חפש מאמרים:
שלום אורח
22.11.2024
 
   
מאמרים בקטגוריות של:

   
 

כיצד מנתחים המראיינים את המועמדים למשרה?

ניהול קריירה הופך להיות קריטי בשוק העבודה של ימינו. מועמדים נדרשים להקפיד על מספר נושאים אשר יסייעו להם לתכנן קריירה עתידית ולהתקבל למשרות נחשקות. במקביל, הביקוש לאותן משרות רב מההיצע, דבר אשר מצריך את המגייסים בחברות ובחברות ההשמה לסנן את אותם קורות החיים שפחות רלוונטיים. לא אחת קורה שמועמדים טובים "נופלים" בשלב קורות החיים או בשלב הראיונות מחוסר תשומת לב של המועמד לנקודות הרלוונטיות שהמראיין מחפש.

מהם אותם סימנים שיש לתת עליהם את הדעת?

בשלב קורות החיים:
1.      תאימות - המנהל מחפש עובד מתאים לכל, או למרבית הדרישות שצוינו בתאור המשרה. בשלב הראיון יבדוק המנהל את אותן דרישות וכן יברר על אותם סוגי התמחות שכתב המועמד. לכן, על המועמד לבדוק אם הוא באמת מתאים לרוב דרישות המקצוע ולכתוב רק את אותן סוגי התמחויות שבהם התמחה (אותם תחומים שיש לו רק היכרות, יש לציין: "היכרות בלבד").
2.      יציבות - המגייס מחפש לפסול מקדמית קורות חיים עם שנים לא מוסברות, שנים חסרות, שנות עבודה רבות במקום אחד או החלפת עבודות תדיר בלי הסברים המניחים את הדעת. לכן, על המועמד "להקדים תרופה למכה". במהלך שנות עבודת המועמד יש להקפיד להישאר במקום עבודה לפחות שנתיים-שלוש. בנוסף, יש להיזהר לא להישאר מספר רב של שנים באותן מקום עבודה, דבר המעיד על חוסר ניסיון במגוון תחומים אחרים. במידה וישנן עבודות בהן תקופת העבודה קצרה משנתיים, יש להתכונן על מנת לתת תשובה עניינית על כך. אין להשאיר חורים בקורות חיים, דבר אשר מעלה תהיות לאן אותן שנים "נעלמו".
3.      הכשרה וניסיון - המגייס מחפש בראשונה את הרקע האקדמי של המועמד, דבר המעיד על רצינות, השקעה ויכולת. העדפותיו הן לפי הסדר כדלהלן: תואר מאוניברסיטאות מדורגות בחו"ל, תואר מאוניברסיטה בחו"ל, ולאחר מכן אוניברסיטאות בארץ ומכללות. תואר ראשון הכרחי עם עדיפות לשני. בנוסף, רצוי כי התואר יהיה רלוונטי לתחום העיסוק המבוקש. לאחר מכן, בודק המגייס אם המועמד עבר קורסים מקצועיים או חוגי העשרה שונים, דבר הנותן אינדיקציה על רבגוניות, העמקה וכושר התפתחות מקצועי. שפות נוספות מלבד אנגלית (שכבר הפכה לשפה בסיסית בכל מקום עבודה) מהוות יתרון בעיני המנהל ומצביע על היכרות עם תרבויות אחרות ויכולת התמודדות מחוץ לישראל במידת הצורך. לבסוף מסתכלים על הניסיון המקצועי, לגביו יש לכתוב בפירוט לגבי מקום העבודה האחרון ולאחר מכן בכל מקום עבודה שלאחריו יש לפרט פחות.
4.      סדר - מנהל מעדיף להעסיק עובד מסודר ונקי. גם תכונות אלו ניתן להסיק מכתיבת קורות החיים. לכן, על המועמד להגיש קורות חיים ערוכים ומסודרים כדי שיהיה קל לקרוא בהם. בנוסף, הם צריכים להיות כתובים בשפה פשוטה, מובנת וזורמים. רצוי להגישם בעמוד אחד, אך בשום אופן אין להגיש יותר משני עמודים! למרות המקצועיות שבכך, לא מומלץ להגיש קורות חיים בפורמט PDF. מערכות המחשב של חברות ההשמה וגם אגפי משאבי האנוש של החברות, לא יודעים לרוב לאתר אותם במאגר המועמדים.
בשלב הראיון:

במהלך יום עבודה מנהל משאבי אנוש (או מראיין בחברת ההשמה) מראיין מועמדים רבים. לכן, כל דקה מזמנו חשובה ומדודה. במהלך זמן הראיון הוא מנסה לדלות כל שביב מידע על המועמד המעיד על מקצועיותו ואופיו. על כן נדרשים:
1.      ממוקדות ורצינות - המראיין מצפה לתשובות ממוקדות וישירות על שאלותיו. תשובות שלא ייענו או ייענו בעקיפין יכולות להעיד על עובד לא ממוקד. לכן, על המועמד להגיע ערני ומוכן לראיון, להקשיב ולענות באופן ממוקד לשאלות. בנוסף, המראיין בודק את התחומים בהם המועמד מגלה עניין ועל כן יש לתאר את תחומי העניין המקצועיים, אולם להיות פתוח בנוסף לאחרים חדשים ו/או פחות מוכרים. במקרים בהם המועמד שם לב שהמראיין לא ירד לסוף דעתו, ישאל אם יש צורך להוסיף פרטים לבהירות העניין. כמו כן, יש להתמקד בהיבטים המקצועיים של העבודה ופחות בהיבטים הכספיים והתגמולים.
2.      נינוחות - המנהל מעדיף עובד נינוח ובעל סבלנות דבר התורם להבנת רמת השליטה שלו. על המועמד להגיע רגוע לראיון, לשבת בנינוחות על הכיסא ולא לזוז מצד לצד באופן תזזיתי. יש לשמור על קשר עין עם המראיין, דבר שמעיד על ביטחון עצמי ואמת בדברים הנאמרים. גם במידה ונאמרו דברים או נשאלו שאלות המכעיסות את המועמד יש להישאר רגוע ולענות לעניין. מראיין מקצועי, ינסה להוציא את המרואיין משיווי משקל.
3.      ביקורתיות - המראיין מחפש כלפי מי המועמד ביקורתי בחייו, דבר שיכול להצביע על יחסיו עם הסובבים אותו. לכן, על המועמד לא לדבר סרה על מעסיקיו הקודמים (פוטנציאל להתנהגות אנטגוניסטית), גם אם לדעתו הם שגו בהחלטותיהם. באותם מיקרים בהם מבקשים מהמועמד לספר על עצמו ולציין תכונות חזקות וחלשות אצלו, על המועמד להציג גם תכונות שהוא חושב שהן שליליות אצלו, אולם רצוי להראות בהן קו של שיפור על פני השנים. לא צריך להציג רבות, מספיקות שתיים או שלוש. מועמד אשר מציג חזות מושלמת הינו פוטנציאל לבעיות (הוא תמיד צודק, לא מקבל מרות ולא לומד מטעויות מכוון שאין כאלו).


לסיכום, בנייה נכונה של מהלך קריירה, כתיבת קורות חיים נכונה ושליטה ברזי הראיון תגדיל את סיכויי המועמד להתקבל למשרה.

 





 
     
     
     
   
 
אודות כותב המאמר:

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.

ניהול נטו עוסקת במיקור חוץ של מנהלי כספים, חשבים וכלכלנים, במנטורינג עסקי לחברות ובהשמה מוכוונתTM של כ"א איכותי בתחומי הכספים, בכירים ומקצועות ההי-טק.

לאתר החברה: www.nihulneto.com

 
     
   
 

מאמרים נוספים מאת זאב הרשקוביץ ואבי קרעין

בכל פעם מועלה שיעור המס בשברי אחוזים, אך לבסוף כל השברים מצטברים לסכום משמעותי, שמעלה ספק לגבי הרטוריקה של הורדת נטל המס על המעסיקים.

במקום להקים קרן חדשה לסיוע לעסקים קטנים, על המדינה להגמיש את הקריטריונים בקרנות הקיימות. הדבר ימנע קריסת עסקים.

המיתון הקשה השנה, אינו מחייך אל בעלי העסקים שקורסים תחת הנטל הכלכלי, אולם שימוש במומחים, השקעה בשיווק ומכירות ושמירה על מזומנים לימים שחונים - מאפשרים לנצל את התקופה הזו כדי להתייעל

המשבר הכלכלי מאלץ את המעסיקים לעשות "חושבים" כבר היום. בין השאלות: האם כדאי, בתחומים מסוימים, להשתמש בשכירים, או שמא עדיף להשתמש בשירותי מיקור חוץ – למסור עבודות לעובדים חיצוניים ולשלם להם לפי פרוייקט

חלק גדול מהעסקים המוקמים מדי שנה, מתחילים את פעילותם ללא תכנון והכוונה מוקדמת. על פי הרשות לעסקים קטנים, המרכיב המכריע בנפילת העסקים הקטנים והבינוניים נעוץ בניהול לקוי. ההתנהלות הלקויה הינה בכל מרכיבי הניהול, אולם בעיקר בהתנהלות הפיננסית. אם כן, כיצד מנהל של עסק קטן או בינוני יכול להתנהל בצורה אופטימאלית. ראשית על מנת לשרוד, אך יחד עם זאת לצאת מהמשבר, מחוזק ובמצב טוב מהמתחרים בשוק?

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א ו-ב של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות, ההסכמים וגביית התשלום מהלקוח. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים.

בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק א של המאמר סקרנו את שלבי ההתקשרות וההסכמים מול לקוח. בחלק זה נשכיל להבין כיצד מבצעים את תהליך הגבייה בפועל.

מאמרים נוספים בנושא עסקים קטנים ובינוניים

מאת: לילה בן הרוש עסקים קטנים ובינוניים12/07/211487 צפיות
דווקא ברגעי ההצלחה חייבים להמשיך ! פרסום , שיווק ויחסי ציבור הם אינם פעולות חד פעמיות שעושים רק שהעסק זקוק להחייאה ויש ביומן יותר ימים ריקים מאשר מלאים , הפעולות האלו הם חלק שוטף מניהול העסק ודווקא בתקופות שופעות וטובות יותר של העסק שיש תזרים כספים יותר נזיל , שם זה בדיוק הזמן שבו אפשר וצריך להמשיך לחזק את המותג או, את העסק בנוסף להתחדשות בלתי פוסקת.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים17/06/211324 צפיות
חשיבות ההתמחות המשפטית ויועץ מונציפאלי בכיר בתחום התכנון והבנייה תחום התכנון והבנייה הנו תחום תכנוני ומשפטי מורכב אשר עוסק במגוון נושאים, כגון קבלת היתרי בנייה, קבלת הקלות בנייה, קבלת אישור שימוש חריג, רישיון עסק,אישורי תכניות, שינוי ייעוד, טיפול בהתנגדויות, הפחתת / ביטול חיובים בהיטלי השבחה, הפקעות מקרקעין, תביעות פיצויים לפי סעיף 197 לחוק התכנון והבנייה, ייצוג בהליכים שננקטים בגין ביצוע עבירות בנייה, התמודדות עם צווי נריסה לפי החוק ועוד.

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים01/06/211159 צפיות
תיקון 34 – רפורמת רישוי עסקים כבר כאן תיקון 34 לחוק רישוי עסקים – מה חדש? ב – 18/7/18 סיימה ועדת הפנים של הכנסת סדרת דיונים בהצעת החוק לרישוי דיפרנציאלי ואושר תיקון 34 לחוק רישוי עסקים בקריאה שניה ושלישית במליאה. תיקון 34 לחוק רישוי עסקים משמעותי ומחולל שינוי נרחב ומטרתו להקל על עסקים על ידי הפחתת הרגולציה והבירוקרטיה המוטלת על כתפיהם. הוא מכונה "רפורמה" וכדי לבדל אותה מרפורמות קודמות היא קרויה "רישוי עסקים דיפרנציאלי" .

מאת: בנימין קלינגרעסקים קטנים ובינוניים04/01/211356 צפיות
משרדנו סייע במחקר בסיוע להפחתת הנטל הבירוקרטי על בעלי העסקים. בקרוב עלויות הרישוי יקוצצו משמעותית. התיקון לתקנות רישוי עסקים יאפשר להתחיל לעבוד עם המסלולים המקוצרים. עסקים ברמת סיכון נמוכה יוכלו לקבל רישיון עסק על בסיס תצהיר, ללא תהליך האישורים המלא הקיים עד כה.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים03/05/201272 צפיות
בכל תהליך של פתוח עסקי או תכנון אסטרטגי ,מתבצע תהליך של ניתוח יכולות עסקיות, במטרה לזהות את נקודות החוזק והחולשה של העסק. באותה נשימה מתבצעת הערכה של ההזדמנויות העסקיות, והאיומים הנשקפים מסביבת התחרות הקרובה (מתחרים, לקוחות, ספקים תחליפים, חודרים חדשים) והסביבה הרחבה ( פוליטית, כלכלית, חברתית, רגולציה, טכנולוגית, שמירת הסביבה).

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201185 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

מאת: עוזי פלגעסקים קטנים ובינוניים05/04/201051 צפיות
כל בעל עסק ללא קשר לגודל העסק, חייב לבחון ולהעריך מנקודת ראות של "ועדת חקירה עצמית" איך הוא ועסקו חוו את האירוע הזה, ולהיזכר באירועים שליליים נוספים שחוו בעבר, בתהליך ניהול העסק שלהם, לקבל תובנות חדשות בניהול עסקי וליישמם בעסק שלהם.

 
 
 

כל הזכויות שמורות © 2008 ACADEMICS
השימוש באתר בכפוף ל תנאי השימוש  ומדיניות הפרטיות. התכנים באתר מופצים תחת רשיון קראייטיב קומונס - ייחוס-איסור יצירות נגזרות 3.0 Unported

christian louboutin replica