קידום אתרים אורגני VS קידום ממומן
"בשביל מה אני צריך קידום אורגני בגוגל? טוב לי ככה. אני משלם בממומן X שקלים לקמפיין, הקליקים עולים לי בזול, אני תמיד ראשון, ולקידום אורגני לוקח זמן...המון זמן ולא בטוח שאני אקבל תוצאות בכלל לאור התחרות הגדולה"
האם קידום אורגני עדיף על קידום ממומן ברשת או לא? או, האם הקמת קמפיין ממומן במנוע החיפוש עדיף על קידום אורגני?
הסוגייה הזאת עולה בכל פעם שבעל אתר\עסק מעוניין בקידום האתר שלו במנועי החיפוש. לכן, מאמר זה בה להבליט את היתרונות של הקידום האורגני על פני הממומן. להלן, מדוע קידום אורגני משתלם וטוב יותר מקידום ממומן במנועי החיפוש.
חסרון בולט בהקמת קמפיין ממומן
במרבית המקרים, מודעת הקמפיין תופיע בצד שמאל של תוצאות החיפוש הממומן ולעיתים נדירות תופיע בתוצאות הראשונות הממורקרות. שוב, גוגל לא מספק ללקוח את המידע היכן תופיע המודעה שלו. חשוב לציין כי למודעת קמפיין הנמצאת בצד שמאל של תוצאות החיפוש חשיפה מאד דלה. במרבית המקרים, על מנת לגרום למודעת הקמפיין להופיע בתוצאות הממורקרות יש לבצע מספר דברים.
ראשית, מודעת הקמפיין חייבת להיות רלוונטית לתוכן הקמפיין ולתוכן האתר. ישנה תוצאת איכות (Quality Score) שגוגל נותן לקמפיין מסויים בהתאם לרלונטיות שלו לקמפיין. יוצא מכך, שאף אם הצענו BID גבוה יחסית למילת מפתח מסויימת (סכום יחסית לקליק), לא מחייב שנשלם אותו במידה ואכן יקליקו על המודעה מאחר וככל שתוצאת האיכות שלי גבוהה יותר כך התשלום יהיה יחסית יותר נמוך ממה שהצעתי.
כמובן, שנדרשת השקעה לא קטנה בהקמת הקמפיין האולטימטיבי שכן מרבית הקמפיינים בנויים על ניסוי ותעייה ולא לכל בעל אתר יש את הזמן לנהל קמפיין מסוג זה.
נתונים מחקריים סטטיסטיים
1. מספר מחקרים שנעשו בעבר על אופי ההקלקות של גולשים על מודעות קמפיין במנועי החיפוש מראים כי:
2. מרבית הגולשים מקליקים על מודעות אורגניות מאשר ממומנות
3. אחוז ההקלקה על התוצאות האורגניות הראשונות במנועי החיפוש הוא פי 6 מהקלקה על המודעות הממומנות
4. מחקרי סריקת מעקב עין שנעשו על גולשים המחפשים במנועי החיפוש מראים כי 50 אחוז מהגולשים מתחילים את החיפוש בסריקת התוצאות האורגניות הראשונות
5. מחקרים אחרים מראים כי רק 30 אחוז מהגולשים המחפשים במנועי החיפוש מקליקים על התוצאות הממומנות משאירים תוצאות מדהימות של 70 אחוז הקלקות בתוצאות האורגניות.
6. מחקר נוסף מראה כי 85 אחוז מהגולשים (המשתמשים במנוע החיפוש) מקליקים על מודעות ממומנות פחות מ-40 אחוז מכלל החיפושים במנועי החיפוש. ו-78 משתתפים טענו כי רק ב-40 אחוז מהמקרים מצאו את המידע המבוקש שחיפשו במודעות הממומנות
אמון
מחקרים מראים כי דרגת האמון בתוצאות הקידום האורגניות הינה גבוהה מאשר התוצאות הממומנות. יתרה מזאת, תוצאות ממומנות נחשבות אף כמטרד בעיני מספר גולשים. מחקר נוסף מראה כי רק 14 אחוז מהגולשים שהשתתפו במחקר נותנים אמון בתוצאות הממומנות. עוד, מחקר מראה כי 66 אחוז גולשים לא נותנים אמון במודעות ממומנות.
לסיכום, אין ספק שלקמפיין ממומן יש את היתרונות שלו (זמן הקמה קצר יחסית, ניהול פשוט, קבלת נתונים סטטיסטיים בזמן אמת, גמישות, נוחות, רואים תוצאות מהר מאד וכו'), אבל לקידום אורגני כאמור אין תחליף כשרוצים לבסס אתר ברשת לתקופה ארוכה.
מקורות:
1. Oneupweb study
2. Enquiro, July 2005
3. Are Corporate Web Sites Optimized for SEO? by Paul Bruemmer, Search Engine Guide, August 2005
4. WebAdvantage.net 2003 Survey
5. eMarketer, April 2003