השינוי האחרון של האלגוריתם של גוגל פעם בעצם בכל האתרים אשר קודמו באופטימיזצית יתר, גוגל מגדירה אופטימיזצית יתר באחד הפרמטרים שלה על ידי מערך הקישורים החוזרים לאתר. קישורי העוגן חטפו כאן מכה חזקה עקב ריבוי השימוש במילות מפתח בתוך הטקסט. אוקיי אז גוגל רוצים למתן קצת את השימוש המוגזם במילות מפתח מדוייקות והיחס בין כמות המילים המדוייקות השתנה אבל מה קורה כאשר מישהו מחליט להוציא לאתר שלך כמות רצינית של קישורים מאותה מילה ? הוא בעצם מבצע אופטימיזצית יתר לאתר שלך מה שיגרום לו בסופו של דבר לאבד מיקומים.
אומרים שהפירצה קוראת לגנב, אז גוגל באמת פתחה כאן איזשהו חלון הזדמנויות לאנשים עם כוונות זדוניות. לא מכבר שמענו על מספר אתרים לא קטן שחטפו מכה כזאת ולא כולם בהכרח ביצעו אופטימיזצית יתר, לאלה שבאמת לא פעלו בצורה כזו ציפתה הפתעה מצד המתחרים שלהם, את הביצוע עשו כנראה אנשים מהתחום שפעלו בשיטה של קידום אתרים עוין ובעצם יירטו את המתחרים שלהם מדף התוצאות. בגוגל שמו לב לבעיה ופוקחים עליה עין מאד גדולה עכשיו, בייחוד כשהציפיה מגוגל היא לגלות אחריות בנושא ולמנוע תקלות מסוג זה.
אז מה יהיה עכשיו ? כאשר גוגל מחליטה על אפקט הקישורים כפרמטר של אופטימיזצית יתר היא בעצם משאירה מקום לגורם חיצוני להתערב בנתוני האתר, הדבר הזה מתגלגל לפתחם של "אנשים יצירתיים" שלוקחים זאת למחוזות שליליים. כנראהשיצתרכו להתגבר על הבעיה או להחזיר את הגלגל לאחור.
עולם השיווק באינטרנט די נסער מהגזירה אךנערך לכך בהתאם , בתקווה שהעניין הזה ייסגר בקרוב , לכאן או לכאן.