שיווק גרילה הנו כלי מפתח התורם לחשיפת המותג בדרכים יצירתיות הנושאות בחובן אופי נועז, צעיר וחצוף.
שיווק גרילה איכותי הוא כזה היוצר פעילות חווייתית המשלבת אלמנטים של שיווק גרילה, היוצרת באז, מעוררת סערת רגשות וכובשת את תשומת ליבם של קהלי היעד והמטרה.
פעילות זו נעשית באמצעות פעילות קד"מ ייחודית בטיימינג אסטרטגי המשולבת בפעילות של חשיבה מחוץ לקופסא.
אז מדוע גרילה? כשמה כן היא, למילה זו קונוטציה מלחמתית ולא בכדי, אכן מקור המילה הנו מספרדית "מלחמה קטנה". בעולם השיווק "הלחימה" היא כנגד מוסכמות הקיימות בחברה. אופן פעולה בלתי קונבנציונאלי אשר נועד לזעזע מערכת כללים מובנית במרחב האורבאני.
שיווק גרילה זו אופציה זולה וקלה עבור עסקים שתקציב הפרסום שלהם דל ואינם יכולים לפרסם במדיות המוכרות: טלוויזיה, אינטרנט, רדיו, שלטי חוצות וכו'.
שיווק גרילה קלאסי הוא כזה שישתמש בעצמים מהרחוב, לדוג' – בעזרת הפסים הלבנים של מעבר החצייה נפרסם טיפקס, מוט המחובר לקרקע נהפוך לקשית וכו'.
שיטה שיווקית זו מבוססת על מודל של העברת מסרים "מפה לאוזן", נניח שבוקר אחד לאחר הקפה של הבוקר וצחצוח השיניים, ירדתם לסיבוב עם הכלב בשדרות רוטשילד, הפלא ופלא, על כל העצים בשדרה תלויות אלפי מטבעות שוקולד שרק מחכות שתתלשו אותן ותטעמו בהנאה. מלבד המטבעות התלויות יתווספו גם באנרים שידכנו אתכם שהכסף "כן גדל על העצים".
לאחר שמילאתם את כיסכם במטבעות שוקולד זהובות של מותג חדש שלא שמעתם עליו מעולם סביר להניח שתרצו לשתף את חבריכם. בעולם המקוון של היום מספיק שתצלמו תמונה אחת, תוסיפו משפט, תעלו לפייסבוק או לאינסטגרם ואופס, תוך דקות ספורות כל העיר מטפסת על עצים.
למעשה, כאן המודל של "מפה לאוזן" מתעצם ואף משלב בתוכו פרסום במדיות שכלל לא השקענו בהן ולו שקל אחד.
אז מה עשינו פה?
גורם ההפתעה - יצרנו מציאות שונה בבוקר שאמור היה להיות שגרתי.
גירוי – מי לא רוצה לקבל נניח שוקולד מצופה זהב בבוקר ועוד בכמויות גדולות – כל שעליך לעשות הוא רק לטפס על עץ ולקטוף אותו.
העברת מסרי המותג – מלווה במשפט קליט ומיתוגו.
יצירת באז – כאן אנחנו סומכים עליכם שתתקשו ותספרו לחברכם על הבוקר שנקרא בדרככם, תצייצו בטוויר, תספרו בפייסבוק ותעלו תמונה לאינסטגרם.
שיווק גרילה בעולם המקוון הנו אלטרנטיבה יצירתית, פרקטית והכי חשוב זולה. תחשבו מחוץ לקופסא ויחדיו נתן משמעות שונה למילה טרור.