כיצד לומדים קידום אתרים?
אפשר ללמוד קידום אתרים מקצועי במספר אופנים ובהם ספר, קורס אופטימיזצייה למנועי חיפוש וכן סמינרים מכוונים. עם זאת, חשוב להבין כי בכל הקשור לקידום, בסופו של יום התאוריה לבדה לא תספיק וצריך ליישם את התיאוריות הלכה למעשה. התאוריה אומנם חשובה, אך בנוסף, על מנת להצליח, חייבים ללמוד כיצד ליישם אותה ובדרך הבטוחה ביותר. אף על פי שתחום קידום האתרים איננו מדע מדויק, אנו עוסקים באתרים המניבים פרנסה ללקוחות ואסור להקל ראש בכך.
אז איך עושים את זה? איך מקדמים אתרים בפועל?
הרי קורס או קריאת ספר לא מהווים ערובה להצלחת הקידום. תהליך הקידום האורגני הוא תהליך ארוך אשר מתחיל בשלבי הקמת האתר ונמשך חודשים רבים לאחר מכן, בהם נמשכת פעילות שיווק והשגת שיתופי פעולה עסקיים. ככלל, מומלץ "לצבור ניסיון על יבש בטרם נתנסה ברטוב". הדרך לעשות זאת, בהקשרי הקידום היא באמצעות בנייה וקידום של אתרים שלנו. לעיתים, תוכלו להחזיר את ההשקעה באתר (או את חלקה) באמצעות הטמעת גוגל אדסנס או שיווק תוכניות שותפים. מומלץ לחפש על כך מידע ברשת בטרם תבחרו את נושא האתר הראשון שלכם.
במידה ותבחרו ללמוד מספר או מסמינר אונליין, כדאי לשאול ולהתעניין באלו בקהילות הדיון המקצועיות באינטרנט. (קבוצות עניין בפייסבוק למשל).
באופן אישי אוכל להעיד שטרם מצאתי ספר אשר מספק מידע מקיף בעברית אולם בחו"ל ישנם כמה טובים באנגלית. אמליץ לכם, בהזדמנות זו, על הספר– The Art of SEO אשר נכתב על ידי מיטב השמות בתחום.
ספר או קורס, ממצים ככל שיהיו, אינם יכולים לספק ולו חלק קטן מהמידע לו נזדקק בהמשך לתועלת אופטימיזציית האתר למנועי החיפוש ולחווית המשתמש. מקדם אתרים מקצועי, על כן, חייב להשתלם בקורסים וסמינרים, להשתתף במפגשים פיזיים ווירטואליים. קידום אתרים הוא תחום פעיל ודינאמי, שיטות טובות קיימות לצד הטובות פחות וחשוב להפריד בין המוץ לתבן. יתרה מזאת, אני אישת נוהג לקרוא על שיטות אשר אינן מומלצות בראיית מנועי החיפוש- רק על מנת לוודא שאינני פועל לפיהם!
פורום קידום אתרים
פורומים בתחומי האופטימיזציה למנועי החיפוש (SEO) קיימיםגם בארץ וגם בחו"ל. ישנם כאלו שהייתי מגדיר כפורומים מקצועיים וישנם אחרים שפחות. כך או אחרת, כפי שציינתי לעיל, חשוב לסנן את המידע ולא לקבל אותו כמובן מאליו. הפורומים מטבעם מכילים גם לא מעט שטויות. לא הייתי נמנע מהם לגמרי, היות וחייב להיות חיבור בין איש הקידום לחדשות השיווק במנועי חיפוש והדבר אומר להקשיב לרחשי השוק. חיבור כזה, יכול להתקיים רק באמצעות פורומים, בלוגים, וכלים יחודיים אשר עוקבים אחר החדשות.
ספר קידום אתרים
לא כולם יכולים ללמוד מספר. כמה אנשים אתם מכירים אשר אוהבים לקרוא ספרים עבי כרס בנושאים טכניים סבוכים? אני מניח שמעטים. הלימוד מספר יתאים, לרוב, יותר לאנשים החיים את האינטרנט ומכירים כבר דבר או שניים. מעבר ללימוד התאורטי יש צורך כאמור, ליישם. במידה ולא מחבור לקהילה, יהיה זה קשה היות ותחסר לנו הסביבה התומכת. לימוד התיאוריה תוך יישומה, הלכה למעשה תספק לנו יתרון חשוב. נוכל להציג גם את האתרים המקודמים ללקוחותינו כאשר נרגיש מוכנים מספיק לצאת לעולם הגדול ולהתמודד על עבודות קידום במנועי חיפוש.
קורס קידום אתרים
לבסוף, מרבית בעלי העניין יגשו, לקורס או סמינר הנערך באחד ממרכזי הלימוד ברחבי הארץ. למי שלא ניחן ביכולות אוטו-דידקטיות יוצאות מן הכלל, זו גם הדרך המומלצת לעניות דעתי. במהלך קורס קידום אתרים רוכשים התלמידים יסודות תיאורטיים טובים אשר יעזרו להם בהמשך דרכם אם וכאשר יבחרו לעסוק בתחום. בתחילה יעשו זאת, לרוב, כסטאז'רים בחברות קידום אתרים.
לקריאה נוספת על ההתאמה המקצועית לעיסוק קראו את המאמר: למי מתאים קורס קידום אתרים (ולמי לא).
סמינרים בתחומי קידום אורגני ונגזרותיו ברשת
למדתם כבר את הבסיס? אתם עוסקים בקידום אורגני באופן שוטף מזה זמן רב? מומלץ להשתלם בסמינרים או במסגרת מפגשים פיזיים עם בעלי עניין נוספים בתחום. סביר להניח שתוכלו להמשיך ולפתח את הידע המקצועי הרלוונטי. בין אם מדובר בקידום בתחום ספציפי, שיטות מתקדמות להשגת קישורים, SEO עבור וידאו, פרסום בגוגל או כל דבר ספציפי אחר- הסמינרים הם התשובה. כדאי להתרשם ולהירשם על סמך הרשמים של אלו אשר סיימו את הסמינר.
לקריאה נוספת אתם מוזמנים להכנס לסמינר לדוגמה: סמינר קידום אתרים בזירות תחרותיות.
לסיכום, הקידום האורגני הוא בהחלט תחום מרתק אשר, ללא ספק, אינו מתאים לכול אחד. מחד, מדובר בעיסוק תובעני אולם מאידך, לאלו אשר ישתלבו במקצוע, ממתין, ללא ספק, תחום מעניין ומאתגר.