זהות ויזואלית לעסק היא מכלול של אמצעים ויזואליים לעיצוב משרדי החברה, החנויות שלה, מוצריה וכל דבר אחר הקשור בפעילותה. ניתן לומר שזהות גרפית היא הקונספט הויזואלי הכללי של העסק, ועיצוב לוגו הוא האחד הדברים המרכזיים ביצירת זהות זאת.
זהות עסקית ויזואלית יכולה להתבסס על עיצוב של לוגו, או שההיפך: עיצוב לוגו יכול להשתלב בקונספט הויזואלי הכללי של העסק. כך או אחרת, כל אלמנט של הלוגו, כגון סוג הכתב, הגוונים, הקווים והדימויים, חייב להתאים לקונספט הכללי. כך, למשל, במשרדיה של חברת ביטוח שרוצה לשדר סולידיות ויציבות נראה לרוב ספות עור והעתקים של תמונות מוכרות; נציגי החברה יתלבשו בהתאם לדרס קוד נוקשה יחסית, וכדומה. הלוגו של חברה כזאת צריך להיות גם הוא סולידי ויציב, ללא קווים מתפתלים, ציורים מצחיקים ושילובי גוונים נועזים.
בעיצוב לוגו יש לתת את הדעת על מספר היבטים. ראשית כל, הלוגו חייב להיות פשוט וקליט, מקורי וייחודי, ומשולב ברעיון העיצובי הכללי של החברה. הלוגו צריך להראות טוב על גבי משאית וקיר של קניון, נייר מכתבים ומסך מחשב, כרטיסי ביקור ומגנטים. הלוגו חייב להיות ברור והחלטי, ללא חצאי קווים או חצאי גוונים.
בעת עיצוב לוגו יש להתחשב בקונספט הויזואלי הכללי של העסק. בחירת סוג הכתב, החלטה על שימוש בכתב נטוי, מיקום יחסי של האובייטקים הגרפיים – כל אלה צריכים לקבל ביטוי גם בעיצוב פנים של המשרדים או החנויות, גם בעיצוב חלונות הראווה, גם בהופעתם של עובדי החברה, בין אם מדובר במדים או בהנחיות כלליות. קונספט כללי זה חייב לבנות רושם חיובי ולחזק את הקשר בינה לבין לקוחותיה.
בעת עיצוב לוגו כחלק מהזהות הויזואלית של העסק חייבים לזכור גם את הצורך בבנייה ועיצוב של אתר החברה. גם העיצוב הגרפי של האתר הוא חלק מהקונספט הכללי. לעתים קרובות עיצוב לוגו ועיצוב של אתר נעשים ברצף או על ידי אותו המעצב.
לסיכום, עיצוב של לוגו הוא אבן הפינה ביצירת הזהות הויזואלית של החברה. לכן יש לזכור כי כל כל החלטה עיצובית לגביו צריכה לקבל ביטוי בכל האלמנטים הויזואליים הנוגעים לבית העסק.