אקדים ואכתוב במאמר זה כי כמו שלי ברור שאנו במיתון כך לכולם ברור שאנו במיתון...ומי נפגע ראשון ממיתון..ענף הפרסום..אז אני לא אכתוב כאן כי ענף הפרסום הולך ומתדרדר כבר מספר שנים...ואני לא אכתוב כאן כמה שינויים פרסונלים נעשו במשרדי הפרסום כולל אותה מכירה דימיונית של מניות מנכ"ל משרד הפרסום המוביל בישראל...ואני לא רוצה להזכיר כי 20% ממשרדי הפרסום בישראל מפרסמים את 80% מהלקוחות המפרסמים בישראל...ואני כן ידבר על אותם מפרסמים עקביים שפרנסו את ענף הפרסום והמדיה הישראלית במשך שנים כבר לא מעלים קמפיינים של מיתוג כמו שטראוס,אורנג,פלא פון, סלקום, אסם,תלמה,קוקה קולה,נייק,אדידס,מי עדן, ורבים אחרים וזה הרבה מיליונים פחות בענף הפרסום ובמדיה התקשורתית, עיתונות,טלויזיה,אינטרנט,שלטי חוצות..כ-יועץ שיווק אני רק יכול לצפות במפרסמים קטנים שלעולם לא ראינו אותם ושלא נזקקקיםלמשרדי פרסום גדולים..או שעד היום לא התקבלו אצל משרדי הפרסום הגדולים כלקוחות שפתאום מפרסמים ומופיעים..מודעה כאן מודעה שם אך בטח לא קמפיין פרסומי כמו שהיינו רגילים לראות עד לפני שנה...עולם משרדי הפרסום נלחם השכם וערב על מיקומם של כול משרד ומשרד..כאילו שזה ישנה במשהו את מפת הפרסום או גודל תקציבי הפרסום בישראל...ההפך..חדשות לבקרים אנו נחשפים כי הלקוחות הקיימים אלה מה-20% מפרסמים רק "גונבים" אחד לשני את הלקוחות ושאנו מבינים שלקוח עבר ממשרד למשרד ברור לנו הצופים כי מדובר בעוד שחיקה של רוחים וירידה דרסטית ברוחיות המשרדים שללא ברירה מפטרים ומפטרים ומתיעלים ומצטמצמים..אני בכלל כ-יועץ עסקי הייתי הולך על קונספט של משרדים קטנים עם ערך מוסף של שירותים ללקוח הכולל מיתוג,עיצוב,כתיבה שיווקית,דפוס, יכולות שיווק והדרכה שיווקית...וזאת על מנת לתת לעסקים יותר קטנים להנות גם הם משירותי פרסום...בכלל מהלך של להתחבר עם עסקים קטנים בתקופה האחרונה הופך להיות לטרנד עת התחילו עם זה הבנקים אשר שבעו מהלקוחות הענקיים שלהם שחתכו את רוחיהם בצורה משמעותית...מי שרוצה להרים את הכפפה אני כאן לעזור לו. דורון עמית יועץ אסטרטגי