בשעה טובה לקחתם משכנתא. התלבטתם מאוד לגבי גובה הסכום, התייעצתם והתחבטתם והתווכחתם ולבסוף התקבעתם על סכום המשכנתא. הגשתם לבנק את כל הניירת הדרושה, וכעת עליכם להחליט לגבי ביטוח משכנתא על שני מרכיביו: ביטוח חיים למשכנתא וכן ביטוח מבנה למשכנתא. בשוק ישנן חברות ביטוח רבות הנאבקות עליכם בשלל דרכים. מי מאיתנו לא מכיר הראל, מגדל, ביטוח ישיר, פניקס ועוד. השמות מתנגנים לנו בראש ללא הפסק בכל יום, ובכל שעות היום, מלווים אותנו בבית ובמכונית, ברדיו ובטלוויזיה ובעיתונים. השמות הללו הפכו חלק מאיתנו, נוכחות מתמדת ומוכרת וידועה בחיינו. אנחנו לא באמת יודעים מה עומד מאחוריהם אבל כשנזדקק להם בבוא השעה נגיע אליהם כמו אל מכרים וותיקים. כן, פרסום יעיל - בהגדרה אחת, שטיפת מוח - בהגדרה אחרת. לא לחינם משקיעות חברות הביטוח הון עתק במאמציהן לחדור כך לתודעתנו ולאוסף השמות המוכרים שלנו, ולחולל בנו רגשות ותגובות לאו דווקא מודעות. רגשות שמיועדים לקשור אותנו אליהן איכשהו, לצייר אותן בתת המודע שלנו כשוחרי טובתנו וידידנו, כאלה אליהם נפנה כשנזדקק לשירותיהן.
ביטוח משכנתא – צריכים להחליט
ולא רק ברדיו ובטלוויזיה. בלי להרגיש אנחנו סופגים בכל מקום, בשלטי דרכים ובעיתונים ובאינטרנט מסרים ושמות הנחתמים בנו ונצרבים בתודעתנו: ביטוח חיים למשכנתא זה אנחנו. ביטוח מבנה למשכנתא זה גם אנחנו. אנחנו מתחייבים להצעה הזולה ביותר על ביטוח למשכנתא. איננו יודעים בדיוק מה זה, אבל יום אחד אנחנו נזקקים לביטוחים האלה ויודעים שאחת החברות האלה היא הכתובת שלנו, כמובן.
ביטוח משכנתא – עודף מידע והיצע מבלבל לפעמים
אבל מי מבין החברות? אנחנו מתעניינים קצת אצל חברים, מתייעצים קלות עם מישהו שמבין, עורכים שיטוט מהיר באינטרנט, אין לנו יותר מדי זמן, הרבה עניינים אחרים דורשים את טיפולנו. מה שאנחנו שומעים וקוראים לפעמים גם מבלבל אותנו יותר מאשר מבהיר לנו. פרומילים ופרמיות ופוליסות ואחוזי השתתפות וסעיפים כאלה ואחרים של ביטוח מבנה למשכנתא בחברה אחת, כיסוי כזה או אחר של ביטוח חיים למשכנתא בחברה שנייה, ומבצע מיוחד של ביטוח משכנתא בחברה שלישית. היי, מה עושים?
ביטוח משכנתא – העיקר שהחלטנו לבסוף
אנחנו ניגשים למשרדי החברה לדבר ישירות עם נציג שירות. גם שם השקיעו אנשי מקצוע מיומנים את מיטב ניסיונם ובקיאותם כדי לפתות אותנו ולעורר בנו תחושה שזה המקום המתאים לנו. צבעים נעימים ועיצוב רך ועגול מקבל את פנינו, מתקני שתייה ליד כורסאות רכות משדרים לנו כמה נעים המקום, כמה רצונו רק לפנק אותנו, ועובדים מחויכים ומטופחים, בבגדים נאים, גורמים לנו להרגיש שאולי אנחנו בכלל בדרך לחופשה מפנקת בחוץ לארץ. אנחנו כמובן לא מודעים לכך שאנשי השירות עברו קורסים שלימדו אותם להנהן אלינו להסכמה על המלים היוצאות מפינו כדי ליצור בנו אמפתיה, איננו חשים בקול הנמוך והמרגיע שכוונתו להשרות בנו שלווה ובטחון, ופרטים קטנים אלה מצטרפים יחדיו והם אלה שלפעמים מהווים את הדחיפה האחרונה שמגבשת את החלטתנו. כי במצב בו אנחנו די מבולבלים מעודף מידע בתחום בו איננו שולטים ממש, כשההבדלים בין החברות אינם בדיוק מובהקים, ואנחנו טרודים במאה ואחד דברים אחרים שאליהם עלינו להיחפז, בהחלט יכול להיות שנחליט לחתום על ביטוח משכנתא מסוים רק כי לנציגת השירות היה קול נעים ביותר, וחיוך מקסים.