זו סך הכול אינה תכונה שלילית להישאר נאמנים ל"מסורת" העסק אשר היקפו צנוע והוא משרת די טוב את בעליו אשר מעולם לא נעזר במומחים מבחוץ או בכלים חדשים כמו יעוץ שיווקי או יעוץ ארגוני. אך מה קורה כשלפתע קמה תחרות? מה קורה כאשר חומר הגלם עולה, המשכורות עולות, הדלק ושאר נלווים בסיסיים עלותם עולה ואין אפשרות להעלות את מחיר המוצר? כאן היציבות מתערערת ומופיע הצורך הדחוף לעשות שינויים עבור הישרדות. נתחיל בכך שהעזרה הראשונה לעסק היא ביקור של יועץ עסקי שיבחן את המתרחש.
כאשר קמה תחרות
העסק אשר גילה יציבות והתגאה בנתח לקוחות טובים ומרוצים עשוי לגלות כי חלקם נטשו לטובת המתחרה אשר מפתיע בשירות טוב, ובמוצר זהה או דומה שמחירו יותר אטרקטיבי. מצב חדש כזה מצריך טיפול מידי כדי למנוע את נשירת יתר הלקוחות ולהחזיר בצורה מושכלת את הלקוחות שנטשו. כדי לעבוד מהר ולבצע את השינוי המתבקש, יש לגבש צוות מקצועי בו יעבדו יועץ ארגוני, ניתן אף לשלב יעוץ שיווקי או יעוץ עסקי בכל התהליך. בתחילת תהליך העבודה יבדקו אנשי המקצוע את מהות המוצר, כיצד ניתן להוזיל אותו, האם הוא עומד בכל דרישות הלקוח, כיצד ניתן להגדיל את ההתעניינות של שאר הלקוחות הפוטנציאלים ובאיזו אסטרטגיה שיווקית יש להשתמש כדי להגיע לכולם. כאשר נוצרים דפוסי פעולה חדשים ושינויים נדרשים, ניתן לבדוק את נושא השירות - האם הלקוח מקבל שירות יעיל ואדיב, האם זמן ההספקה מתאים לו, האם הליווי והקשר היציב מוסיפים לסיפוק הכללי של הלקוח, אולי יוסיף אם נפתיע אותו במבצעים אטרקטיביים ובשיפור השירות והאחריות למוצר.
חשוב לפעול מהר - יש להפעיל את תהליך השינוי מהר ככל האפשר ומיד ללוות את התהליך ולצפות בתוצאות הראשוניות, זאת כדי להכניס את התיקונים המתבקשים לאחר ניתוח התוצאות הראשוניות. במקביל יש לפעול להחזרת הלקוחות שבצעו בעבר הזמנות, להציע רק להם מבצעים משתלמים וכן לתת להם יחס מועדף ושירות מעולה עד לפרט האחרון.
יועץ עסקי יבדוק איזה מחיר כדאי לתת למוצר כדי להגיע לרווחים טובים, אילו מוצרים נוספים או נלווים ישרתו את הלקוח ויגדילו את היקף המכירות כאשר לוקחים בחשבון את מחיר המוצר אצל המתחרים. יעוץ שיווקי יפתח דרכי שיווק מקוריות ויעילות תוך שימוש בכל אמצעי הטכנולוגיה החדשים, כמובן שיווק באמצעות האינטרנט ובכך הגדלת החשיפה של לקוחות חדשים, כמובן גם הפעלת קווי הטלפון להתקשרות אישית אשר תקדם מכירות בדומה לטלמרקטינג, כמו כן פגישות אישיות כדי לעניין באופן אישי לקוחות חשובים.