מיתוג בריח הוא כלי שיווקי חדש יחסית בעולם הקמעונאות. רק בשנים האחרונות התחילו חברות גדולות להשתמש בריחות נעימים קבועים לבישום משרדי החברה, חנויות ואפילו מוצרים. הרעיון הוא שריח נעים יהפוך את השהייה של הלקוח בחנות לנעימה, ייצור אצלו הרגשה טובה ויגרום לו לראות בעין יפה יותר את המוצרים. בנוסף לכך, שימוש בניחוח קבוע ייצור אצל הלקוחות הקשר בין הריח הנעים לבין החברה. יחד עם זאת, יישום כזה אינו הדרך היחידה להשתמש במיתוג ריח. נראה כי מעוף הדמיון של משווקים לא יודע מהם גבולות, וקיימים יישומים שונים מעבר לבישום הרגיל.
דוגמא אחת לשימוש מקורי במיתוג ריח ניתן לראות במדינת קליפורניה שבארצות הברית, בה בחרה חברת תדלוק להציב בעמדות התדלוק העצמי מכשיר שמפיץ ניחוח של קפה. הצרכן עומד מספר דקות ליד המכונית שלו ומתדלק; בפרק זמן קצר זה מחשבות מפתות על קפה חם וטעים נכנסות אל ראשו (דרך האף, כמובן). באופן מפתיע, בתחנת הדלק קיימת קפיטריה אליה ניתן להיכנס ולשתות קפה.
דוגמא אחרת לשימוש במיתוג ריח מציגה חברת רולס רויס, בה הצליחו לייצר תרסיס בעל ניחוח של אחד המודלים הותיקים והמוצלחים של החברה. בתרסיס הזה מרססים מתחת למושבים של כל המכוניות של רולס רויס, מה שנותן לקונה הפוטנציאלי הרגשה אותנטית וייחודית, אותה לא יוכל למצוא בשום רכב אחר.
מיתוג בריח יכול להיתקל גם בבבעיות ובמכשולים מסוימים. הבעייתיות הגדולה ביותר של שימוש בריח המופץ בחלל והנגיש לכל היא באלרגיות אפשריות לריחות. לקוח פוטנציאלי אשר נכנס אל החנות ומתחיל להשתעל בטירוף, ספק שיעזור להעלות את המכירות. יתרה מכך, הוא עשוי להתלונן ולתבוע את החברה. לכן מומלץ להיזהר בעת שימוש בניחוחות שעשויים להיות אלגרניים. כמו כן, מחקרים הראו שקיימים ריחות נשיים וגבריים. נשים סולדות מריחות גבריים, וגברים סולדים מריחות נשיים. לכן כדאי להגדיר היטב את קהל היעד של החברה או המוצר ולבחור את הניחוח בהתאם, או ללכת על ריח אוניברסלי.
לסיכום, מיתוג בריח הוא תחום חדש בשיווק אשר למרות כל הבעיות תופס תאוצה בשנים האחרונות. חברות רבות החלו לרשום ניחוחות מסוימים על שמן, על מנת לשמור על ייחודיות גם בנושא הזה. התחום עדיין צעיר, ונראה שהתפתחויות מעניינות מצפות לאפינו.