על השאלה האם מנוע החיפוש נותן ערך רק לטקסט הראשון המקושר לדף, מדף אחר ישנה תשובה די ברורה. לפחות לזמן כתיבת מילים אלו. תופעה זאת אכן מתרחשת לפי עשרות ניסויים בהם התגלה כי במקרה והדף המקשר מקשר יותר מפעם אחת לעמוד מסוים, אזי מנוע החיפוש יתייחס אך ורק לטקסט המקשר הראשון ולא לטקסטים המקשרים בקישורים הבאים אחריו.
אז כיצד זה יכול לשנות לנו?
כמה אתרים ראיתם בהם הקישור הראשון לדף הבית הוא תחת הביטוי "דף הבית"?
למעשה לא מספיק לראות כיצד הדבר נראה ויזואלית היות וישנם לא מעט טריקים בקוד אותם בונה האתר יכול לממש עם או בלי יעוץ ממקדם האתרים, בהקשר זה.
יחד עם זאת, אנו נוטים להניח כי מרבית בוני האתרים לא מכירים את התופעה וכי קישור הראשון לבית הוא אכן "דף הבית". לא הייתם מעוניינים כי מתוך הטקסטים הרלוונטיים באתר יעניק גוגל את החשיבות דווקא לטקסט המעיד טוב יותר איזה ביטוי הוא הביטוי המרכזי לדף זה? לרוב מדובר בביטוי מרכזי וחשוב מאוד לאתר.
פתרון אחד הוא לקשר את הלוגו ראשון. לפני כל טקסט אחר. אולם, הלוגו האו תמונה והדרך להעביר אי אילו שהיא רלוונטיות באמצעות קישור תמונה היא בהצדת ביטוי המפתח ברכיב ה-ALT שבה- בהנחיות גוגל למנהלי אתרים נכתב, כי קישור טקסט עדיף על קישור תמונה כך שפתרון זה אולי אינו הדבר הטוב ביותר שתוכלו לקבל, בהקשר זה.
אז כיצד עושים זאת, אם כן?
ארגון נכון של הדף במבנה טבלאי בו קישורי הטקסט המדויקים (בבר ניווט ימני למשל) הם אלו אשר יופיעו קודם למרכז האתר, בקוד המקור עשויים לספק פתרון במקרים מסוימים אולם לרוב עושים היום שימוש במבנה חדשני יותר, ללא טבלאות, העושה שימוש באלמנטים של div ו-span על מנת להגדיר אזורים בדפים. גם כאן אפשר להגדיר מה יטען קודם בדפדפן וזה חשוב.
אגב, נעשו מספר בדיקות לטובת בחינת דרכים בהם ניתן להמנע מהתופעה אולם למרות שישנן שיטות שעובדות ניתן לציין שעדיף להמנע מהם שהרי כל פעולה אשר נעשית באופן מכוון על מנת לספק אופטימיזציית יתר לאתר, בהקשר לביטויי חיפוש- אינה רצויה.
להלן שתי שיטות שעובדות:
טקסט מקשר – הוספת תגית "קישור מקפצה" המאפשרת עם לחיצה על הלינק להגיע לחלק מסוים בדף היעד בשונה מהכתובת המקורית (מוסיפים # ואז את מספר המקפצה ומגדירים אזור זה בקוד באמצעות name בתגית anchor.
הפנייה ישירה בקוד– את הקישור הראשון מקשרים לכתובת בה בוחרים ואת הקישור השני לכתובת אחרת המפנה (301) לזו.
איננו ממליצים על שיטות אלו ויייתכן ופשוט כדאי לתכנן את מבנה הדף בהתאמה. אולם מן הראוי להציג אותם ולהראות כי הן קיימות.
מקווים שסיפקנו לכם מידע מועיל בו תתחשבו בתכנון האתר ומבנה הקישורים.
בהצלחה!