האם באמת הרשתות החברתיות תופסות את המדיה השיווקית והפרסומית?
האם באמת המחאה הציבורית שקרתה לפני שנה העפילה את הרשתות החברתיות לבמת הפרסום הראשונה שלנו?
חברת GM חברת המכוניות מספר 1 בעולם ושהיא מדורגת כמפרסמת מספר 3 בעולם הפסיקה לפרסם ברשת החברתית פייסבוק.
בהפסקת הפרסום ברשת החברתית הביעה החברה את אכזבתה מהפרסום ברשת וזאת למרות שפייסבוק רשמה רווח מפרסום בשנת 2011 של 3.7 מיליארד דולר.
פייסבוק אומנם הגדילה את הרווחים שלה אבל לקוחות פייסבוק שפרסמו מודעות פרסומיות ברשת לא.
כ-יועץ שיווק אני רוצה לחוות דעה בכול מה שקשור עם הפרסום הדיגיטאלי ברשתות החברתיות ובכלל ברשת כולה.
שיווק דיגיטאלי הוא הרבה יותר ממודעות פרסומת בפייסבוק. דווקא פרסום בפיסבוק הוא לא נכון עבור מפרסמים קבועים או כאלה יזמים קטנים עם מיזמים מענינים שכמדיה ראשונית לפרסום הם נסחפים אל הרשת החברתית ומנסים בכול כוח אפשרי עם הטכנולוגיה שמעמידה לרשותם פייסבוק לנהל את קמפיין הפרסום שלהם ולהתחנן בפני החברים ברשת לעשות לייקים להגברת אפקט הפרסום והנראות של המיזם שבנו.
כ-יועץ שיווק אני בטוח כי הפרסום בפייסבוק לא הוא המהפכה בתחום הפרסום והשיווק הדיגיטאלי.
דווקא התפתחות הסמרטפונים והטאבלטים בישראל וההבטחה כי מחירי הסמארטפונים יירדו ויאפשרו שימוש יותר רחב הם אלה שיהוו את המדיה הפרסומית החדשה לעולם השיווק והפרסום בישראל ובטח בעולם כולו.
כבר היום יש מספר אפליקציות מענינות ונוחות ונגישות ללקוח הישראלי המאפשרות לו להתחבר עם שירותים או מוצרים בתקשורת של אפליקציה מזמינה מוצר ולצורך המחשה אקח את נושא הפיצות בישראל בו חברות חכמות יצרו אפליקציה נוחה למשתמש להזמין פיצה ישירות מהסמארטפון והיכן שהלקוח נמצא. הגדילו לעשות חברות הפיצה באפליקציות השונות וליידע את הלקוח מהרגע שהזמין ועד הרגע שלקח את הביס הראשון בכול מהלך ההגעה של הפיצה ללקוח. חשיבה אנושית זאת מתוך התובנה כי כאשר לקוח מזמין פיצה הוא עושה זאת בגלל צורך מיידי של רעב והאופציה של ליידע את הלקוח בתהליך ההגעה עד ללקיחת הביס הראשון עונה לשברון הלב של הלקוח ומושכת אותו להתקשר רגשית עם הספק.
כ-יועץ שיווק אני רואה עולם שלם של שירותים, ומוצרים שיכולים להתחבר אל הצורך הרגשי והצרכני של הלקוח תוך שיתופו בתהליך קבלת ההחלטות עבורו עצמו בשיתוף עם נותן השירות.
לפי מחקר שערכו חברת הייעוץ מקינזי ומנוע החיפוש הגדול בעולם עולה כי היקף הסחר הדיגיטאלי בישראל שווה ל- 20 מיליארד שקל בשנה כאשר כבר היום 30% מהישראלים עורכים קניות באינטרנט, ושיעור הרוכשים מכשירי חשמל ברשת מגיע ל-60%. (נתון מדהים ומחייב שינוי דרסטי של אולמות המכירה למוצרים חשמליים בישראל)
יהיה נכון הוא שחברות עסקיות בישראל, קטנות כגדולות יקחו חלק במהפכה זאת ולא יתבססו על הרשת החברתית כמדית הפרסום והשיווק שלה. צריך לזכור שמדיה חברתית היא "מדיה חברתית" ולא במה מרכזית או אפילו צדדית לפרסום.