עולם העסקים הוא תחרותי וקשה, בכל תחום שהוא, וכדי להצליח בתחום בו עוסקים חברות צריכות ייעוץ עסקי שייתן להן עצות ופתרונות שונים וחדשים לניהול העסק.
ייעוץ עסקי הוא בחינת העסק בכל היבטיו ומציאת דרכים לשיפור שלו. בעזרת ייעוץ עסקי ניתן לשפר את הדרך שבה מתנהלים העובדים ואף המנהלים עצמם, לנהל נכון יותר את התקציבים, למצוא דרכי פרסום יעילות יותר ועוד. הייעוץ הוא חשוב לעסקים וותיקים שמגיעים לתקופה קשה או שרוצים לשמור על ההצלחה הנוכחית שלהם והוא הכרחי ליזמים ועסקים צעירים בתחילת דרכם שרוצים לפרוץ בכל הכוח ולשמור על התנופה וההצלחה לטווח ארוך.
נקודה חשובה שיש לזכור: ייעוץ עסקי הוא תהליך. כלומר, בעלי העסקים לא יוכלו מרגע אחד לשני להביא לשינוי ושיפור, ולמעשה מדובר בתקופת יישום והסתגלות שהעסק צריך לעבור ובסופו תבוא הישועה.
אנשים עם מיזם חדש שרוצים לפתוח עסק צריכים לבצע אבחון עסקי מכמה סיבות: אחת, ייתכן ולמוצר עליו הם חושבים אין ביקוש גבוה מספיק. שתיים, במידה ויש למוצר סיכוי להצליח בשוק, אבחון עסקי יעזור ליזמים לפתוח את העסק שלהם ולנהל אותו נכון מההתחלה. היתרון באבחון לפני הקמת העסק הוא בכך שניתן לנבא פחות או יותר מה יהיה עתידו של העסק וכך לפעול בצורה עסקים חכמה יותר על ההתחלה. בצורה הזו מונעים טעויות רבות בעתיד.
אבחון עסקי וייעוץ נכון יעזור לעסקים לעלות על כשלים ותקלות במערכת שייתכן והמנהלים לא הבחינו בהם בעצמם קודם לכן, וכך העסקים יוכלו לצמוח ולהתרחב.
אחד הנושאים החשובים ביותר בעולם העסקים הוא מתן דין וחשבון לגופים הממשלתיים השונים, שהם ביטוח לאומי, מס הכנסה ומע"מ. יחד עם זאת, העובדים בחברה גם הם גוף שיש לקחת בחשבון, ואף על פי שהוא אינו גוף רשמי, הוא מאיים לא פחות ויכול לעשות בעיות לא קטנות להנהלה אם לא מתייחסים אליו כראוי. כשזה מגיע לגופים האלו, השורה התחתונה היא כסף וכדי לנהל את הכסף כראוי כדאי לקחת שרותי חשבות שידאגו לכל.
שרותי חשבות דואגים לבחון את ההכנסות וההוצאות של העסק, לבדוק קבלות, ספרי הוצאות והכנסות, לחשב חובות או זכויות מול הגופים הרשמיים וכדומה. השירות מאפשר לבעלי העסקים להתעסק בניהול העובדים והפרויקטים בזמן שמישהו אחר דואג לנהל את הכספים.
בכל הנוגע לעובדים בחברות, שרותי חשבות עוזרים לחשב משכורות. כדי לוודא שהעובדים מקבלים את המגיע להם ולא מאבדים מזכויותיהם במקום העבודה, חשוב לבחור חשבים שיודעים את חוקי השכר לעומק.
בשנים האחרונות ניתן לראות גל עצום של עסקים חדשים שנכנסים לשוק, ובמקביל אפשר לראות הרבה עסקים נכשלים שנסגרים, גם אם השירות או המוצר ומהות העסקים בכלל היו טובים. תופעה זו מראה כי העסקים לא פעלו נכון ואם היה מי שידריך אותם ויעזור להם הם היו ממשיכים איתנו ואולי היו מצליחים להיכנס לתודעה של קהל הצרכנים.