המערכת למהירויות גבוהות פועלת בתחום מסוים, המשותף גם למהירויות הנמוכות. תחום זה נקרא "תחום החפיפה". כאשר משנק הדלק סגור כמעט לחלוטין, הלחץ אחרי המשנק הוא נמוך ומהירות האוויר בצינור ונטורי נמוכה גם היא. בתנאים אלה פועלת המערכת למהירויות נמוכות. כאשר משנק־הדלק נפתח, עולה הלחץ אחרי עליית המשנק וכן עולה מהירות־האוויר בצינור ונטורי. דבר זה גורם לכך, שהמערכת למהירויות נמוכות מפסיקה לפעול, והמערכת למהירויות גבוהות מתחילה בפעולה.
א. המערכת למהירויות במנועים לרכב גבוהות מווסתת את התערובת בעת שזרימת האוויר מהירה כשמשנק הדלק פתוח למחצה, וביחד עם נחיר הכוח, המערכת מווסתת את התערובת כאשר המשנק פתוח לגמרי. במערכת זו נדחף האוויר דרך צוואר הקרבוראטור על־ידי הפרשי הלחץ בין האטמוספרה ובין הצילינדר בזמן מהלך־היניקה. כאשר האוויר מתקרב לצינור ונטורי, מהירותו גדלה ולחצו קטן. בעקבות זאת זורם הדלק מתא המצוף של הקרבוראטור אל זרם האוויר. הלחץ מעל צינור־ונטורי שווה ללחץ שבתא המצוף, כי שניהם שווים ללחץ האטמוספרי. כאמור, קטן הלחץ בצינור ונטורי מהלחץ האטמוספירי. אם הלחץ בתא המצוף יהיה גדול מהלחץ בצינור ונטורי, יזרום דלק מתא המצוף, ויתערבב באוויר הזורם דרך צינור ונטורי. הדלק זורם דרך נקב מעובד, הנקרא "נחיר למהירויות גבוהות". נחיר זה מאפשר לכמות מסוימת של דלק לעבור אל זרם האוויר — לכל הפרש לחצים בין תא המצוף ובין צינור ונטורי. הדלק נכנס אל זרם האוויר דרך פתח היציאה, בו יש מספר פתחים לכניסת האוויר. הפתחים מסייעים לריסוס הדלק, שומרים על יחם קבוע בין האוויר ובין הדלק ומונעים את דליפת הדלק (חוק הכלים השלובים).
כמות האוויר, העוברת דרך צינור ונטורי, מווסתת על ידי משנק הדלק הנמצא אחרי צינור ונטורי. משנק הדלק הזה מחובר באמצעות מערכת מנופים והנהג מפעיל אותו ברגלו או בידו. כששסתום משנק האוויר פתוח, עובר יותר אוויר בצינור ונטורי ונוסף יותר דלק ואוויר. כתוצאה מההבדל בתכונות הפיסיקליות של האוויר והדלק בתוך מנועים לרכב,תהיה התערובת שמנה יותר ככל שמהירות האוויר תגדל- אם אין פתחי אוויר מתאימים השומרים על היחס הנכון בין האוויר והדלק.
ב. מערכת החסכן בתוך מנועים לרכב: כאמור, היחס הטוב ביותר בין הדלק והאוויר הוא 12—13 ל־1. הנחיר למהירויות גבוהות ופתחי האוויר הנוספים במעבר הדלק בתוך מנועים לרכב, מאפשרים לכמות מספקת של דלק להיכנס לצוואר הקרבורטור, ועל ידי כך נשמר היחס של 15 ל־1. לכן הנחיר צריך להוסיף יותר דלק לתערובת, כאשר זקוקים להספק מכסימלי. יש שתי שיטות כדי לעשות את התערובת שמנה יותר. בכל הקרבוראטורים יש אחת משתי השיטות הללו. השיטות מבוססות במישרין או בעקיפין על כך, שבאיזו מידה פתוח המשנק.