סביר להניח שלא אחדש לכם יותר מידיי אם אומר שישנם הפרשים עצומים בין רשתות סופרמרקטים מוכרים בשוק. אוסיף ואומר שנכון הדבר הוא כי ישנם הפרשי מחירים עצומים בין סניפים שונים של אותו סופרמרקט והכל תלוי באיזור מגורים והסביבה המאוכלסת סביב אותו סופר. על פי בדיקה שנעשתה בחודש מאי 2012 נמצא כי הפרשי המחירים בין הרשתות השונות מגיעות לפער עצום של עד 95%. לשם המחשה אומר לכם כי בבדיקה שנעשתה על ידי ynet נמצא כי בקבוק וודקה אדוונס 260 מ"ל עולה ברשת רמי לוי 13.80 ש"ח לעומת 56.79 ש"ח ברשת שופרסל. בנוסף, פס גבינה ריץ' 550 גרם עלה כ-26.99 ש"ח ברשת מגה וכ-42.99 ש"ח ברשת שופרסל. לשם הבנת הפער הקיצוני אמשיך ואומר כי מדובר בהפרש תהומי של 59.3% עבור גבינת הריץ' וב-311% עבור בקבוק וודקה סובייצקי. ואם תאמרו כי מוצרים אלה אינם מוצרי בסיס שכל משפחה רוכשת, אומר לכם כי גם מוצרים הרבה יותר נרכשים כמו פסטרמה ישנם הפרשים גדולים. נאמר 120 גרם פסטרמה עולה ברשתות מגה בול ושופרסל דיל בערך 16 ש"ח וברשת מחסני כמעט חינם מחירו כ-11 ש"ח
המחירים וההפרשים העצומים האלו נוצרים ברשתות, וסביר להניח שרובינו מכירים זאת והדבר לא חדש לנו. אך השאלה הנשאלת היא איך קורה שרשתות כאלו יכולות להרשות לעצמם להציע המפרשי מחירים שכאלו מבלי להפגע מביקוש הצרכנים. האם הפכנו לצרכנים כל כך טיפשים וכנועים למצב בשוק? יש לאמר כי אותו הפרשי מחיירם מוכאר גם במסעדות השונות ברחבי הארץ. אך, ברור לנו הדבר כי רשתות שונות מוכרות את המוצרים שלהם בכל הארץ באותם מחירים קבועים. יותר מכך, גם בביצוע משלוחים והזמנות אוכל טלפוניות נשלם את אותו המחיר עבור מנות האוכל והפיצות שנזמין. יכול להיות שתהיה איזושהי עלות משלוח שלא עולה על 15 ש"ח במקרה הכי גרוע. כיום, עלות של פיצריות המבצעות משלוחים אוכל אינו נמנה בין הדברים עליו מבקשים תוספת של תשלום.
כפי שברור בעוד הרבה ערים ברחבי הארץ ברור כי גם הזמנות משלוחים באיזור תל אביב הינו דבר מאוד נפוץ ושכיח. אולי זה משום שהרבה אנשים כבר הבינו כי העלות של ישיבה במסעדה שוות ערך לישיבה בבית ואכילה של אותה מנה, רק שהפעם את הטיפ תצטרכו לשלם לאיש המשלוחים ולא למלצר. הפעם המסעדות מבינות כי הזמנות האוכל הפכו להיות אחת מההכנסות הגדולות שלהם והם לא יפגעו בהכנסות האלו. האם גם הם יבדקו את הגבולות שלנו וינסו להעלות את מחירי המנות המיועדות למשלוחים אוכל, זוהי כבר שאלה אחרת.