עיצוב לוגו משמש ליצירת סמליל גרפי שישקף את מהות החברה. בעלי עסקים רבים אשר משתתפים באופן פעיל בתהליך עיצוב לוגו לצד המעצבים המקצועיים נוכחים לדעת לעתים קרובות שהתהליך עצמו עוזר להם להכיר טוב יותר את העסק שלהם, להבין שוב מהם יתרונותיו על פני המתחרים, ולפעמים אפילו למקד ולהגדיר מחדש את האסטרטגיה העסקית שלהם.
הנטייה הראשונה של בעלי עסקים רבים היא לבקש מהמעצבים להשתמש בצבעים עזים ככל שניתן בעת עיצוב הלוגו שלהם. קיים לכך בסיס הגיוני. מרבית הלוגוטיפים מיוצרים בשחור-לבן או בגוונים של אפור. הרצון להתבדל גורם לחלק מאיתנו לבקש לוגו צבעוני, שימשוך תשומת לב ויראה שונה מאחרים.
נראה על פניו שלוגו צבעוני יזכה לתשומת לב מיוחדת בעולם בו מרבית הסמלילים נטולי צבע. יחד עם זאת, מעצבים מקצועיים ממליצים להמעיט בשימוש בגוונים בעת עיצוב לוגו, וזאת מכמה טעמים. ראשית כל, שימוש בגוונים מגדיל משמעותית את הוצאות ההדפסה. יש לזכור שלוגו מופיע על כל טופס, כרטיס ביקור, מעטפה, נייר משרדי, חוברת, אלבום, פוסטר ושלט השייך לחברה. בנוסף, הוא צריך להופיע על גבי רכבי החברה, על גבי מבנים בהם ממוקמות חנויות החברה. כמו כן, יופיע הלוגו בפרסומות בעיתונים ובכתבי עת. ההוצאות על הדפסה בצבע גבוהות בהרבה מאשר הוצאות של הדפסה בשחור לבן.
סיבה נוספת לכך שמומלץ להימנע מצבעוניות עזה בעיצוב לוגו היא איכות ההדפסה. לוגו צבעוני לא עובר בפקס. גם על גבי נייר עיתונים לוגו קטן עמוס בצבעים יראה לא ברור. באופן כללי, כאשר מקטינים את הלוגו למידות שמתאימות למודעה קטנה בעיתון, או לכרטיס ביקור, שיבושים רבים עשויים להתרחש. גם בהדפסה על חומרים כגון בד מחוספס הצבעים עשויים להשתנות באופן בלתי צפוי ובלתי רצוי.
כמו בכל כלל, גם כאן קיימים יוצאי דופן. לעתים שימוש בצבעוניות הכרחי להעברת מסר חיוני אודות החברה. כך, סמלה של חברת NBC לאורך שנים רבות היה טווס בעל זנב צבעוני. במקרה הזה, הצבעוניות הייתה חשובה כי חברת הטלוויזיה הייתה חלוצה בנושא של טלוויזיה בצבעים בראשית דרכה.
לסיכום, בעת עיצוב לוגו מומלץ להמעיט בצבעים. יש להתחשב בנושא של איכות ההדפסה ומחירה. יש לזכור שהעין של הצרכן קולטת את הלוגו כאשר הוא נמצא בין אובייקטים צבעוניים, כגון על גבי חלון ראווה, בתוך כתב עת, וכך הלאה. ההשוואה לא נעשית מול לוגוטיפים אחרים. לכן יש לנהוג באיפוק בנושא זה.