בניית אתרים אינה מלאכה פשוטה לעולם, אולם כאשר מדובר על בניית אתרים לצרכי מסחר אלקטרוני, הדבר קשה שבעתיים. גולשים רבים קונים מדי יום מוצרים ברשת, אך גולשים אחרים עדיין חוששים ממסירת פרטי כרטיס האשראי ומביצוע רכישות בחנויות מקוונות. ככל שתקלו עליהם את הקנייה, כך תעלו את אמינותכם בעיניהם ותגדילו את הסיכויים כי גולש שמעוניין במוצרים יבצע רכישה באתר.
לפניכם עשרה דגשים חשובים לצורך בניית אתרים העוסקים במסחר אלקטרוני, אשר נוסחו על ידי אנשי בניית אתרים מנוסים .
1. ניווט נוח באתר - הדבר חשוב בכל תהליך בניית אתרים אך חשוב עוד יותר כאשר מדובר באתרי מסחר אלקטרוני. תנו לגולש להבין היכן הוא נמצא באתר ותנו לו את האפשרות לנווט בצורה נוחה בתוך האתר.
2. אפשרו מיון על פי כמה שיותר קריטריונים - מחיר, צבע, שימושיות, גודל, משקל, אפשרויות משלוח וכל דרך מיון אחרת. בניית אתרים למסר חייבת לכלול אפשרויות מיון והגולשים יגמלו לכם ברכישות גדולות יותר.
3. הראו את המוצרים - ספקו מפרטים טכניים מדויקים, תמונות, סרטונים וכל פרט אחר שיכול להמחיש את המוצר ודאגו, במהלך בניית אתרים למסחר, כי הם יכילו אפשרויות המחשה רבות ככל האפשר.
4. ספציפי זה תמיד טוב יותר - לעולם אל תטעו לחשוב כי סיפקתם פרטים רבים מדי. גולשים שאינם מתעניינים בספציפיקציות המפורטות פשוט ידפדפו הלאה, אך עבור אלו שמחפשים אותן במיוחד, זה יהיה הגורם הקובע בשאלה האם לקנות באתר שלכם או לא. הקפידו על כך במהלך בניית אתרים למסחר.
5. כמה עולה המוצר וכמה חוסכים בקניה באתר - תנו לגולש דחיפה נוספת לקניה באתר, בכך שתראו לו כי המחיר באתר זול יותר מהמחיר בחנות.
6. מנגנון חיפוש יעיל - בניית אתרים למסחר אלקטרוני חייבת לכלול מנגנון חיפוש יעיל ומפורט, הכולל אפשרויות מתקדמות.
7. האם המוצרים במלאי - אל תגרמו לגולש לעבור תהליך ארוך של ביצוע ההזמנה, רק בכדי להודיע לו בצער רב כי המוצר אזל במלאי. אם המוצר לא נמצא במלאי, פשוט הסירו אותו באופן זמני או הודיעו על כך מראש.
8. תמונות, תמונות ושוב תמונות - ככל שתוסיפו יותר תמונות שיתארו את המוצר מזוויות שונות, צבעים שונים וכדומה, כך יגדל הסיכוי לקניה באתר. קחו זאת בחשבון בעת בניית אתרים למסחר.
9. אופציות שונות למשלוח - אפשרו לכל גולש לקבל את ההזמנה בדרכים המועדפות עליו.
10. אשרו את פרטי הקניה במייל חוזר - במהלך בניית אתרים למסחר ודאו כי קיים מנגנון השולח את פרטי ההזמנה במייל למזמין לאישור. הדבר מוסיף אמינות וחוסך טלפונים מיותרים.