עיצוב לוגו הוא משימה אליה ניגשת כל חברה בשלבים הקריטיים בחייה, כגון תחילת פעילות, השקת קו מוצרים חדש, רה ארגון ושינויים מהותיים בחברה, כניסה לשווקים חדשים וכדומה. יחד עם זאת, עדיין אנשים רבים אינם מבינים את חשיבותו ואת מטרותיו של לוגו ייחודי. במאמר זה מרוכז מידע תמציתי אודות עיצוב לוגו, שיעזור לכם לקבל מושגים בסיסיים בנושא ולגבש את עמדתכם בטרם אתם ניגשים להזמנה אצל מעצב מקצועי.
מה לוגו? לוגו הוא סמל גרפי המייצג את החזון החברה, את מטרותיה לטווח הארוך. למעשה לוגו הוא מהות החברה המבוטאת באופן ויזואלי ובפשטות, והוא אמור להחליף תיאור מילולי של החברה ויתרונותיה על פני המתחרים.
לשם מה נועד הלוגו? הלוגו הוא כלי ויזואלי למשיכת תשומת לב של צרכנים אל החברה ואל מוצריה. עיצוב לוגו מוצלח יבטיח שאנשים יזכרו את הסמל וכתוצאה מכך את החברה, וכך יבדילו אותה ממתחריה. האמצעי הויזואלי הזה יעיל הרבה יותר מתיאור מילולי, הלא כולם יודעים שתמונה אחת שווה אלף מילים. הדימוי הגרפי הייחודי חוזר על עצמו על ניירת משרדית, כרטיסי ביקור, על גבי חזיתות מבנים של החברה, על גבי המכוניות השייכות לה, על גבי המוצרים עצמם וכך הלאה. חזרות רבות מבטיחות שצרכנים יזהו את החברה על פי הלוגו שלה.
מהם יתרונותיו של עיצוב לוגו ייחודי המופק במשרד מקצועי? לוגו שמפיקים בסטודיו יהיה שונה מכל האחרים. הייחודיות הזאת הכרחית לשם רישום המוצר ברשויות. רישום כזה יבטיח שהלוגו שלכם לא יועתק על ידי מתחרים. בנוסף לכך, בסטודיו מקצועי יעשו סקר שוק לאיתור סמלים של חברות מתחרות, ויבטיחו שעיצוב הלוגו החדש שלכם אכן יהיה מקורי וייחודי, ולא יפר זכויות יוצרים של אחרים.
לסיכום, עיצוב לוגו ייחודי הוא שלב הכרחי במיתוג החברה או המוצר. לוגו איכותי יעזור לזהות את החברה ולהבדיל אותה ממתחריה וליצור הקשרים חיוביים אצל לקוחות פוטנציאליים. לוגו שחוזר על עצמו בתדירות גבוהה יכול להביא את הלקוחות למצב שבו בפגישה הראשונה שלהם עם מוצרי החברה הם ירגישו שמדובר בחברה שהם כבר מכירים על הצד הטוב ביותר.