כמו הרבה עסקים אחרים עם חנויות מקוונות, יתכן שגם אתם סובלים מאתר שאין לו כמעט מכירות. מה הסיבות להעדר המכירות ומה אפשר לעשות בנושא? איך מביאים יותר פניות לאתר? איך הופכים את האתר ליותר שיווקי? קבלו מספר טיפים שימושיים:
עקבו אחרי הגולשים - ייעוץ שיווקי לאתרים הוא לא רק למכור, לחשוף ולשווק, אלא גם לעקוב. יתכן שאתם לא עוקבים אחר נתוני הגלישה של הגולשים באתר שלכם. אתם לא יודעים כמה זמן הגולשים שוהים באתר, כמה זמן הם מבלים בכל עמוד וכו'...העניין המצחיק הוא שגוגל מציע את הכלים האנליטיים האלו ללא תשלום, למרות זאת עדיין יותר מידי אנשים לא מודעים לקיומם.
למד מהמתחרים שלך - יש אסטרטגיות ייעוץ שיווקי שמציעות, פשוטו כמשמעו, לבחון את האתרים של המתחרים בקפידה. תוכל לחקות את הדברים החיוביים מהאתר שלהם ולשפר את הדברים השליליים באתרך.
פרסם את המוצרים המובילים שלך - כל אסטרטגיית ייעוץ שיווקי מבוססת על נוסחה מנצחת. תמקם את כל המוצרים הכי נמכרים שלך בחלק העליון של דפי המוצרים והגלריות. כך תוודא שהגולשים באתר לא יפספסו אותם.
מספר הטלפון באתר צריך להיות רשום במקום בולט ובגדול - חברות יעוץ שיווקי ממליצות לא להסתיר את מספר הטלפון באתר. אל תאלצו את הלקוחות לפשפש ולחטט באתר כדי למצוא אותו אי שם בעמוד משני באתר, אם בכלל, עד שאנשים יתייאשו ולא יחייגו כלל.
רוב הגולשים רוצים לדעת שאם יש להם בעיות הם יוכלו לדבר עם מישהו בשר ודם. עצם הנוכחות של המספר בכל עמוד באתר מרגיעה אותם.
פתחו עמוד "לקוחות ממליצים" - אסטרטגיית ייעוץ שיווקי באתר מציעה לשים עמוד של לקוחות ממליצים. יתכן שאתה חושב שרוב הגולשים בכלל לא יאמינו שמדובר בלקוחות אמיתיים ולכן אתה לא רוצה לפרסם קטגוריה כזו. מחקרים מראים כי קטגוריה כזו אכן עושה רושם חיובי על הלקוחות. כדי להעצים את האמינות מומלץ שתחת ההמלצה יתפרסם שמו המלא של הלקוח.
צלמו את המוצרים מכמה זוויות - לפי גישת יעוץ שיווקי, תמונות מהוות חלק ניכר מהחלטת הרוכש אם לקנות או לא. אל תהיו עצלנים, יש לכם גלריית מוצרים? השקיעו וצלמו כל מוצר בכמה זוויות. אנשים לא אוהבים לרכוש חתול בשק.
חשבו "בגדול" - אל תשתמשו בתמונות מיניאטוריות. אופציה מקסימה לחנויות וירטואליות שאפשר לבצע בתכנות היא האפשרות לעשות זום ולהגדיל חלק מסוים מהתמונה.
כתבו תיאורי מוצר שיווקיים - מחקרים מראים כי גם בתיאורים המלווים את מוצרים אפשר להשתמש באופן שיווקי. השתמש במידע שיווקי גם בתיאורי מוצר - למשל, אם מדובר במעיל לחורף, רשום לצד התמונה "מעיל חורפי ומפנק, שישמור עליך חם ומוגן מהקור".
מוגש בחסות הנבחרת