לפניההסבר המקצועי על מה ההבדל בין קידום של חנות וירטואלית בגוגל לבין קידוםשל אתר תדמיתי רגיל, אני רוצה לתת כמה הגדרות לגבי מהי בכלל חנות וירטואליתומהו בעצם קידום אתרי אינטרנט בגוגל.
חנות וירטואלית-
מבחינה טכנולוגית, האפשרות לבנות חנות וירטואלית הייתה קיימת כבר הרבה מאוד שנים, אין שום חידוש טכנולוגי מרשים באשרותלייצר מסחר דרך האינטרנט. בלי להיכנס למושגים מורכבים מדי מעולם התכנות,אציין שהאפשרות להעביר עסקה בכרטיס אשראי באינטרנט היא לא מסובכת במיוחד אםכי יוצרת דילמות אמיתיות בתחומים דומים כמו אבטחת מידע וסליקה אינטרנטיתאון ליין.
למרות כל הנאמר בפסקה הקודמת, חנות וירטואלית קיימתבאינטרנט הישראלי רק בשנים האחרונות. הדבר קרה כמובן בגלל עליית קרנו שלהאינטרנט במירוץ על זמנו הפנוי של הישראלי. אם בעבר הטלוויזיה הייתה שולטתבזמן הפנוי שלנו, היום האינטרנט מעסיק אותנו ברוב הזמן הפנוי. היות ורובהשעות שלנו הן באינטרנט, גם הקניות שלנו עברו לאינטרנט ויצרו את הצורךבאפשרות לעשות את הקניות באינטרנט.
קידום אתרים באינטרנט-
על זה אולי אין טעם להרחיב יותר מדי, כולנו כבר מכירים את הדבר הזה.הרעיון הוא פשוט: לשפר את המיקום של האתר בהתאם למילות החיפוש הרלוונטיותאליו. אם אני בונה חנויות וירטואליות אז קידום באינטרנט יהיה למעשה במטרה להופיע ראשון בביטוי חנות וירטואלית.
קידום באינטרנט של חנות וירטואלית-
אז מה בעצם ההבדל בין קידום של אתר רגיל לבין קידום של חנות וירטואלית.לכאורה השיטה הי די דומה: קישורים איכותיים ועוד קצת קישורים איכותיים. אךבפועל ישנם כמה הבדלים קטנים שכן יכולים להשפיע על הקידום באינטרנט.
ההבדלים הללו תלויים בעיקר ביכולות המערכת של החנות. האם המערכת יכולה ליצור דפי תוכן, אין קידום אתרים באינטרנט ללא דפי תוכן, הרי מאמרים ומילים זה חלק חשוב מקידום. האם דפי המוצריםיוצרים תגיות וטייטלים שישארו גם כאשר המוצרים בדף ישתנו? כל הדברים הללווכמה נוספים יכולים למעשה לעזור לקידום באינטרנט או להכשיל אותו. המסקנההיא שצריך לבחור חברה שיודעת לבנות מערכות מסחר אלקטרוני מעולות.