ספקי אינטרנט – השוואת מחירים
שוק ספקי האינטרנט למגזר הפרטי חווה שינוי דרמטי. במגזר העסקי המהפך נמצא ממש מעבר לפינה.
איך לא מפסידים את ההתפתחות המדהימה הזו ובוחרים בספק שירותי האינטרנט המתאים והחסכוני ביותר למגזר העסקי?
המהפך בעולם המחירים של ספקי האינטרנט למגזר הפרטי הקדים את המהפך בשוק הסלולר, למי שהספיק לשכוח. מהלך זה זעזע את כל השוק ויצר כמה אפקטים במקביל:
א. כל ספקי האינטרנט הורידו את מחירי הגלישה שלהם.
ב. כיום כמעט כל החבילות הן ללא התחייבות וללא קנסות יציאה.
ג. חברות הסלולר (בשלב זה סלקום ופרטנר) יצאו בחבילות משולבות תקשורת סלולרית וקווית הכוללות בתוכן גם נתב פס רחב משולב אלחוטי חכם ושירותי גלישה באינטרנט.
ד. ספקים רבים החלו להסתער על שוק זה מכל עבריו, כשכל ספק מנסה לתפוס נישה של השוק, שמשלבת שירותי אינטרנט עם שירותים נוספים. הספקים החדשים הבולטים, שנכנסו בשנה האחרונה לשוק שירותי האינטרנט, הם:
1) חברת Triple-C המשלבת שירותי ענן מגוונים עם שירותי אינטרנט.
2) חברת 019 טלזר המשלבת שירותי מב"ל (מפעיל בינלאומי) עם שירותי גלישה.
3) חברת אינטרספייס המשלבת שירותי אחסון וענן לאתרים עם שירותי אינטרנט.
4) חברת תדיראןטלקום המספקת שירותי מרכזיות פיזיות ובענן עם שירותי אינטרנט.
5) חברת מארס 019 טלקום המשלבת שירותים עסקיים ופרטיים בענן (המכוונים לעולם ה- SoHo וה- SMB) עם שירותי אינטרנט במחירים זולים (למשל: מבצע חדירה של 17.9 ₪ לחודש לחיבור של 10 מגה).
6) חברת אינטרנט בינת הרחיבה את סל מוצריה והחלה לשווק שירותי אבטחה בענן משולבים עם שירותים עסקיים בדגש על רשתות אינטרנט מאובטחות לעסקים וארגונים, תשתיות ענן בינלאומי וניהול רוחבי פס. יש כמובן עוד חברות רבות, סה"כ נכון למחצית 2012 יש בישראל 44 חברות בעלות רישיון ISP. אין ספק, שמדובר במבחר גדול מאוד של ספקים המתחרים בניהם על ליבו (וכיסו) של הלקוח.
ה. עסקים וארגונים רבים גילו את העובדה, שלא כדאי היום להיות לקוח עסקי והחלו להעביר את חיבורי האינטרנט העסקיים שלהם לחיבורים מסוג של לקוחות פרטיים.
אין כל טעם כלכלי להישאר עם ההסכמים הישנים בחיבורי אינטרנט ישנים, שנעשים בטכנולוגיות מאוד ישנות שעבר זמנן, שיש בהן התחייבויות ארוכות טווח, קנסות יציאה, ואין בהם יתרון תחרותי.
אנו מציעים לעסקים בדיקה מעמיקה של חשבונות חברת האינטרנט (תשתית גישה + ISP) ובמידה ונמצאו טעויות חיוב בחיובים הקודמים אנו נטפל בזיכוי כספי. כ"כ נסייע במו"מ מול חברת תשתית הגישה והאינטרנט ISP וביצוע אופטימיזציה לשימושי הלקוח, תוך הצגת וחישוב החיסכון שיושג בפועל מול העלויות לפני הטיפול שלנו. במידה ויושג חיסכון כספי: על החיסכון ל- 12 חודשים ראשונים בלבד נגבה 25% מהחיסכון.
אז איך משווים ובוחרים ספק אינטרנט?
בחירת ISP אינה מבצע חד-פעמי אלא תהליך מתמשך של בחינה מתמדת של צרכי העסק מול המצאי והשירותים בשוק כל הזמן. תהליכי בחירת ISP לעסק עלולים להיות פרויקט מורכב ומבולבל, במיוחד כשהשוק מוצף ספקים,שמציעים פתרונות במחירים שנראים קוסמים ומנסים ללכוד בכך את הלקוחות.
לכן, כל בעל עסק \ ארגון צריך לשאול את עצמו כמה שאלות:
א. כמה תקציב מוקצה או אפשרי להקצות לתחום זה?
ב. עם מי יש כאן עסק? בחירת הספק היא תהליך לא מהיר ולא פשוט. מאוד מומלץ לבחור ביועצים בלתי תלויים בספק זה או אחר. יש ספקים המבטיחים הרים וגבעות בלי יכולת לממש את הבטחותיהם. צריך להיזהר מהם כמו מאש.
ג. מה קורה עם שינויים ושדרוגים במהלך ההסכם? איך מתמחרים שינוייםוצרכים חדשים שעולים בתוך תקופת ההסכם?
ד. האם ניתן לעבור ספק בקלות?
ה. האם ניתן לעבור בין תשתיות בקלות? ספק, שמספק ללקוח ציוד קנייני הכובל אותו לתשתית אחת, אינו הפתרון המומלץ, בלשון המעטה.
ו. האם יש תמיכה לאחור למערכות ישנות קיימות ולמערכות Legacy אחרות?
ז. האם כל הצרכים של העסק יכולים לקבל מענה אצל הספק? אם לאו, יש לחפש ספק אחר.
ח. מה עם ה- SLA? ספק רציני מספק ללקוחותיו SLA (הסכם רמת שירות) ברור, קפדני ומפורט, כולל החזרים, במידה ואין עמידה מצדו בהסכם.
ט. האם הספק עובד בשקיפות? יש להתרחק ממי שאינו עובד בשקיפות. השקיפות משמעה: היכולת לראות בכל רגע מה קורה, כמה זה עולה, מה איכות השירותים והחיבורים, מה ניצולת הקווים והחיבורים, הכול גלוי ועל השולחן, ההסכמים ברורים ומובנים בלי עלויות נסתרות ובלי הפתעות.
י. היכן ממוקמים השירותים, החיבורים, המתגים והשרתים של ה- ISP? על מי, שחייב חיבורי אינטרנט יציבים ורחבי פס לעולם הגדול, לחפש ספק, שיש לו תשתית סיבים בינלאומיים או גישה ישירה לתשתית כזו. מי שזקוק לשירותי ענן ורוב צרכיו בישראל, ראוי שיעדיף שירותים המצויים בענן בתוך ישראל.
י"א. האם קיים צורך ממשי והאם הספק מציע שירות אינטרנטי הכולל שליטה מרחוק וגיבוי מרחוק על כל מכשירי הקצה הניידים (לרבות שליטה מלאה על אבטחת מכשירי הקצה וההוצאות של אותם מכשירים: דקות שיחה, מסרונים, גלישה).
י"ב. האם יש צורך לשלב בין חיבורים לשני ISP (לצרכי שרידות ואמינות התקשורת)? האם יש אי-תלות מוחלטת בין שני החיבורים כדי להבטיח שרידות מרבית?
י"ג. מהן רמות האבטחה והשרידות של השירותים המסופקים? מהן רמות הסיכון (אם יש) בשירותים הללו? איזה ביטוחים נדרשים אצל הלקוח ו\או הספק לצורך קיום השירותים?
שורה תחתונה:
מומלץ לבחון את החלופות השונות הקיימות כיום שהן רבות, ולקבל החלטה המבוססת על ניתוח צרכים מול החלופות הקיימות בשוק. אנו, בכל מקרה, עומדים לרשותכם לסייע בבחינת החלופות השונות, הצגת יתרונות וחסרונות שלכל חלופה, על מנת שתבחרו בחלופה האופטימלית מבחינתכם. מומלץ למצות את אפשרויות החיסכון בהוצאות התקשורת הטמונות בשירותים החדשים, שמספקים גם יכולות חדשות בשוק שירותי האינטרנט,מה שיכול להוות יתרון תחרותי משמעותי בשוק לכל עסק וארגון.