כל מי שעובד מול המחשב וגולש באינטרנט נתקל בבקשה המעצבנת, אך ההכרחית כל כך, של הcaptcha.
לפעמים מבחן הcaptcha יכול להוציא אותנו מהכלים, ועל כן בחרתי לכתוב מאמר שלם המוקדש להמצאת המבחן הממוחשב המסורבל הזה.
המצאת הcaptcha היוותה למעשה כלי מהימן למניעת הפצת תוכן רובוטי. כבר בשנת 1997 פותחו מבחני האתגר הללו בחברת Alta Vista לשם חסימת מערכות ממוחשבות שמטרתן הפצת URL במנועי החיפוש באופן מכני ומזויף. אמנם רק לאחר 13 שנים הצליחו מנואל בלום ולואיס פון אהן להשתמש במבחן על מנת לבדל שימוש בין רובוט לאדם בכל תוכנה. הם גם אלו האחראים לשם המבחן, ראשי תיבות של "Completely Automated Public Turing test to tell Computers and HumansApart", או בתרגום לעברית: מבחן טיורינג ציבורי ואוטומטי לאבחנה בין בני אדם למחשבים.
מי שנתקל לא אחת בקשיים בפיצוח הקוד המבוקש, בין אם זה מספרים ובין אם אותיות לועזיות, ובין אם בשילובן הן יחד, הם בדרך כלל אנשי קידום אתרים שעסוקים בהפצת תוכן וכתובתו URL במנועי החיפוש לשם קידום אורגני. אף על פי שמדובר בפעולה שאמורה להיות פשוטה מאוד לבני אדם, ולעומת זאת, בלתי אפשרית לפענוח ממוחשב, לרוב, מבחן הcaptcha מצליח לגבות הרבה מאוד זמן יקר מצד הגולש, ולעתים אף גורם לתסכול של ממש. אי לכך ובהתאם לזאת עמלו טובי המוחות על עקיפת המבחן לשם אבטחת האתר ועל כן ניתן לתת דגש בעת בניית אתרים על זיהוי תווים אופטיים (OCR) ולהימנע מקיצורי דרך.