פולדרים מעוצבים הם המילה הבאה בעולם עיצוב הציוד המשרדי. פולדרים קיימים לשימושים ולצרכים שונים, אך בשנים האחרונות קמו עוד ועוד חברות שמתמחות לא רק בייצור פולדרים אלא גם בעיצוב שלהם. מסתמן שבאופן כללי נושא העיצוב הולך ותופס מקום מרכזי בחיינו.
דברים שבעבר לא חשבנו בכלל שצריכים להיות מעוצבים, היום אנחנו לא מוכנים לקבל בצורתם המקורית וחייבים שיהיו מקושטים. הדוגמא הכי בסיסית לזה הם המחברות שילדים לוקחים לבית הספר היום, אנחנו עוד היינו משתמשים במחברות עטופות בעטיפת קרטון חומה מנייר ממוחזר, ללא כל הדפס צבעוני.
היום ילד לא יסכים בשום אופן לקחת מחברת כזו לבית הספר, ברור לו כי עטיפת המחברת צריכה להיות צבעונית ומקושטת. אותו תהליך קורה עם הפולדרים. בעבר פולדרים היו עשויים קרטון, שמקסימום היה עטוף במעיין פלסטיק גמיש, היום ברור לנו שה"אריזה" צריכה להיות מקושטת, זה ברור גם ליצרנים שפולדרים פשוטים שכאלה לא יימכרו ושעליהם להשקיע בנראות שלהם.
החברות המייצרות מבטיחות שעיצוב נכון של פולדרים יבטיח שימוש רב יותר ולאורך זמן רב יותר וכך יצדיק את ההשקעה בהפקתו. החברות ממליצות להדפיס על הפולדרים מידע קבוע של החברה המפרסמת כמו סלוגן, לוגו, פרטי יצירת קשר כמו טלפון כתובת ואינטרנט. את המידע המשתנה לא כדאי להדפיס על גבי הפולדרים כי כך יכול לצאת מצב שבו הפולדרים יצאו מכלל שימוש בגלל שינוי המידע.
חברות המייצרות פולדרים מעוצבים טוענות כי עיצוב נכון ואטרקטיבי של פולדרים עשוי לקדם את החברה ואת תדמיתה בעיני הלקוחות שלה. פולדרים משדרים התנהלות מכובדת ומזמינים את הלקוחות להתעניין בכלל המידע שהם מכילים. עיצוב מוקפד ונקי של פולדרים מייצר רושם נכון ומכובד בקרב לקוחות פוטנציאליים.
חברה שמכבדת את עצמה תסדר את החומר שהיא מעבירה ללקוח באופן שיזמין את הלקוחות לעיין בו בנוחות וכן באופן שייצור אצל הלקוחות תחושה כי הם בחרו נכון כשפנו לחברה זו - את הרושם הזה מעבירים פולדרים מעוצבים עם לוגו החברה.
על מנת לייצר פולדרים מעוצבים על החברה המייצרת להחזיק מעצבים גרפיים, מפיקי דפוס ואנשי קריא ייטיב, לא מספיק רק להחזיק בית דפוס. צריך לדעת איך להפוך את מה שהלקוח מבקש לכדי תוצאה שתשביע את רצון הלקוח שהזמין את הפולדרים.
עיצוב הפולדרים נעשה בהתאם לתקציב שהחברה מקציבה לו, ניתן לעצב פולדרים בעלויות גבוהות וכן בעלויות נמוכות - עלות העיצוב משתנה בהתאם לחומרים שרוצים להשתמש, בהתאם למורכבות הקריאייטיב הנדרשת וכמובן לכמות הפולדרים הנדרשת.
ישנן חברות שבאות לחברות המייצרות עם רעיון מוכן ובטוח להדפסה, הם יודעים בדיוק איך הם רוצים שהפולדרים שלהם יראו והקו העיצובי ברור להם. מנגד ישנן חברות שמשתמשות בייעוץ העיצובי של החברות המייצרות היות והן מחפשות נקודת מבט חיצונית שתראה להם כיצד ניתן לשדרג את הנראות של הפולדרים אותם ביקשו להזמין. מאמר עלה על ידי צילום אירועים זום קט.