היה זה רק עניין של זמן עד שהמדיה הדיגיטלית תשתלב כתחום בחירה בלימודי מנהל עסקים. יש קשר הדוק בין ניהול בעידן הוירטואלי, ומנהלים רבים נדרשים לפתח מיומנויות בזירת הווב, ניהול מוצר אינטרנטי, קידום ברשתות חברתיות, מעקב אחרי סטטיסטיקות, דוחות, קשרי לקוחות, שיפור המרות ועוד. אז אם החלטתם ללמוד מנהל עסקים בדגש על שיווק ומדיה דיגיטאלית, לפניכם סקירה של מגוון תכני לימוד מרתקים שמשתלבים בתוכנית הלימודים.
לפני שיוצאים את הדרך – בוחנים את השוק
אחד הקורסים הבסיסיים בלימודי מנהל עסקים באוריינטציה על מדיה דיגיטלית הוא מחקר שוק, כיוון שלפני שמגבשים החלטה ניהולית יש להבין את השוק ו"לקרוא" נכון את המפה. כאן למשל, לבדוק מה הביקושים לאותו מוצר שרוצים לשווק בשווקים שונים בארץ ובעולם, לנתח את הסביבה של הצרכן כדי להבין כיצד ניתן "להחדיר" את המוצר לשוק בדרך הטובה ביותר לקהל היעד המתאים, מה בין שיווק לצרכנים פרטיים לצרכניים מוסדיים, מה המתחרים עושים וכיצד ניתן להפיק מסקנות מאופן שיווקם, כיצד לפלח נכון את הקהלים, לנתח תנועת גולשים, לאסוף מידע על הגולש כדי לאפיין נכון את קהל היעד וסגנון הפנייה. כמו כן, במהלך מנהל עסק באוריינטציה של מדיה דיגיטאלית, ילמדו הסטודנטים אסטרטגיות שיווק שקשורות למדיה, התנהגות רכישה ועוד.
מסחר אלקטרוני, יחסי ציבור ועוד שיטות מרתקות
אחד הקורסים המעניינים ביותר שמחוברים למדיה העכשווית הוא קורס המשלב בין ניהול לעולם הוירטואלי בדרך ישירה ומתייחס לכל המגמות העדכניות שמשפיעות על השוק כמו מסחר אלקטרוני, כיצד לנהל חנות מקוונת וכיצד למנף אותה, כיצד לקדם את האתר או המוצר באמצעים שמעמידה הרשת כמו תוכניות שיתופים, פרסום ממומן במנוע החיפוש של גוגל, קידום אתר בתוצאות האורגניות של גוגל, כיצד ליצור קהילה סביב המותג בעולם תוכן אטרקטיבי, הפצה ועוד.
כמו כן, לומדים הסטודנטים למנהל עסקים שיטות ביחסי ציבור, כיצד להעריך מטרות, כיצד מתבצעת תקשורת שיווקית בארגון וכיצד המסרים השיווקיים עוברים מהארגון לקהל היעד בדרך האפקטיבית ביותר, כיצד לנהל משברים בכלים אינטרנטיים וכיצד לשלוט במדיה החברתית בדרך שתטיב עם הארגון.