בבסיס עיצוב לוגו עומד דבר חשוב מאוד, משיכת העין של הלקוח. רק כאשר נוצרת דעתו של הלקוח ממוקדת בלוגו ואינה מוסחת על-ידי גורמים אחרים, ניתנת האפשרות לשדר את המסר כך שיועבר בצורה הטובה ביותר.
מובן שבחירת הצבעים מוכרחה להיות לפי אופי העסק, שכן מועדון לילה לא ישתמש באותם צבעים החופפים לחנות למכירת בגדי ילדים, אך בכל התאמת צבעים ישנם מספר עקרונות חשובים, בחרו אלו מהם מתאימים לכם.
צבעי אזהרה – למדו מהטבע
עיצוב לוגו בעל "צבעי אזהרה" יכול להתאים למועדוני לילה ואף לאתרים מסויימים באינטרנט, כשכל מטרתו היא ליצור מעין פחד. העין שלנו בנויה באופן טבעי כנזהרת משילוב הצבעים שחור-צהוב, שחור-כתום ושחור-אדום. הטבע "צבע" דבורים, נחשים ארסיים ויצורים מזיקים נוספים בצבעים אלה כדי ליצור רתיעה מהם. בדומה לצורה בה סרטי אימה מושכים קהל מסויים, שימוש בצבעים כאלה יוצר אווירה אפילה היכולה להתאים לעסקים שונים.
צבעים ואינסטינקטים – איך קוקה קולה "גנבה" את חג המולד?
שמועות בארצות הברית מספרות ששיוך הצבע האדום לחג המולד נבע בשל עיצוב לוגו מחושב במיוחד של חברה המשקאות קוקה קולה. בין אם השמועות נכונות ובין אם לא, אין ספק ששילוב הצבעים אדום-לבן בהחלט יוצר אסוציאציה למשקה השחור. שימו לב שאינכם בוחרים התאמות צבעים המזוהות עם מותגים אחרים. לדוגמה, הצבע הסגול של החברה הסלולרית 'סלקום' (לכן מומלץ לבחור בגוון שונה של סגול), הכתום-שחור של פרטנר ועוד... בחירה שגויה של צבעים "משומשים" עשויה להעלות אסוציאציה שגויה של הלקוח לגבי החברה, וליצור תחושת חיקוי זול.
צבעים כסמלים – למה המחאה החברתית נצבעה בצהוב?
דרך עיצוב לוגו אפשר ללמוד הרבה על העומדים מאחוריה. בצפייה בלוגו של המחאה החברתית "ב' זה אוהל", ניתן להבחין באות ב' המונחת על אוהל צהוב, וממנה להסיק על הרעיון מאחורי עיצוב לוגו זה. הבחירה בצבע הצהוב נבעה כנראה ממעין רצון ליצור נייטרליות, שכן כל צבע אחר מראה השקפת עולם שונה. אדום, כסמל לקומוניזם, כתום, כסמל ימני להתנחלויות, על כן יש לשים לב שבחירת הצבעים יוצרת נייטרליות ואינה משבשת את חשיבת הלקוח לגבי השקפת העולם של החברה.
צבעוניות
שימוש בצבעוניות יוצרת תחושת שמחה המזוהה בדרך כלל עם שמחת ילדים. חברה הפונה לקהל הצעיר או צעיר מאוד, תעדיף שימוש בהם על-מנת למשוך את העין של הילד, אך חברות המעוניינות לשדר רצינות מסויימת, מומלץ שיבחרו בצבע אחד או שניים בלבד, על מנת שלא ליצור עומס רב מדי.