינה מדוייקת. שכן מי שעורך אירוע אינטימי, ובהתאם – מזמין קייטרינג המתמחה באירועים קטנים, יצפה להתאמה של השרות לסיטואציה. דהיינו, אווירה אינטימית, שירות שמראה פניות ושימת הסועד במרכז. הציפייה היא כי גם איכות האוכל, טעמו ואף המראה יהיו בהתאם: בפירוש לא קו תעשייתי, כי אם כזה שמשדר ביתיות, כאשר נגיעות השף מודגשות, ברורות ומפנקות.
במבט מבחוץ נראה כי עבודתו של השף בחברת הקייטרינג באירועים קטנים קלה מעבודתו של מי שמבשל באופן המוני. אך השאלה היא מה הסטנדרטים המצופים מכל אחד מהם. ובדרך כלל חברה שמתיימרת לפנות ליחיד, להראות שירות אישי, תציג סטנדרטים גבוהים בהרבה, עם נגישות נוחה יותר של האורחים לשף.
גם ההנחיות לכלל הצוות במקרה זה אינן מתמקדות ביעילות ובהספק. שכן המטרה היא לא שירות מהיר והגעה לכולם במינימום זמן. כאן, הרבה יותר מאשר באירועים עתירי משתתפים, חשוב לתת לכל אחד את התחושה של השרות הפרטני. בעל האירוע ישאף לכך שכל אחד מאורחיו ירגיש באופן מובהק שהוא מקבל שירות טוב. לא סתם שירות נעים בזמן סביר, כאמור. אלה חשובים בכל מקרה, בכל סדר גודל של חגיגה. אבל במקרה של קייטרינג באירוע קטן צריך האורח להרגיש נוח לבקש את השירות האישי. לשים את עצמו במרכז מתוך הידיעה שהצוות האמון על האוכל לא עוסק רק בהסעדה, אלא, בעיקר, במתן שירות. לכל אחד ואחד מהסועדים.
לעולם אין זו משימה פשוטה לספק את כולם. לא כל מה שיערוב לחיכו של אחד יהיה טעים גם לאחר. כל אדם חש נוח בתנאים סביבתיים אחרים. לא ניתן להגיע לרמת גמישות שירותית העונה על כלל ההעדפות של כל הנוכחים. אולם ברור בעליל, כי ככל שהאירוע קטן, קטנה השונות בדברים האלה, ומצד שני, גדולה יותר הגמישות המתאפשרת לצוות, להגיע להתאמות מרביות.