תחוםהפרסום הוא תחום קשה ותחרותי שדורש רהיטות, שנינות, חלקלקותויכולותניהוליות ובין אישיות. יחד עם זאת, הוא התחום המשתלם ביותר בעולםהתוכן,ובעוד שעיתונאי מתחיל יכול לדרוש כ-4000 שקלים לחודש לכל היותר,ייהנההפרסומאי או הפרסומאית המתחילה משכר גבוה הרבה לאין שיעור. הסכומיםאליהםמגיעים פרסומאים יכולים לנשוק גם למעל 30 אלף שקלים לחודש בעמדותבכירות.
מאת: חביב שמעוני
עבור אלו מכם המעוניינים להיאבק על מקומם בתעשיית הצמרת הזאת,הכנו רשימה של עצות מועילות שיעזרו לכם להתקדם ולשגשג בתחום.מכיוון שהרבהפרסומאים נבחרים על סמך הבסיס הבין-אישי, הרבה מהעצות שנעמידלרשותכם הןבנושא מאפייני התנהגות.
טיפים והמלצות מ- חביב שמעוני :
1) ביצועיסטיות – מי מכם שהזדמן לו לחפשמשרהבתחום, בוודאי שם לב כי בקטגוריית הדרישות חוזרת המילה "ביצועיסט"פעמיםרבות. חברות פרסום מחפשות אנשים שיכולים "לתקתק עניינים" כהגדרתם.זאתמכיוון שאובדן לקוח יכול להתרחש בשניות, ואסור שהדבר יקרה בשל אימוכנותהחומר. יתרה מכך, חברות פרסום אוהבות לשמור על מתח גבוה ועל אווירהיצירתיתבמשרדיהן, ולכן מעוניינות באנשים שיכולים לעבוד באווירה "מחשמלת".
2) דומיננטיות/אסרטיביות– בשניםהאחרונות ישנה מגמהשל הקצנת התכנים בחברות הפרסום, ובעיקר בחברות הפרסוםהגדולות. בחברות אלהקיים ניסיון לדחוק את התכנים ואת הצופים עד לקצה,כדילהשיג את המטרההמיוחלת. לכן, חברות הפרסום מחפשות מישהו שהוא "אדג'י",דהיינו שהולך עלהקצה. הן יבחרו להעסיק מישהו שיש לו דעה, והוא אינו פוחדלומר אותה. הן לאמחפשות מישהו שישתלב אלא דווקא מישהו שיוביל. אז כאשר אתםניגשים לראיוןעבודה או מתחילים לעבוד בחברת פרסום חדשה, רצוי שתתבלטוותראו שאתם מאמיניםבמה שאתם כותבים.
3) יחסי אנוש ועבודה בצוות – נסו להסתדרעם עמיתכם,משום שעבודת צוות היא אחד הדברים החשובים ביותר למשרדי פרסום.אל תתקוטטועם המעסיקים שלכם. כלומר, עליכם לעמוד מאחורי רעיונות בהם אתםמאמינים,ושיכולים לדעתכם לשרת את המוצר, אבל בסופו של יום, ראש הצוות שלכםיודע יותרטוב מה הלקוחות מחפשים, ואם אינכם מצליחים לשכנע אותו, עליכםלהתאים אתצורת החשיבה שלכם לשלו כאשר ישנה מחלוקת. נסו לחשוב על הענייןכאילו הואהבמאי שמכוון אתכם כיצד הוא רוצה שתשחקו עבורו.
אנו מקווים, כי כל המידע שנפרש כאן בפניכם, יהווה עבורכםמקפצה להצלחהבתחומי הפרסום השונים. מדובר על אחד התחומים המרתקים ביותרוכמו כן המשפיעיםביותר על דעת הקהל כיום.