הבוחן את ההיסטוריה של עיתונים מצליחים בקרב העולם יגלה שוני רבברקע ובאופי מהם הם צמחו. קשה "לשים את האצבע" על מה בדיוק גורם להצלחתו שלעיתון, אך ישנם כמה גורמים שבוודאות יכולים לסייע לכם כפי שהם גרמולשגשוגם של אותם עיתונים בעלי שם. מרבית הדברים, אגב, הם לכאורה בנאליים ובעלי עיתון ועורכים צעירים לא מקדישים להם חשיבות יתרה. לפחות המוכשרים שביניהם, מה שעלול להוביל לעיתון ברמה גבוהה מאוד, בעל שוק קטן מאוד,שבסופו של דבר יגרום לאותו עיתון לפשוט את הרגל. אנו נסייע לכם להעמיד את עיתונכם מקום טוב, וליצור עבורו פלח שוק רחב.
מאת: חביב שמעוני
עמוד שער
בסופו של דבר, הדבר שגורם לאנשים להרים את העיתון אלידיהם, הוא עמוד השער. עליו להיות מפתה ובעל כותרות מעניינות, וכן להכילתמונה שתמשוך את עין הקורא הפוטנציאלי. כשחושבים על עיתונים מימים היסטוריים, בעיקר חושבים על עמודי השער שלהם. למשל חתימת הסכם השלום עם מצרים וירדן, רציחתו של יצחק רבין וכולי.
גרפיקה
הגרפיקה היא מה שמנגיש את העיתון שלכם לקהל הרחב. קהל מןהשורה לא ייהנה מלקרוא מלל רב ללא תמונות. עליכם להזין גם את החוש הוויזואלי של הקוראים שלכם ע"י הוספת מראות ותמונות מעניינות, צבעוניות ורלוונטיות לכתבות המדוברות. על הגרפיקה גם להיות בעלת אופי מסוים. לדוגמה,לא נהוג לשלב תמונות שטח בעלות רזולוציה גבוהה עם תמונות מצוירות וקומיקס.ע"י הגרפיקה אתם עוזרים להגדיר את הגילאים והמגדר אליהם אתם פונים.
אחידות הקונספט
לפחות במשך כל הגיליון הספציפי, על התכנים להיות אחידים ובעלי אותו קונספט. מיותר לציין, שעיתון הפונה למבוגרים לא יכיל בתוכו פינה לילדים, ולהפך. הרעיונות צריכים להתאים לקהל היעד, אך מעבר לכך רצוי כילכל גיליון יהיה רעיון אחד מאחד. למשל, עיתון העוסק בעיר ת"א, יבחר נושאכגון "מיסים וקנסות של העירייה" וידבק בו. כלומר, גם הטורים והמדורים הקבועים יאלצו להתייחס לנושא באופן כזה או אחר.
טורים שנוגעים לחיים של אנשים
מעבר לחדשות, עליכם לתת לכותבים הטובים ביותר שלכם להביע את דעתם בנושאים שתבחרו. קוראים נוטים "להתחבר" לעיתונים מסוימים ולפתח כלפיהם עמדות רגשיות, כאשר הם מסכימים עם דעותיהם של כותבים, או שהם מוצאים שמידע עליו הם כותבים נוגע לחייהם.
אלו רק מעט מהעצות שאנחנו יכולים לספק לכם. אנו בעלי ניסיון רב במיתוג ויודעים מה דרוש להצלחה, נסו אותנו ולא תתאכזבו.
המאמר הובא ע"י - חביב שמעוני