תחום השיווק צובר תאוצה וכל עסק אפילו קטן ובתחילת דרכו זקוק לייעוץ שיווקי כדי למנף את הפעילות שלו. בוגרי מנהל עסקים רבים בוחרים להתמקד בשיווק ומתמקמים בתפקידי שיווק הן תחת קורת גג של ארגון או כפעילות עצמאית.
במהלך לימודי מנהל עסקים לומדים הסטודנטים על תהליך המחקר השיווקי. למעשה בכל ארגון, אנשי שיווק אחראים על המחקר השיווקי שכולל אגירת מידע על בסיס יומיומי, איסוף ועיבוד מידע. יש לזכור שמידע הוא הכוח והעוצמה של הארגון ובעזרתו ניתן לאתר צרכים ולחזות למשל ביקושים בשוק. כמו כן, תכנון ואיסוף, ניתוח ודיווח שיטתי של נתונים וממצאים יוכלו לשקף את המצב השוק ולסייע בהבנת צרכי הצרכנים.
המחקר השיווקי שנלמד במסגרת לימודי מנהל עסקים מורכב ממספר שלבים: ראשית, מגדירים את הבעיה ומנסחים שאלת מחקר וקובעים את מטרות המחקר, לאחר מכן, ניגשים לשלב קביעת יעדי המחקר: בשלב זה מנסחים בצורה טובה יותר את שאלת המחקר. שלב זה נעשה באמצעות שלושה שלבים, שאלות מחקר ממוקדות שאלה הן שאלות שמטרתן למקד את הבעיה, השערות מחקר, גבולות המחקר ותחימת הקיף המחקר שלא יהיה רחב מדי.
כמו כן, במסגרת לימודי מנהל עסקים בהתמחות בשיווק לומדים פיתוח תוכנית המחקר , כשלמעשה בוחנים האם קיים פוטנציאל למהלך או להשקת מוצר, האם יש טעם לבצע את שלב המחקר המקיף ולבחון את שני השלבים הקודמים. לאחר מכן, בוחרים את הגישה המחקרית המבוקשת. כאן מפעילים טקטיקות שונות כמו, מראיינים מומחים, פונים למספר לקוחות פוטנציאליים ומראיינים אותם, לאחר שלמדנו את התחום. התאמת מבצע מחקר השוק למציאות בשטח ועורכים קבוצות מיקוד. ניתן גם לערוך תצפיות, ניסוי ולבצע סקרים.
בכל פעילות של מחקר שיווקי, יש לבחור את כלי המחקר בין אם מדובר בשאלות פתוחות או שאלות סגורות בסקרים או בציוד ממוכן, מחליטים מי משתתף בדגימה, מה יהיה גודל המדגם ובוחרים את הנדגמים. מדובר בתהליך מרתק.