קידום אתרים: שאלות ותשובות
1. מדוע האתר שלי אינו מדורג משמעותית במנועי החיפוש?
דירוג גבוה במנועי החיפוש עבור האתר שלך תלוי במספר גורמים עיקריים וחשיבותם של גורמים אלו משתנה בכל זמן נתון. זאת אומרת, מנועי החיפוש משנים את האלגוריתמים שלהם מפעם לפעם. להלן מספר סיבות מדוע דירוג האתר נמוך מאד:
-שימוש לא נכון בתגיות ה-TITLE בקוד האתר ו\או תגיות TITLE ריקות מתוכן רלוונטי
-הופעת כמות חורגת של אותן מילות המפתח בדף האתר; נחשב כספאם מצד מנועי החיפוש
-אי שימוש בתגיות H1 ו- H2 בתוכן האתר
-תגיות ALT ריקות מתוכן רלוונטי המתארות את התמונות הנמצאות באתר
-תוכן שאינו רלוונטי לנושא האתר בתחילת דף האתר (250 מילים ראשונות)
-פחות מ-200 מילים לכל דף
-מעט מאד דפי אתר, אתר דל ואינו משמעותי לגולש. מכאן, הגודל כן קובע
-מעט מאד קישורים נכנסים לדפי האתר ו\או קישורים נכנסים לא איכותיים, קישורי ספאם וכדומה
בנוסף, רצוי לרשום את דפי האתר במספר אתרי אינדקס באופן ידני. לא רצוי להשתמש בהגשת דפים אוטומטית.
בתוך כמה זמן אני אראה תוצאות מתהליך קידום האתר שלי במנועי החיפוש?
כמות הזמן הנדרשת על מנת להבחין בתוצאות קידום משמעותיות תלויה במספר גורמים. החל מ-30 ימים לאתרים קיימים המתחרים בתחומים מקומיים, בעלי תחרות שוק דלה וכלה ב- 24 חודשים לאתרים חדשים לגמרי המתחרים בתחומים תחרותיים בעלי ערך שוק גבוה מאד.
2. במה תלוי דירוג האתר שלי במנועי החיפוש?
דירוג אתר על ידי מנועי החיפוש תלוי בפרמטרים הבאים:
-מילות המפתח\ביטויי המפתח הספציפיים עבורם אנו מעוניינים בקידום האתר
-מהי תחרות השוק הכוללת עבור נושא האתר שלך – כמה שחקנים מתחרים
-לאיזו נישה מכוון נושא האתר: שוק מקומי, לאומי או בין לאומי
-החלפת קישורים בין אתרים: האם האתרים איכותיים, האם הקישור נשמר וכו'.
-כמות האתרים המקדמים בנושא האתר שלך והדירוג שלהם לעומתך
3. האם כל דף באתר שלי מצריך קידום במנועי החיפוש?
במילה אחת – כן. לכל דף באתר יש את הפונטציאל למשוך גולש אל האתר שלך. לא ניתן לחזות מראש איזה דף או דפים יהיו מדורגים בצורה גבוהה עבור מילות המפתח אותן הם מייצגים. לכן, יש לבצע אופטימיזצייה לכל דף באתר בנפרד עבור דירוג גבוה. כל דפי האתר מחזקים את נושא האתר בצורה קבוצתית—דבר העוזר לתאוצת דירוג האתר. לעולם אין להניח כי דף הבית הינו הדף החשוב ביותר באתר שלך.
4. מדוע שירותי קידום אתרים יקרים כל כך?
תהליך קידום אתרים משמעו ביצוע עבודת אומנות מקצועית ביותר הדורשת מחקר עמוק ומתמשך, מחשבה ותכנון מראש, מיומנויות בהבנת התנהגות מנועי חיפוש בפרט ורשת האינטרנט בכלל, ניתוח והבנת המתחרים בתחום ולבסוף תהליך זה דורש זמן ממושך ליישום הפרמטרים דלעיל. אבל, יחסית לפרסום באמצעות דפוס (שלטי חוצות, עיתונים, מגזינים וכן') ופרסום מדיה (טלויזיה, רדיו), קידום אתרים ברשת נחשב זול. השקעה כספית עבור קידום האתר שלך הינה השקעה עבור שירותי פרסום טובים ביותר עבור הכסף שלך והתמורה עבור השקעה זו יכולה להיות גדולה מאד.
5. האם ניתן להבטיח דירוג ראשון במנועי החיפוש?
אף אחד אינו יכול להבטיח דירוג ראשון במנועי החיפוש או דירוג כלשהו עבור האתר שלך בהתאם לביטוי\מילת חיפוש ספציפית. פשוט, ישנם יותר מדי גורמים העוסקים בדבר מעבר לשליטתו של כל אדם: שינוי אלגוריתמים מצד מנועי החיפוש, השקעת קידום מאומצת מצד המתחרים, ואתרים חדשים המתווספים בכל פעם לרשת.
6. מדוע אני צריך לקדם את האתר שלי במנועי החיפוש?
כמובן שהאפשרות למנוע מאתר להופיע ברשומות של מנועי החיפוש קיימת...אבל מה הטעם בכך?
אם אתה מעוניין שגולשים יבקרו באתר שלך, אתה חייב לבצע תהליכי קידום אורגני לאתר שלך; וביסודו של דבר, לגרום לאתר שלך לבלוט במנועי החיפוש. בשוק העסקים התחרותי של היום, לגולשים בכלל וללקוחות פוטנציאליים בפרט יהיה קשה מאד למצוא אתרים אשר אינם מקודמים במנועי החיפוש. אין שום סיבה הגיונית מדוע לא לבצע קידום אורגני עבור האתר שלך. אם כבר טרחת להקים אתר אשר יציג את העסק שלך בעיני הגולשים או סתם אתר תדמיתי, אז כוונותיך היו ללא ספק לגרום לגולשים ברשת למצוא את האתר שלך, להתרשם ממנו, ולבצע רכישת מוצר בסופו של דבר. תהליך קידום האתר במנועי החיפוש פשוט מוציא תוכניות אלה לפועל.
7. מהם תהליכי קידום אתרים אתיים?
תהליך קידום אתר אתי—ידוע כ"כובע לבן"—משמעו תהליך קידום האתר לפי סטנדרטים ותקנים מסויימים של מנועי החיפוש. דהיינו, אנו לא משתמשים בטריקים או תרמיות אשר מבוצעים על ידי אנשי קידום אתרים שאינם פועלים בדרכים אתיות—"כובע שחור".
קידום אתרים לא אתי—כובע שחור—משמעו שימוש באסטרטגיות פסולות ליישום תהליכי קידום אתרים הגורמות לעיתים לתוצאות מהירות שאינן אורכות זמן רב. אסטרטגיות "כובע שחור" גורמות לעיתים לענישת האתר מצד מנועי החיפוש ואף להחרמה תמידית ממאגר מנועי החיפוש ומאתרי האינדקס השונים.
הדרך הנכונה ביותר היא יישום אסטרטגיות "כובע לבן", אל תסתכן בהחרמת האתר שלך כתוצאה מיישום אסטרטגיות "כובע שחור".
8. מה משמעות המושג "כובע שחור" בקידום אתרים?
אסטרטגיות קידום "כובע שחור" מיישמות לעיתים טריקים כגון, הסתרת תכנים טקסטואליים בעלי רקע זהה לדף האתר, חזרה של עשרות פעמים על ביטוי מפתח מסויים בדף האתר ועוד. בעבר, שיטות קידום פסולות אלו אכן הצליחו להערים על מנועי החיפוש והשיגו דירוגים גבוהים בתוצאות החיפוש. היום, מנועי החיפוש תרים אחר תרמיות ושיטות פסולות אלו על מנת להעניש אתרי ספאם ולהחרים אותם לגמרי ממאגריהם. לכן, רצוי ליישם שיטות קידום אתיות ללא כל שימוש בטריקים או רמאויות על מנת לשמור על טוהר המידות ולמנוע מאתרי ספאם לפרוח.