חפש מאמרים:
שלום אורח
21.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

עסק קטן בחופש הגדול

החופש הגדול מועיל בדרך כלל לעסקים הקטנים: הילדים בחופש וההורים דואגים להפיג את השעמום באמצעות אטרקציות שונות, מה שכמובן מגביר גם את המכירות.

אבל, המיתון הקשה השנה, אינו מחייך אל בעלי העסקים שקורסים תחת הנטל הכלכלי. איך אפשר לנצל את התקופה הזו כדי להתייעל? הנה מספר טיפים שיעזרו לכם לשפר את העסק.

השקעה בשיווק ומכירות -שיווק ומכירה אינם הוצאה כי אם השקעה. לכן גם בתקופה זו - יש להמשיך ולהוציא כספים בתחומים אלה. רק זכרו לוודא כי האמצעים בהם משתמשים לשיווק אכן מועילים לבית העסק שלכם.

התאמה לרוח התקופה - חישבו מדוע הלקוחות צריכים אתכם גם ביולי-אוגוסט וגם בחגים הבאים אחריהם. בהתאם לכך, הציעו לילדים שנמצאים בבית ולהורים שמחפשים שקט דברים ספציפיים הקשורים בחופש הגדול, בקייטנות, בנסיעות בלימודים שמתחילים בספטמבר וכדומה.

היו אקטיביים - לשבת בעסק ולהתפלל להגעת לקוחות - זו לא הדרך לפעול, בטח שלא בימים שכאלה. יש להבין כי בימים אלה - ההזמנות לא מגיעות בפקס, ולפיכך עליכם לגשת ללקוחות שלכם ולרתום אותם לבצע רכישה. כך לדוגמה, מנהל רשת הפצה של יין יצא מאחת החנויות שבבעלותו והזמין לקוחות פוטנציאליים להיכנס לטעימה. התוצאה הייתה רכישה לא מתוכננת של בקבוק ב-350 שקל.

דוגמה אישית במכירות -  בעל עסק אתה אמנם הבוס, אולם אתה גם איש המכירות מספר אחד של בית העסק. מכיוון שאף אחד לא יודע לייצג ולהציג את העסק טוב ממך - תן דוגמה אישית ומכור בעצמך.

שידור אופטימיות - כשהאופטימיות שוררת, דברים טובים קורים ולפיכך, כבעלי העסק  - שדרו אופטימיות ללקוחות, לספקים ולעובדים.

ניהול תזרים מזומנים - נהלו תחזית תזרים מזומנים למספר חודשים קדימה באופן הדוק ורציף. אמנם אינכם יודעים כל מה שעתיד לקרות אך אתם יכולים להעריך זאת כמיטב יכולתכם וככל שיעבור הזמן  - החיזוי שלכם ישתפר. הכניסו לתוך התזרים גם תקבולים ותשלומים שאינם וודאיים כמו מיסים, הזמנות, מכירות במו"מ וכיוצא בכך.

מזומנים לימים שחונים - גם אם שפר מזלכם ומצבכם העסקי נמצא בכי טוב, זה לא אומר שאינכם צריכים עוד מזומנים לעסק. כשמצבכם יהיה רע אף אחד לא ייתן לכם מזומנים ולכן, עשו הכל כדי להשיג אותם בימים אלה, גם אם אין להם שימוש ברור. ניתן להשיג הרבה כסף אם מצבכם העסקי טוב וחשוב שהמזומנים יחכו בצד לימים שחונים.

דברו עם הבנק - אל תברחו מהטלפון של הבנקאי, גם אם מצבכם פחות טוב.  דברו איתו ושתפו אותו בבעיות מוקדם ככל האפשר על מנת למצוא פתרונות ביחד לבעיות.

הימנעות מהוצאות מיותרות - אל תשכרו משרד, חנות או מחסן לפני שיש היקף פעילות שמצדיק זאת. מדובר באחת מההוצאות שמכניסות עסק לסחרחורת.

שימוש במומחים - זכרו שאף אחד לא יודע הכל וכנראה, שגם אתם לא. השתמשו במומחים כמו קבלני משנה, יועצים או אאוטסורסינג, בתחומים בהם אתם מרגישים חלשים. חרף הרצון לחסוך בהוצאות - יתכן כי המומחה יוביל אתכם לדרך אחרת שלא ראיתם קודם וחיסכון בהוצאה זו יכול לגרום להמשך ההתדרדרות.

ייעוץ מקולגות - הקפידו להתייעץ עם בעלי עסקים קולגות כדי ללמוד מה הם עושים. זה לא עולה גרוש ולא אחת - הערך המוסף מפתיע. איך לא חשבתי על זה קודם?

הפרידו את חשבונות הבנק - ולסיום, טיפ כללי שתמיד נכון לבעלי עסקים: הפרידו את חשבון הבנק העסקי מהחשבון הפרטי, ולא רק במספר החשבון ובסניף - רצוי לנהל את החשבון האישי לחלוטין בבנק אחר. הבנק לא צריך לדעת את מצבכם הפרטי, אלא העסקי בלבד.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.

ניהול נטו עוסקת במיקור חוץ של מנהלי כספים, חשבים וכלכלנים, במנטורינג עסקי לחברות ובהשמה מוכוונתTM של כ"א איכותי בתחומי הכספים, בכירים ומקצועות ההי-טק.

לאתר החברה: www.nihulneto.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זאב הרשקוביץ ואבי קרעין

בכל פעם מועלה שיעור המס בשברי אחוזים, אך לבסוף כל השברים מצטברים לסכום משמעותי, שמעלה ספק לגבי הרטוריקה של הורדת נטל המס על המעסיקים.

במקום להקים קרן חדשה לסיוע לעסקים קטנים, על המדינה להגמיש את הקריטריונים בקרנות הקיימות. הדבר ימנע קריסת עסקים.

המשבר הכלכלי מאלץ את המעסיקים לעשות "חושבים" כבר היום. בין השאלות: האם כדאי, בתחומים מסוימים, להשתמש בשכירים, או שמא עדיף להשתמש בשירותי מיקור חוץ – למסור עבודות לעובדים חיצוניים ולשלם להם לפי פרוייקט

חלק גדול מהעסקים המוקמים מדי שנה, מתחילים את פעילותם ללא תכנון והכוונה מוקדמת. על פי הרשות לעסקים קטנים, המרכיב המכריע בנפילת העסקים הקטנים והבינוניים נעוץ בניהול לקוי. ההתנהלות הלקויה הינה בכל מרכיבי הניהול, אולם בעיקר בהתנהלות הפיננסית. אם כן, כיצד מנהל של עסק קטן או בינוני יכול להתנהל בצורה אופטימאלית. ראשית על מנת לשרוד, אך יחד עם זאת לצאת מהמשבר, מחוזק ובמצב טוב מהמתחרים בשוק?

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א ו-ב של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות, ההסכמים וגביית התשלום מהלקוח. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים.

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות וההסכמים מול לקוח. בחלק זה נשכיל להבין כיצד מבצעים את תהליך הגבייה בפועל.

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל משלבי ההתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211158 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica