מחקרים בתחום התיקשורת מראים על כך שבתרבויות שונות פליירים ומוצרי פירסום אחרים נקראים בצורה שונה. בית דפוס שמדפיס פליירים מדפיס אותם ומעצב אותם בצורה שמתאימה לתרבות מסויימת. אם ניקח את אותם פליירים שהדפסנו ונשים אותם בתרבות אחרת אולי המסר אותו רצינו להעביר על ידי פליירים יועבר בצורה אחרת לגמרי. לפרשנות השונה אותה אנחנו נותנים לפליירים אפשר לקרוא בשם קריאה סמיוטית. קריאה סמיוטית של פליירים היא קריאה שמקורה בסמלים.
קיימות חברות בהם הדפסה של גרפיקה בה אנחנו רואים אמא מבשלת אוכל לילדים יכולה להיקרא בדרך מסויימת וקיימות חברות בהם אותה גרפיקה יכולה להיקרא בצורה אחרת. פליירים הם מוצר שבדרך כלל מכיל כמות גדולה של גרפיקה ולכן נסיון לשים פליירים בשתי חברות שונות יכול להוביל לכך שבכל חברה המסר שיועבר יהיה שונה.
פליירים פירסומיים שהם פליירים שמטרתם היא למכור ועל מנת למכור על גבי פליירים אנחנו צריכים להקפיד על כך שאנחנו משדרים מסרים שמתאימים לתרבות בה אנחנו מפרסמים על מנת ליצור היזדהות והקשבה ולא ליצור אנטגוניזם. נסיון להדפיס פליירים עם מסרים מיניים למשל ולמקם אותם בחברות שמרניות יכול להיות קשה מאוד. לעומת זאת אותם פליירים יכולים להיות מוצלחים מאוד בחברות ליברליות. הקריאה הסמיוטית היא קריאה עם פרשנות.
הפרשנות אותה אנחנו נותנים לפליירים היא פרשנות שקשורה למקום בו גדלנו. המשפחה שלנו והחינוך שקיבלנו שהיינו ילדים משפיעה מאוד על הדרך בה אנחנו מפרשים מוצרי פירסום ופליירים למשל. ניתן לראות את אותה משמעות גם בפירסומות בטלויזיה וגם במוצרי דפוס אחרים כמו שלטי חוצות למשל. גם למדיום עצמו שלהפירסום יש משמעות שונה.
פליירים בעיר נחשבים למוצר דחיפה ופליירים בכפר נחשבים למוצר יותר ידידותי. הסיבה לפרשנות השונה שפליירים מקבלים קשורה להצפה בחומרים פירסומיים בעיר ולאופי של החיים העירוניים מול החיים בכפר. אנשים שגדלו בכפר יכולים לראות פליירים ולחשוב שהם עוזרים לחבר קרוב להצליח כאשר הם קוראים אותם, בעוד שאנשים בעיר יכולים להיות חשדנים יותר לגבי כוונות הפירסום ולא רצים לעזור לחברים בצרה. הפרשנות השונה אותה אנחנו נותנים למוצרי פירסום היא פרשנות שהיא בלתי נשלטת.
כאשר אנחנו מקבלים פליירים אנחנו לא שולטים בדרך שנקרא אותם. פליירים מודפסים בבית דפוס ומנסים לפנות למכנה המשותף הגדול ביותר אבל את הפרשנות אותה כל פרט יתן לטקסט קשה מאוד לחזות. פליירים עוברים תהליך ארוך בבית דפוס לפני שהם מגיעים ללקוחות שחלק ממנו קשור בלהתאים את הפליירים לתפיסה הכוללת של פליירים. קיימים לקוחות שמנסים לחרוג מהגבולות ויוצרים פליירים חדשניים. לקוחות כאלו לוקחים סיכון מסויים בחדשנות אבל עם זאת פונים לראש של הלקוחות שיפרשו את החדשנות כמשהו מרענן ומושך. כמובן שבחברות שמרניות פליירים כאלו יכולים למצוא את עצמם לא מתקבלים וקבלים משמעות שהיא לא חיובית.