תאונות דרכים הינה מכת מדינה. ניתן למנות כמה גורמים המאפשרים תאונות דרכים. טעות אנוש, חוסר תשומת לב ונהיגה פרועה הינם הראשונים במעלה, אך מלבדם נמצאים גם שילוב של תשתית כבישים גרועה, רכבים ישנים, תנאי דרך קשים ומזג אויר בעייתי. הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים הינה הגוף הרשמי במדינת ישראל המופקד בטיפול בבעיית תאונות הדרכים, בעיה שכל העולם המערבי נאלץ להתמודד עמה. לבעיית תאונותהדרכים טרם נמצא פיתרון ראוי. במקביל לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים פועלים גם גורמים פרטיים במטרה להמעיט את תאונות הדרכים, כשהמוכרת שבהם הינה עמותת 'אור ירוק'.
כבישים אדומים
כולנו מכירים את תשדירי הזוועה מהרדיו ומהטלוויזיה, על מספר ההרוגים עקב תאונות דרכים. רובנו אף נוסעים בכבישי הארץ ונפגשים לא פעם עם שלט גדול, המציין את מספר ההרוגים בכביש זה, מספר שגורם לך לחשוב פעמיים לפני שתניח שוב את רגלך על דוושת הגז. כבישים אלו מכונים 'כבישים אדומים', ובעיקר בשל מחיר הדמים הכבד אותו הם גובים.
המספר שלא מקבל כותרות
נתון נוסף אותו לא מבליטים, אך הינו משמעותי לא פחות, הינו מספר הפצועים עקב תאונות דרכים. אנשים אלו, שלכאורה עברו תאונות דרכים אך יצאו בשלום, למעשה לא יצאו ממנה כלל וכלל ונאלצים להתמודד עם קשיים ושינויים מן הקצה אל הקצה. זוהי הסתגלות שאינה פשוטה ודורשת התמודדות יום-יומית הן עם קשיים פיזיים ומוטורים והן עם קשיים כלכליים, בעקבות פגיעה ביכולת העבודה. מצב זה עלול להחמיר ולהגיע אף לכדי פשיטת רגל.
פשיטת רגל – מצב ללא מוצא
הביטוח הלאומי מתמודד אמנם עם מקרים מעין אלו, אך הפיתרון שהוא מספק הינו חלקי בלבד. אדם שהגיע למצב של פשיטת רגל, נמצא בסיטואציה בה עליו להחזיר חובות רבים, ולקצבה שהוא מקבל מטעם הביטוח הלאומי אין יכולת לתת מענה לאדם שהגיע למצב של פשיטת רגל. הקשיים החברתיים שמזמנת פשיטת רגל, הינם קשים לעיתים אף יותר מנטל ההתמודדות הכלכלית. הבושה כלפי החברה, המצב החדש אליו נקלע האדם בשל פשיטת רגל, והצורך להיעזר ולהיתמך על ידי מספר רב של גורמים הופך את ההתמודדות במצב זה לסיוט מתמשך.