המשתמש הממוצע במחשב מכיר את היישומים והתוכנות שבהם הוא משתמש ואת החלקים הנראים לעין של המחשב. ואולם תקלה קלה במחשב גורמת ללחץ רב אצל המשתמשים ועלולה לשבש באורח משמעותי את הפעילות העסקית. לפיכך תמיכה טכנית במחשבים היא חשובה לא פחות מעבודת הרכש והטמעת התוכנות בעסק ולא פחות מעבודות התחזוקה השונות בתחום.
תמיכה כאמור לעיל יכולה להיות באמצעות חברה המעניקה שירותי מחשוב, תמיכה טלפונית, אינטרנטית או תמיכה באמצעות איש טכני המתקשר לעסק או שמשתמש בודד יוצר עימו קשר והוא ומבצע פעולות הדרכה טלפוניים למשתמשים השונים. ככל שעסק הוא גדול יותר, כך נדרשים משתמשים רבים יותר לפעולות מעין אלה. במקרים אחרים יש צורך להגיע לעסק, אם בעקבות קריסה של שרת אחד או יותר ואם בעקבות תקלה במחשב, המצריכה פעולת תיקון. ראוי להדגיש כי תמיכה טכנית במחשבים אין פירושה ביצוע תיקונים, אף כי במקרים מסוימים עשוי הממונה על התמיכה לפתוח מחשבים, ולו רק על מנת לעמוד על מהות התקלה או לבצע תיקונים קלים כגון החלפת מאוורר, ניקוי וכיוצא באלה.
רשתות מחשבים ותמיכה טכנית
גופים גדולים מעדיפים, משיקולים עסקיים ואחרים, להחזיק רשתות מחשבים עצמאיות ולהימנע מהתחברות לשרתים רחוקים. ואולם ככל שהרשת מורכבת יותר כך הסיכוי לתקלות גדול יותר. תמיכה טכנית במחשבים יכולה להתבטא בטיפול מקומי בתקלות או בטיפול בבעיות אחרות הקשורות ברשת כמו גם תמיכה בשרתי ענן כחלק משירותי מחשוב ענן כוללים.
העברת נושא התמיכה לגורם חיצוני חוסכת לכל עסק שהוא סכומים לא קטנים. המחשבים כיום בנויים לעמוד בעומס רב ואמורים להחזיק מעמד תקופות ארוכות. החזקת מספר אנשים האמונים על תמיכה כאמור לעיל, פירושה הוצאה כספית עבור תקופות ארוכות של חוסר מעש, למעט התקנת מחשב חדש פה ושם או העלאת השרת מדי פעם. גורם חיצוני אשר מספק תמיכה טכנית במחשבים, לעומת זאת, יגיע בתוך זמן קצר במקרה הצורך, בעוד פעולות החוזרות על עצמן ואשר אינן דורשות מומחיות גדולה יכולות להיות מוטלות על אדם אחד או יותר שהוכשר לבצע אותן כחלק מהעבודה שלו.
תמיכה טכנית במחשבים מטרתה להשאיר את המחשבים שמישים בכל רגע נתון. השקעה נכונה בנושא וטיפולים תקופתיים יזומים מפחיתים במידה רבה את הצורך בתמיכה ומאפשרים העברה שלו לגורם חיצוני בקלות רבה יותר. כמו כן, שירותי התמיכה התכנית במחשבים יכולים כאמור להתבצע בענן ואז החסכון בעלויות המחשוב ניכר יותר. החסכון נובע בעיקר בהפחתת השימוש בחומרה וכפועל יוצא באנשי התמיכה והמחשוב.