להלן הגורמים העיקריים המגדילים את תצרוכת הדלק:
אופן הנסיעה:
1. האצה והאטה תכופות ולסרוגין עלולות להגדיל את תצרוכת הדלק עד כדי 50% (ומקצרות את משך שימושם של הצמיגים).
2. נסיעה בהילוך איטי כלומר יותר סיבובים לדקה של המנוע לכל קילומטר ופחות קילומטרים לליטר בנזין.
3. שימוש מופרז במשנק גורם לבזבוז בנזין.
4. שימוש מופרז בדבשת הדלק בניוטרל (הילוך סרק) גורמת לפגיעה במנוע ולבזבוז דלק.
5. שימוש מופרז במתנע (בסטרטר) מספק למנוע בנזין שלא ינוצל.
6. עצירות פתאומיות מבזבזות את מומנט המהירות במכונית הנעה.
7. נסיעה בדרכים גרועות.
8. בלם יד שלא שוחרר לגמרי לפני תחילת הנסיעה.
9. מצמד (קלאצ') מחליק דריכה חלקית על דבשת המצמד מפחיתה מין הכוח שמעביר המנוע לגלגלים.
10. נסיעה נגד הרוח.
מצב המכונית
1. מנוע שמערכת הסיכה שבו אינה תקינה, צורך יותר כוח להתגברות על החיכוך שבין חלקיו.
2. פגם במערכת החשמל. תקינות וחוזק המצבר, מגעי המפלג, הכבלים וחיבוריהם.
3. מצתים עם מרווח מאלקטרודות בלתי תקין.
4. דליפה בצינורות הדלק ובחיבוריהן.
5. קרבוראטור מלוכלך מנוע עשיית תערובת דלק ואוויר אופטימאלית.
6. הצתה שאיננה מכוונת בהתאם לאיכות הבנזין.
7. טמפרטורת מנוע לא תקינה.
8. צמיגים שלא מנופחים על פי הוראות יצרן כלומר צמיגים רכים מדי מתקשים להסיע את המכונית, ובכך מתבזבז כוח והצמיגים נשחקים.
תצרוכת הדלק
שאלה זו מעסיקה את כל האוחזים בהגה, ואותנו העוסקים ביבוא מנועים למכירה לכל סוגי הרכבים. לסיכום: תצרוכת הדלק תלויה בשני גורמים: בגורם האנושי כלומר: אופן הנסיעה והטיפול במכונית. והגורם השני הוא: המצב המכאני של המכונית ומכלליה.
טיפ למניעת "סתימת אדים" במערכת הדלק:
לפני כיבוי המנוע, אחרי נסיעה ארוכה או שהמנוע חם מאוד, השאר את המנוע פועל בהילוך סרק כך תמנע "סתימת אדים" כלומר בועות של אדי בנזין בצינורות הדלק ובמשאבת הדלק.