חפש מאמרים:
שלום אורח
02.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

שיקוף, שקיפות ותשקיף

לחלק הראשון
אחת ליום, שבוע או חודש אוסף מנהל המכירות את אנשי המכירות, כולם או לפי מחלקה, לישיבה. חלק מזמן הישיבה מוקדש לתחקיר, שיקוף, או ניתוח אירוע מכירה (אחד או יותר)של נציגי המכירות.

מטרת ההליך המוצהרת (לימוד, תחקור, וכו’)  חשובה, אך חשוב יותר המסר:  כדי לשפר את תהליך המכירה ראשית יש לשקף אותו – להציג את אירוע המכירה הבודד של איש המכירות במדויק ובמפורט. אם כל אנשי המכירות משקפים את אירועי המכירה שלהם – נוצרת שקיפות בזרוע המכירות.

השיקוף והשקיפות מקנים לנציגי המכירות לימוד וניתוח אירועי המכירה כך שתוצאות המפגשים הבאים בינם לבין לקוחות פוטנציאליים יניבו מכירה.

תפקיד זהה ממלאים דו”חות נתוני המכירות. ככל שתדירות המכירה גבוהה יותר ומשך המכירה קצר יותר –  נדרשים דו”חות על בסיס קצר יותר: שבועי, יומי או אף בזמן אמת.

בתחילת יום העבודה כל נציג מכירות בכל מחלקה (מוקד, סניף, שטח, וכו’)  צריך לקבל לידיו את דו”ח המכירות המסכם ליום האתמול. הדו”ח היומי צריך להציג בראשונה את “השורה התחתונה” של הארגון כולו, של כל מחלקה (אחת מתוך כמה בזרוע המכירות) ושל כל נציג.

הנתונים יוצגו בהיררכיה (ראשונים יופיעו המחלקות ונציגי המכירות בכל מחלקה עם נתוני המכירה הגבוהים ביותר לתקופת הדו”ח), ויכללו את כל הפעילות שבוצעה בתהליך המכירה לתקופת הדו”ח: פניות, פגישות (או מגעים), הצעות מחיר, הזמנות, עסקאות, ביטולי עסקה וכו’. הנתונים יוצגו ביחידות מכירה ובערכים כספיים – מקום שישנם כאלו.

הדו”ח התקופתי יכלול יחסים אופרטיביים ברמת ארגון, מחלקה ונציג מכירות: אחוז סגירה, אחוז מכירה צולבת (אם יש), יחסי המרה משלב לשלב, נתח לקוחות לפי פלח, וכו’. נתונים חיוניים נוספים שיש לכלול בדו”חות הוא אחוזי העמידה ביעד התקופתי נכון לתאריך הדו”ח, ביחידות מכירה ובערכים כספיים ברמות הפירוט המתאימות.

רצוי לצרף לדו”ח נספח הכולל פירוט של נתוני הלקוחות שביצעו עסקאות לפי סוג עסקה, סוג לקוח ופילוחים נחוצים אחרים – למטרות משוב מנציגי המכירה ומנהלי המחלקות

פרט לדו”ח לתקופה המינימלית שנקבעה (יום, שבוע וכו’), יש להפיץ (בנוסף) דו”חות מסכמים או מצטברים לתקופות ארוכות יותר: שבוע או מחצית חודש, חודש, רבעון וכו’.

האם זו השקעה נכונה של משאבי הארגון וזרוע המכירות? איזו השפעה, אם בכלל, תהיה לתוספת העלות בגין איסוף, רישום, פרסום ועיון תמידי בנתוני המכירות על המכירות עצמן? מי צריך את כאב הראש הזה כשההנהלה והלקוחות נושפים בעורף? 

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ברוך יצחייק,

הבלוג על מכירות ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועוד

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול21/10/091171 צפיות
להקשיב לתלונות. לאסוף אותן, ללמוד אותן, להפיץ אותן, לתחקר אותן. תלונות של לקוחות, עובדים, משתמשים, אפילו ספקים. תלונות הן כלי מעולה – והן חינם. תלונות מלמדות על פער בין הציפיות למציאות, בין הרצוי למצוי, בין המוצהר למבוצע. תלונות מצביעות על הליך או נוהל לקוי, הכשרה חסרה או לא מתאימה, עובדים שהתרשלו, ספקים או קבלני משנה שכשלו, ובמקרים חריגים – על לקוחות שיש לפטר.

הנה כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לשחיקה מהירה של נציגי המכירה כמעט בכל ענף ובכל ארגון:

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול01/09/091077 צפיות
צאו ובדקו - האם נציגי המכירות שלכם: * מזדרזים וממהרים לעזוב את אתר הלקוח לאחר המכירה?

על הקשר שבין מיסטיקה לתגמול, ועל גישה אזוטרית ועמימות מכוונת בקביעת התמריצים הנהוגים בזרוע המכירות

בהאטה או מיתון, נחשפים מנהלי מכירות לקשיים, חולשות וקונפליקטים מסוגים שונים. אחד מהם, הוא תגמול נציגי המכירה

במרבית הארגונים נוהגים מנהלי המכירות לקבוע יעדי מכירות לתקופות ותקופות משנה.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201610 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201770 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201741 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201519 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201428 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201292 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201203 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica