חפש מאמרים:
שלום אורח
02.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כשנציגי המכירות פוחדים מלקוחות

 צאו ובדקו - האם נציגי המכירות שלכם:

  • מזדרזים וממהרים לעזוב את אתר הלקוח לאחר המכירה?
  • עוזבים את הלקוח לאחר סגירת עסקה מבלי להשלים את כל פרטי המכירה ו/או מבלי לגבות תשלום?
  • מראים סימני עצבנות לפני פגישה או שיחה עם לקוח פוטנציאלי?
  • נרתעים מלהתקשר ללקוח חדש שזה עתה סגר עסקה על מנת להשלים פרטים חסרים?
  • מתחמקים בתירוצים שונים מהצורך לפנות ללקוח בדרישה לשלם חוב?
  • נרתעים מפניות טלפוניות של לקוח שבטיפולם?
  • נמנעים מבקשות של מחלקות השירות להבהיר נושאים שנויים במחלוקת עם לקוח?
  • מבקשים מנציג אחר בארגון לומר ללקוח כי “הם בפגישה” וכי “הם יחזרו אליו” מאוחר יותר?

זיהיתם אצל אנשי המכירות שלכם התנהלות אחת או יותר מתוך ההתנהגויות המופיעות ברשימה הזו? זה אומר שנציגי המכירות שלכם מ-פ-ח-ד-י-ם.

אם נבטל את האפשרות שהארגון שלכם מוכר מוצר או שירות לא חוקי, ששיטות העבודה שלו מפוקפקות, או שנציגי המכירות עצמם מתנהלים באופן לא אתי או לא מוסרי מול לקוחות, נישאר עם האמת הפשוטה: נציגי המכירות שלכם פוחדים מפני הלקוחות שלהם, והחרדה היא זו שמנחה ומובילה אותם.

ה”פחד” הזה מפני הלקוחות, יכול להתקיים כתוצאה משחיקה של אנשי המכירות, חוסר מוטיבציה או חוסר ידע, ניסיון מצומצם מדי, אימון מוגבל או חוסר התאמה לתפקיד.  

את פעילותו של נציג מכירות שפוחד מהלקוח - ראוי להפסיק לאלתר. ראוי לעשות זאת גם אם מדובר בכל נציגי המכירה בארגון, ונכון להעביר מייד את הפעילויות שבטיפולם אל נציגי מכירה אחרים, מנוסים וותיקים יותר.

את נציגי המכירות ה”פוחדים” - צריך למיין מחדש: לבדוק את התאמתם לפעילות, ואם תחליטו להשאירם בארגון  – רצוי לוודא שיעברו תוכנית הכשרה קפדנית: השלמת פערים, תרגול, תחקור, וגם ליווי צמוד לפרק זמן סביר עד שיפסיקו “לפחד”.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

ברוך יצחייק,

הבלוג על מכירות ועוד

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועוד

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול21/10/091171 צפיות
להקשיב לתלונות. לאסוף אותן, ללמוד אותן, להפיץ אותן, לתחקר אותן. תלונות של לקוחות, עובדים, משתמשים, אפילו ספקים. תלונות הן כלי מעולה – והן חינם. תלונות מלמדות על פער בין הציפיות למציאות, בין הרצוי למצוי, בין המוצהר למבוצע. תלונות מצביעות על הליך או נוהל לקוי, הכשרה חסרה או לא מתאימה, עובדים שהתרשלו, ספקים או קבלני משנה שכשלו, ובמקרים חריגים – על לקוחות שיש לפטר.

מאת: ברוך יצחייק - הבלוג על מכירות ועודניהול10/09/091084 צפיות
אחת ליום, שבוע או חודש אוסף מנהל המכירות את אנשי המכירות, כולם או לפי מחלקה, לישיבה. חלק מזמן הישיבה מוקדש לתחקיר, שיקוף, או ניתוח אירוע מכירה (אחד או יותר)של נציגי המכירות.

הנה כמה מהדרכים הנפוצות ביותר לשחיקה מהירה של נציגי המכירה כמעט בכל ענף ובכל ארגון:

על הקשר שבין מיסטיקה לתגמול, ועל גישה אזוטרית ועמימות מכוונת בקביעת התמריצים הנהוגים בזרוע המכירות

בהאטה או מיתון, נחשפים מנהלי מכירות לקשיים, חולשות וקונפליקטים מסוגים שונים. אחד מהם, הוא תגמול נציגי המכירה

במרבית הארגונים נוהגים מנהלי המכירות לקבוע יעדי מכירות לתקופות ותקופות משנה.

מאמרים נוספים בנושא ניהול

מאת: עוזי פלגניהול17/05/201610 צפיות
ארגון עסקי בכל גודל, נדרש לבצע שינויים והתאמות במהלך חיו העסקיים. תדירות השינויים וגודלם נגזרים ממטרת השינויים, שאת רובן ניתן לסווג כצורך: בפתוח עסקי, שיפור וייעול תהליכים עסקיים קיימים, התאמות לתנאי התחרות בשוק ועוד. במאמר הנוכחי אתייחס לשני חוקים מתחום הפיזיקה של אייזיק ניוטון, ונבצע דרכם אנלוגיות בתחום הניהול העסקי ונזהה "זיקה בין פיזיקה וניהול עסקי", אך לפני כן נגדיר מספר מושגים מתחום הפיזיקה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201770 צפיות
תוצר ניהולי הוא התוצאה המתקבלת מפעילות ניהולית. תוצר ניהולי המשיג את מטרתו הוא תוצר אפקטיבי ולהיפך, תוצר ניהולי אשר יוצר תוצאה בעייתית, ההופכת בעצמה לבעיה ואף יוצרת בעיות נוספות, הוא "וירוס ניהולי" ברמות חומרה שונות, ובתור שכזה יש לטפל בו למניעת נזק חמור למערכת. "ווירוס ניהולי" לא נוצר בכוונה תחילה.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201741 צפיות
הנעת עובדי הארגון העסקי במטרה להשגת בצועים עסקיים משופרים, צריכה להיות אחת המטרות המרכזיות בכל אסטרטגיה ניהולית עסקית, ההשקעה בפתוח עובדי החברה היא אחת ההשקעות החשובות והמשתלמות ביותר לכל ארגון עסקי. לא מספיק שעובדי החברה יהיו משכילים, מיומנים ומנוסים, חשוב שכל הכישורים והתכונות שצוינו, יבואו לידי ביטוי באופן חופשי ושוטף בהתנהלות העובד הבודד והארגון.

מאת: עוזי פלגניהול16/05/201519 צפיות
במאמר זה רוכזו תובנות המתייחסות לסיטואציות שונות בתחומי הניהול. הנושאים מוצגים באופן מטפורי לעיתים באופן אירוני או אבסורדי באנלוגיה לתהליכי הניהול העסקי הנדרשים. בחרתי בדרך זו להציג ולהסביר תהליכים ואירועים בניהול עסקי שקשה היה להסבירם או להבינם, בעקר לחסרי ניסיון ניהולי עסקי.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201428 צפיות
"השער האסטרטגי", הוא השער שדרכו אמורים להיכנס לעסק, תוצרים של החלטות אסטרטגיות כבדות משקל לעתידו של העסק. משמע נדרש שיקול דעת מעמיק לגבי כל מה שנדרש לעבור דרכו. נדרש סוג סינון צפוף שימנע כניסה של מזיקים

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201292 צפיות
עסק הוא מפעל חיים והוא קרוב לליבנו, מאידך בעסק צריך לטפל לא דרך הלב. נדרשת דרך, כלים ותהליכי ניהול מסודרים ושיטתיים. אף אחד מאתנו איננו מושלם ואיננו צריך לדעת הכול. גם אם אנחנו יודעים, קשה לנו לטפל בנושאים הקשורים בנו רגשית, מאחר ואיננו אובייקטיבים כלפי עצמינו וכלפי הקרובים לנו.

מאת: עוזי פלגניהול03/05/201203 צפיות
הדברים הנכונים לעסק הם לא תמיד ובהכרח: הדברים שהמנהל אוהב לעשות, או יודע לעשות, או רוצה לעשות, או יכול לעשות. הדברים הנכונים לעסק הם הדברים הנדרשים והקריטיים לעסק. בלעדיהם העסק יישחק, יתקע או יקרוס.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica