בתור מקדם אתרים, כבר די התרגלתי לשיגעונות של גוגל וכל הדברים שמשתנים מהרגע לרגע הבא בתור. כנראה שהעולם הוא כזה בתחום הקידום, חיים מעכשיו לעכשיו בלי לדעת מה הולך להיות מחר. איזה אתר יעלה ואיזה ירד. אבל בימים האחרונים, זה כבר ממש בקטע הזוי.
בואו נדבר על אחד הביטויים הכי תחרותיים שיש היום אינטרנט, הכוונה היא כמובן לביטוי משכנתא. האמת היא שאני מקדם שלושה אתרים בתחום הזה ומכיר אותו ממש טוב, עד כדי כך שלא מצליח להתנתק מכל מה שהולך כאן כל יום.
בכלל עולם הקידום הוא דבר מרתק לחלוטין, במיוחד אם אין עליך את הלחץ האדיר הזה של סיפוק הלקוחות הלא מרוצים תמידית. אם מורידים את העניין של הלקוחות זה נהיה מאוד מרתק. בכלל, זה כיף גדול לקדם אתר אינטרנט, תהליך מעניין.
זה אמנם כבר נהייתה כתיבה של בלוג ולא איזה מאמר מידע, אבל האמת לא כזה איכפת לי, היות וזה האתר שלי, אני רושם מה שעולה לי בראש גם ככה.
בכל מקרה נחזור לעניין המשכנתאות, השינוי הכי גדול היה עד עכשיו שהאתר של איגור( חבר יקר) עף מהמקום הראשון, בערך למקום החמישי. הוא היה שם בערך חודש וחצי, מה שלמעשה הפך אותו להיות לא מועיל בעליל.
הרי אתר שהמטרה שלו היא למכור לידים, אין לו הרבה תועלת במקום החמישי. אני מאוד מקווה שאיגור יצליח איך שהוא להחזיר את האתר הזה למעלה. השינוי השני שניתן להגיד שהיה יחסת מעניין הוא של מוטי שמואלביץ. מדובר באחד מיועצי המשכנתאות החריפים ביותר שקיימים היום בישראל. לבחור הזה יש ראש אנליטי שאין דברים כאלו בעולם בכלל. אתם מוזמנים לבקר את האתר שלו כאן.
חברת הום וייז, הגדולה ביותר בתחום המשכנתאות בישראל כולה, עם למעלה משלושים יועצי משכנתאות ממשיכה להישאר עם אתר האינטרנט הישן שלה ואיך שהוא לא מצליחה להגיע כלפי מקומות ראשונים בגוגל. ההגיון אומר דווקא שאם חברה בסדר גודל כזה קיימת בישראל, היא אמורה להיות ממוקמת למעלה, נקוה שאחרי שהאתר החדש יהיה באוויר, היא תחזור למקומות הראשונים שבהחלט מגיעים לה ואפילו יותר מכך.
הדבר האחרון שאני חייב לציין הוא עלייה מטאורית של הבנקים למשכנתאות למקום הראשון( בנק לאומי) וכל השאר לעמוד הראשון( טפחות, פועלים, דיסקונט). האם גוגל החליט שנמאס לו כבר מכל חברות הייעוץ הקטנות האלו, ונראה לו דווקא שהבנקים צריכים לאכלס את העמוד הראשון בגוגל. בכל מקרה עדיין יש שינויים גדולים מאוד בתחום המשכנתאות בגוגל, כך שכל השינויים עדיין לפנינו.
אני באמת אוהב לקדם אתרים, השאלה היא האם גוגל באמת רוצה שאנחנו נקדם אתרים או שהוא מעדיף שאנחנו לא נתערב בכלל.