חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

חשבון נפש עסקי

 

השנה היהודית החדשה מתחילה בסימן אי-וודאות בעולם העסקי. התמוטטות השווקים הפיננסיים בארה"ב והגלים הסיסמים שהגיעו לאירופה בעקבות ההתמוטטות, ישפיעו על מרבית בעלי העסקים בישראל גם אם לא יבואו לידי ביטוי באופן מלא.

במצב כזה מוצא את עצמו כל מנכ"ל ובעל עסק מתחבט בשאלה כיצד לנהוג בשוק דינמי ומשתנה כזה? התשובה לכך, היא בזהירות.

כדאי לשקול מחדש תוכניות התרחבות, לצמצם הוצאות, לעשות הכל שלא לאבד לקוחות קיימים, לא לבצע השקעות בשוק ההון בקיצור, לבחון מהי נקודת ההתייצבות.

במקביל, זוהי הזדמנות מצוינת לאתר הזדמנויות, לקנות מתחרים שנקלעו לקשיים, לקנות תיקי לקוחות ממתחרים בצרות, או להשתלט על אזורי פעילות של מתחרים. פיקחו עיניים ואוזניים כי גם מעז יכול לצאת מתוק.

תקופת החגים היא גם הזדמנות מצוינת לבחון את המשאב האנושי בחברה. כחברה העוסקת במיקור חוץ של אנשי כספים אנו נתקלים לא אחת אצל לקוחותינו בקושי לאתר עובדים טובים וכוכבים בכל תחומי העיסוק.

מה ניתן לעשות כדי לשמר עובדים טובים וכוכבים בחברה? לפני שרצים לתת העלאה בשכר לעובד יש רשימה שלמה של פעולות שבהן ניתן לנקוט. תנו לעובד לדעת שאתם מרוצים ממנו. דברו איתו, תודו לו על ביצועיו הגבוהים ועשו זאת בסמיכות

לביצועים יוצאי דופן אלו.

אתגרו אותו. אתגר ייתן לעובד עניין בעבודה ולכם תפוקות גבוהות יותר וצמיחה לגבהים חדשים.

למרות זאת, עובדים טובים הם מצרך יקר וצריך להיות יקר תרתי משמע. תקופת החגים הינה תקופה מצוינת להוקיר את הכוכב. נצלו את ההזדמנות לצ'פר אותו בבונוס, יום חופש או גשר על חשבון המעביד, מתנה מוגדלת, סוף שבוע על חשבון המעביד, מסעדה או כל רעיון מקורי אחר שיעלה על דעתכם.

בדלו את הכוכבים גם בשכר אולם בזהירות. עליהם להיות בעלי שכר גבוה  מעמיתים בעלי ניסיון דומה, על מנת שלא יברחו למתחרים, אולם לא יותר מב-20%-30%. אם מעטפת זו תינתן לעובד באופן קבוע, לא תהיה לו סיבה לעזוב.

זכרו, עובד טוב יכול לשמש גם בתפקידים הפשוטים אך החשובים, כמו מזכיר, מנהל חשבונות, מחסנאי, איש יבוא-יצוא או כל תפקיד אחר. חישבו מה יקרה אם עובד זה יעזוב אתכם!

תקופת החגים היא גם זמן לחשבון נפש עסקי. בתקופה כזו עלינו לעצור ולשאול את עצמנו אם עמדנו ביעדינו בשנה החולפת? האם פעלנו נכון? האם קידמנו את העסק? האם הרווחנו במידה שרצינו? ובהתאם לקבל החלטות חיוביות או קשות.

עלינו להבטיח ולקיים כי בשנה החדשה נעשה הכל כדי שנוכל להשיב תשובה חיובית לשאלות אלו בתום השנה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.

ניהול נטו עוסקת במיקור חוץ של מנהלי כספים, חשבים וכלכלנים, במנטורינג עסקי לחברות ובהשמה מוכוונתTM של כ"א איכותי בתחומי הכספים, בכירים ומקצועות ההי-טק.

לאתר החברה: www.nihulneto.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זאב הרשקוביץ ואבי קרעין

בכל פעם מועלה שיעור המס בשברי אחוזים, אך לבסוף כל השברים מצטברים לסכום משמעותי, שמעלה ספק לגבי הרטוריקה של הורדת נטל המס על המעסיקים.

במקום להקים קרן חדשה לסיוע לעסקים קטנים, על המדינה להגמיש את הקריטריונים בקרנות הקיימות. הדבר ימנע קריסת עסקים.

המיתון הקשה השנה, אינו מחייך אל בעלי העסקים שקורסים תחת הנטל הכלכלי, אולם שימוש במומחים, השקעה בשיווק ומכירות ושמירה על מזומנים לימים שחונים - מאפשרים לנצל את התקופה הזו כדי להתייעל

המשבר הכלכלי מאלץ את המעסיקים לעשות "חושבים" כבר היום. בין השאלות: האם כדאי, בתחומים מסוימים, להשתמש בשכירים, או שמא עדיף להשתמש בשירותי מיקור חוץ – למסור עבודות לעובדים חיצוניים ולשלם להם לפי פרוייקט

חלק גדול מהעסקים המוקמים מדי שנה, מתחילים את פעילותם ללא תכנון והכוונה מוקדמת. על פי הרשות לעסקים קטנים, המרכיב המכריע בנפילת העסקים הקטנים והבינוניים נעוץ בניהול לקוי. ההתנהלות הלקויה הינה בכל מרכיבי הניהול, אולם בעיקר בהתנהלות הפיננסית. אם כן, כיצד מנהל של עסק קטן או בינוני יכול להתנהל בצורה אופטימאלית. ראשית על מנת לשרוד, אך יחד עם זאת לצאת מהמשבר, מחוזק ובמצב טוב מהמתחרים בשוק?

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א ו-ב של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות, ההסכמים וגביית התשלום מהלקוח. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים.

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות וההסכמים מול לקוח. בחלק זה נשכיל להבין כיצד מבצעים את תהליך הגבייה בפועל.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica